image

Hvězda Patrika Audy stoupá, rád by zůstal ve Španělsku

10.06.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 627
vytvořeno 09.06.2016, upraveno 09.06.2016

Sestava mužské reprezentace se na soustředění v Nymburce pomalu, ale jistě, plní. Pro tento týden přibyli zbývající nominovaní hráči Nymburka, Tomáš Pomikálek a také jeden z krajánků – Patrik Auda. Když ve stejné hale nastupoval před dvěma lety do kempu B-týmu, znali ho jen basketbaloví odborníci. Teď už přijel jako hráč španělské nejvyšší soutěže.

 

Zní to snad jako pohádka. Neznámý kluk dostudoval za velkou louží univerzitu, jejíž barvy také hájil v basketbalových kláních, a trenér Ginzburg si ho z B-kempu reprezentace vytáhl do hlavního kádru, který se kvalifikoval na Eurobasket 2015. V kvalifikaci si získal sympatie českých fanoušků a v klubové sezoně ve stejném duchu pokračoval i v Polsku. To letos pro závěr sezony opustil, aby šel hledat štěstí do nejvýše hodnocené národní soutěže v Evropě, španělské Endesa Ligy.

 

„Všechno se seběhlo hrozně rychle. Netušil jsem, že by pro mě sezona mohla takhle skončit. Ve smlouvě s Koszalinem žádná možnost odejít během sezony nebyla. Domluvili jsme se, až když to bylo aktuální. I když už jsem byl ve Španělsku, pořád jsem tomu nemohl věřit. Měl jsem z toho velkou radost,“ ohlíží se zpátky za překotnou změnou ve svém basketbalovém životě.

 

Ve Španělsku totiž hráč nastupující na pozici čtyři nebo pět začínal od nuly. Nechal tak za sebou rok a půl budovanou pevnou pozici v rámci polské ligy a riskl krok do neznáma: „Jenom na chvilku jsem se zamyslel, ale moc dlouho jsem o tom nepřemýšlel. V Polsku v té době nebylo co zlepšit a šance na play-off nám utekla. Odejít do týmu ACB byla obrovská výzva. Chtěl jsem to zkusit. Nic moc jsem o týmu nevěděl. Byla to velká neznámá, ale řekl jsem si, že to zkusím.“

 

Původem brněnský basketbalista věděl, že jde do týmu, který má sestupový nůž na krku. Cíl mise tak byl jednoznačný – pomoci svému novému celku k záchraně. „Všichni tam cítili tlak. Možná i kvůli tomu jsme ke konci sezony prohráli jeden, dva zápasy. Navíc když jsme hráli na domácím hřišti. Věděli jsme, že musíme vyhrát ještě pár zápasů, jestli se chceme zachránit. Nakonec to dobře dopadlo,“ oddechl si. I kvůli fandům: „Hala není nijak velká, vejde se tam kolem čtyř tisíc. Na každý domácí zápas chodilo plno. Fanoušci nás podporovali a fandili celou dobu. Byla tam úžasná atmosféra.“

 

Kde Auda skončil v Polsku, tam navázal ve Španělsku – byl jedním z klíčových mužů při cestě za záchranou. „První tři zápasy jsem začínal z lavičky, ale už od prvního utkání jsem byl rád, že mi trenér dával dost minut. Ani jsem tolik neočekával. Zbylé zápasy už jsem začínal, ale spíš pro mě bylo důležité, kolik minut hraju. Díky tomu jsem věděl, že mi trenér věřil.“

 

Také aby ne, vždyť Auda hned v šesti z deseti odehraných zápasů překonal dvoucifernou hranici nastřílených bodů. Sezonu v Manrese ukončil s průměrem přes devět bodů a pět doskoků na utkání. To by mohl být slušný základ pro budování dobrého jména také na Pyrenejském poloostrově. „To v této chvíli nedokážu říct. Přeci jen jsem v ACB odehrál jen pár zápasů. Jsem za to v této chvíli rád. Myslím, že jsem ukázal, že na takové úrovni můžu hrát,“ přemítá zpětně, co jeho výkony znamenaly.

 

Jeden ze střelecky nejlepších zápasů si schoval do Palau Blaugrana. Domácí Barceloně i s Tomášem Satoranským nasázel 12 bodů. „Hrát proti Barceloně byl neuvěřitelný zážitek. Navíc u nich. To byla jednoznačně velká výzva. Věděli jsme, že proti nim moc šancí nemáme, chybělo nám pár hráčů. Chtěl jsem si proti těmto klukům zkusit zahrát,“ vzpomíná na bitvy s takovým euroligovými hvězdami jako Dorsey, Samuels či Tomič.

 

Možná už tehdy hrál o svou budoucnost. Manresa se i díky jeho přičinění v nejvyšší soutěži udržela a také Auda by se rád v zemi mistrů Evropy pozdržel: „Ještě je poměrně brzy. Nedokážu říct, jak to všechno dopadne. Po sezoně jsem se bavil s lidmi z klubu. Byli rádi, že jsem přišel, byli spokojení s prací na tréninku i nasazením v zápase. Uvidíme, jestli od nich bude znovu zájem nebo jestli se objeví někdo jiný z ACB. Já bych rád zůstal ve Španělsku.“

 

Teď však tráví dny v srdci Evropy a společně s ostatními adepty reprezentačního dresu se připravuje na boj o Rio. To je další krok vzhůru v kariéře Patrika Audy.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR