image

Češi arenu pro MS výhrou nepokřtili

13.06.2013 - Martin Peterka
počet přečtení: 966
vytvořeno 13.06.2013, upraveno 13.06.2013

Česká republika – Španělsko 62:70 (19:16; 33:31; 47:52)
Kouřil 20, Feštr 8, Švandrlík a Peterka po 7, Šoula a Aušprunk po 5, Šafarčík a Truhlář po 4, Slanina 2, Hrabovský, Pecháček a Křivánek 0 – Diaz 13, Mendia 9, Nogues 8, Marin 7, Saiz a Homs po 6, Brizuela a Pauli po 5, Chapela 4, Perez 3, Vicedo a Lacunza po 2

 

Začátek byl z obou stran spoután určitou nervozitou a nerozehraností, která mohla pramenit i z nového prostředí v Areně Sparta Podvinný mlýn, která už pomalu získává finální podobu pro Mistrovství světa v basketbalu mužů – U19, které bude od 27. června hostit. Ani jeden z týmů si nevypracoval výraznější náskok. První přeci jen svému soupeři mírně utekli domácí, kteří tak první desetiminutovku vyhráli o tři body.

 

Španělé několikrát donutili české reprezentanty střílet pod tlakem krátícího se limitu na útok. Přesto dokázali Češi svůj náskok zdvojnásobit. Pak ale soupeři ještě přidali na obranné polovině a po stažení v úvodu druhé čtvrtiny střelecky disponovaného Radovana Kouřila se česká ofenziva zadrhla. Španělé šli bodově přes své české soupeře. Těm se ale nástup hostů podařilo zastavit vylepšenou obranou a Daniel Truhlář nakonec pro české reprezentanty uhájil poločasové vedení.

 

Skoro na tři minuty zavřeli domácí svůj koš, což jim společně s nájezdy Feštra a Kouřila přineslo devítibodový náskok.  O většinu z něj však po sérii ztrát během 30 vteřin přišli. Otupit španělský nápor nepomohl ani oddechový čas. Z českého pohledu nevydařený úsek hry se španělskou šňůrou 0:10 ukončil až trojkou Jan Švandrlík. Zápas se vrátil do starých kolejí. Oba soupeři se přetahovali o každý bod a střídali se ve vedení. Závěr čtvrtiny vyšel lépe Španělům, kteří tak do posledního úseku hry vstupovali s náskokem pěti bodů.

 

V poslední čtvrtině se Češi nemohli proti soupeřově obraně prosadit. Španělé tak díky své obraně i díky českým ztrátám získali až čtrnáctibodové vedení. Závěrečná kosmetická úprava skóre už prohru české reprezentace nezměnila.

 

Petr Jachan: „Španělé tradičně patří k vyspělým basketbalovým školám, i když v této kategorii postupovali až z pátého místa v Evropě. Uvidíme, co udělali za rok práce. I když jsme byli ve vyšší sestavě, tak oni nás dokázali agresivitou a rychlostí v určitých fázích přehrát. Ztráty jsou jednoznačným faktorem tohoto utkání. Byly to především ztráty na periferii u rozehrávačů. Ztráty byly potrestány jednoduchými koši. Vyplývá to z toho tlaku. Takové ztráty a úseky, jako ve třetí čtvrtině, si na této úrovni nemůžeme dovolit.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR