image

Dvojitá Lvice Zavázalová bude hrát doma, i když...

05.06.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 785
vytvořeno 06.06.2016, upraveno 08.06.2016

Led se vymění za palubovku, drsňáci za nekompromisní dlouhánky a hokejové branky za bezedné koše. To je plán na hradeckém zimním stadionu pro příští víkend. Od pátku 10. června do neděle 12. června zde totiž proběhne mezinárodní turnaj basketbalistek.

 

A nebude to turnaj ledajaký. Třídenní klání totiž bude sloužit nejen trenérům národního týmu, aby si vyhlédly hráčky pro reprezentaci, ale zároveň se jedná o test pro organizátory, kteří zde už za rok budou připravovat Mistrovství Evropy v basketbalu žen 2017. No a právě hradecká arena bude také domácím stánkem pro český národní tým.

 

V současném kádru omlazené reprezentace, které sice shází největší hvězdy předchozích sezon, jež si užívají zasloužené volno, ale rozhodně jí nechybí nadšení a bojovnost, se objeví také hradecká Lvice Kateřina Zavázalová. Ta jen musí vyměnit halu na Eliščině nábřeží za zimní stadion.

 

„Sice se hraje na zimáku, ale myslím, že to bude domácí prostředí. Už jenom díky lokalitě a tréninkům. Navíc by to mohlo být lákavé pro lidi, protože v téhle hale se basket ještě nikdy nehrál. Věřím, že to bude zážitek pro hráčky i pro fanoušky,“ nemůže se závěru příštího týdne dočkat hradecká rozehrávačka.

 

Češky pro turnaj postavili hned dva celky. Kromě už zmíněného týmu žen také reprezentaci juniorek, které se připravují na ME do 20 let. V tomto kádru má domácí basketbalová škola hned dvojí zastoupení (Gabriela Andělová a Michaela Matušková). Čtveřici celků pak doplňují seniorské reprezentace Maďarska a Rumunska. Vzájemné souboje tak slibují vyrovnaný průběh a vzájemnou rivalitu.

 

„Byla bych hrozně ráda, kdyby nám fanoušci vytvořili domácí prostředí i na zimáku a kdyby se tím pořádně zpropagovala Evropa. Nejenom my hráčky, ale také diváci si musí zvyknout, že se dá hrát ve větším prostředí. Navíc dobrým lákadlem by mohl být samotný národní tým,“ věří Zavázalová, že národní barvy přilákají pověstné hradecké publikum také do ochozů zimního stadionu.

 

To by bylo dobré i směrem k příštímu červnu a evropskému šampionátu. Zavázalová ale nemá strach, že by se basketbalová reprezentace ve východočeské metropoli necítila jako doma: „Hradec je sportovní město, lidé tu sportem žijí. Když pak na mistrovství Evropy přijedou i fandové z ostatních koutů republiky, tak tu vytvoří tu pravou domácí atmosféru.“

 

Kateřina Zavázalová má jako nováček v seniorské reprezentaci za sebou už zajímavou zkušenost. V květnu nechyběla na šesti zápasovém turné národního týmu v Číně. „Byl to pro nás pro všechny zážitek a zároveň zkušenosti. Hrály jsme v takovém složení poprvé. Jsme ale rády, že jsme se vzájemně seznámily a dostaly do povědomí. Jsem za tu zkušenost ráda,“ vzpomíná na utkání s Čínou, Černou Horou a Novým Zélandem.

 

„Určitě nás to posílilo. Poznaly jsme se na hřišti i mimo něj. To je důležitá součást pro týmovou chemii. Pořád ale máme obrovské rezervy, abychom mohly něco budovat. Na turnaji se chceme prezentovat agresivní a útočnou hrou,“ slibuje Zavázalová.

 

Na závěr turnaje si organizátoři přichystali také jeden dárek pro fanoušky. Od 10 hodin bude možné přímo před hlavním vstupem do areny grilovat maso (prvních 50 příchozích dostane maso od pořadatelů) a přichystané je i pivo zdarma. Zkrátka nepřijdou ani děti, pro které je připraveno oblíbené malování na obličej. Po celou dobu turnaje je navíc vstup zdarma.

 

 

Rozpis turnaje


10. června
Rumunsko – Maďarsko (16:30)
Česká republika – Česká republika U20 (19:00)

 

 

11. června
Maďarsko – Česká republika U20 (16:30)
Česká republika – Rumunsko (19:00)

 

 

12. června
Maďarsko – Česká republika (12:00)
Rumunsko – Česká republika (15:00)

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR