image

Dramatická koncovka pro Brazilce

19.06.2013 - Martin Peterka
počet přečtení: 721
vytvořeno 19.06.2013, upraveno 19.06.2013

Česká republika – Brazílie 69:73 (18:16; 31:38; 55:58)
Šafarčík 15, Kouřil 13, Slanina 11, Feštr 7, Peterka 5, Truhlář, Aušprunk, Pecháček a Křivánek po 4, Šoula 2, Švandrlík 0 – Barbieri 15, Demetrio 13, Dias 10, Verardo 8, Fuzaro a Elpidio po 6, Braga 5, Ramos a Sommer po 4, Silva 2

 

Brazilcům dlouho stačily k vedení dvě úspěšné trojky Diase z úvodu zápasu. Po počátečním oťukávání se oba týmy začaly prosazovat v útoku a Češi postupně stáhli svojí ztrátu a překlopili vedení na svojí stranu. Nikdy se však nedostali do více jak dvoubodového. To nakonec uhájili i po první desetiminutovce, když se bodově prosadili skoro všichni hráči, kteří v českém dresu nastoupili na palubovku.

 

Brazilci ve druhé čtvrtině zrychlili hru, což českým basketbalistům nevyhovovalo a soupeř si tak získal minimální náskok. Ve střední pasáži čtvrtiny dokázali domácí hráči svého soupeře trochu přibrzdit, ale stále se trápili v útoku. Když pak Brazilci opět přidali na aktivitě, zahráli rychlé protiútoky a pomohli si i dalšími trojkami, zajistili si poločasové vedení.

 

Druhý poločas začal úspěšnou trojkou Petr Šafarčík, pak se ale Češi střelecky odmlčeli a Brazilci získali až dvanáctibodový náskok. Teprve potom pozvedl domácí útok Petr Šafarčík. Češi začali být aktivnější na ofenzivní polovině, čímž přibrzdili i brazilské rychlé protiútoky. Nebýt chyb v obraně, po kterých soupeř snadno skóroval, mohla být česká ztráta před poslední čtvrtinou ještě menší.

 

Domácí hráči vstoupili do poslední čtvrtiny odhodlaní bojovat o vítězství v zápase a především na obranné polovině drželi soupeře zkrátka. Brazilci si sice pomohli trojkou, ale čeští basketbalisté po čtyřech minutách hry vyrovnali. V dosažení lepšího výsledku je stále limitovala nižší produktivita v útoku. Když navíc Dias přidal svojí třetí trojku v utkání, vypadalo to s českými nadějemi v tomto zápase bídně. Češi se ale nevzdali, Peterka trojkou a Šafarčík trestným hodem snížili na rozdíl dvou bodů. Domácí útok soupeře ubránili, ale následně se neprosadili a měli málo týmových faulů. V taktické loterii s osobními chybami byli úspěšnější soupeři.

 

Petr Jachan: „Bylo to utkání s atletickým, tvrdým a takticky trochu jiným týmem. Hráli méně clon na hráče s míčem, hráli více bez míče, takže to bylo zajímavé utkání. Pro nás je motivace, že jsme se do toho utkání dostali, i když jsme v prvním poločase ztráceli fyzicky. Ukázalo se, že to není jenom o zkušenostech, ale o zodpovědnosti hráčů. Absolutně vyrovnanou koncovku jsme mohli vyhrát. Udělali jsme spoustu jiných rozhodnutí, než by bylo prospěšné pro vítězství. Pro nás je dobré, že jsme mohli hrát se soupeřem, který hrál vyrovnaně se spoustou světových týmů.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR