image

Češky ztratily zápas s Kanadou v poslední čtvrtině

20.06.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 712
vytvořeno 20.06.2016, upraveno 20.06.2016

Jako předehra pro turnaj čtyř reprezentačních celků Prague Open (Královka, 22. - 24. června) posloužilo dnes v Praze na Folimance české basketbalové reprezentaci žen utkání s Kanadou, která se bude také účastnit hlavního turnaje.

 

Na oba týmy tak ještě čeká další vzájemný souboj, který je ovšem v programu až na konci třídenního klání, tedy v pátek. Kanada dorazila do Prahy s mladým celkem, který se připravuje na svou reprezentační budoucnost. Áčko totiž už vyhlíží olympijský turnaj v Riu. Program přípravy kanadských univerzitních hráček ovšem slaví úspěchy. Vloni totiž na světové Univerziádě získal stříbro, což je nejlepší kanadský výsledek na světové akci v historii.

 

Na Folimance tak došlo k zajímavému střetu mladých celků, protože také Česká republika testuje basketbalové mládí při neúčasti hlavních opor, které dostaly před ME 2017 na domácí půdě volno. „Hra nebyla tak uhlazená, byla trochu rozháraná. Na to, že jsme do zápasu šli více méně bez přípravy, tak před turnajem to nebylo špatné. Všechny holky se dostaly na hřiště, aby si osahaly reprezentační dres. Byly tam chvíle, kdy jsme hráli hodně slušně,“ potěšily některé úseky hry trenéra Ivana Beneše.

 

Češky v porovnání s posledním vystoupením na turnaji v Hradci Králové vstoupily do zápas velmi aktivně a brzy se ujaly vedení. Spolehnout se opět mohly na příspěvek nejzkušenější dvojice Alena Hanušová a Michaela Stejskalová. Zatímco Kanaďanky využívaly svojí fyzickou převahu především na útočném doskoku, Češky kontrovaly střelami za tři body. Stejně jako třeba se sirénou oznamující konec prvního poločasu Alena Hanušová.

 

Za první polovinu utkání si tak české reprezentantky od trenéra vysloužily pochvalu. Především ve srovnání s posledním vystoupení v Hradci Králové proti Maďarkám: „Když to srovnáme se závěrem turnaje v Hradci, tak dneska jsme odehráli určitě lepší zápas. V Hradci na nás už padla únava, protože jsme do zápasů šli bez bez kondiční přípravy. Bylo vidět, že chuť do hry, především v prvním poločase, byla lepší.“

 

Stupňovaný tlak po změně stran Češky ve třetí čtvrtině ještě přestály a ze svého náskoku ztratily jenom bod, ale úvod závěrečného dějství jim vůbec nevyšel. Ztráty míčů v útoku a rychlostní převaha Kanaďanek zlomily Češkám vaz. Kanadskou šňůru 11:0 přerušila až trojkou Alena Hanušová. Domácí hráčky tím rozlet soupeřek sice přibrzdily a v obraně si pomohly zónou, ale dalekonosné střely na další zdramatizování utkání se z jejich rukou neujaly.

 

„Podlehli jsme zvýšenému tlaku Kanaďanek především v obraně. Přestali jsme se prosazovat. Nezvládali jsme hru 1 na 1, kdy nám soupeřky najížděly, dávaly koše a někdy i s faulem. Ten úsek se nám nepovedl v útoku i v obraně. Je to hloupé říct na začátku turnaje, ale už nám pak možná i trochu došly síly,“ mrzelo trenéra Beneše s tím, že tři zápasy turnaje Prague Open během tří dnů budou opravdovou výzvou. Turnaj začíná už ve středu.

 

Česká republika – Kanada 66:72 (21:17; 44:38; 58:53)

Hanušová 20, Stejskalová 13, Kušlitová 9, Záplatová 6, Pudláková 4, Verlíková 3, Vondráčková, Elhotová, Švrdlíková, Vojtíková a Hošková po 2, Sedláčková 1, Adamcová 0 – Potter 20, Cerleton 17, Colley 13

TH: 13/9 – 25/18

Trojky: 5 – 4

Doskoky: 40 – 46

Zisky: 7 – 18

Ztráty: 22 – 16

Asistence: 16 – 9

Fauly: 19 – 18

 

Program Prague Open

22. června

Japonsko – Kanada (16:30) a Česká republika – Slovensko (19:00)

 

23. června

Kanada – Slovensko (16:30) a Japonsko – Česká republika (19:00)

 

24. června

Slovensko – Japonsko (16:30) a Česká republika – Kanada (19:00)

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR