image

Srbsko se o finále MS U19 strachovalo, USA bez potíží

06.07.2013 - Martin Peterka
počet přečtení: 486
vytvořeno 06.07.2013, upraveno 06.07.2013

Semifinále I

Austrálie – Srbsko 58:63 (18:11; 25:32; 43:47)

Austrálie vstoupila do zápasu stejně jako včera proti Španělsku. Používala stejné zbraně, z nichž tou nejúčinnější byla střelba za tři body. Srbové se ale naopak od hráčů z Pyrenejského ostrova dokázali vzpamatovat a druhou čtvrtinu vzali do svých rukou, když je vedlo duo Mičić (13 bodů) – Janković (20 bodů, 16 doskoků). Poločasová přestávka ale opět vlila novou sílu do žil Aussies, kteří se srdnatě prali s fyzickou převahou svého soupeře. Hlavní zásluhu na tom měl Dante Exum (21 bodů), který ve včerejším čtvrtfinále překonal hranici 30 bodů. Australané už ztráceli více jak deset bodů, ale dokázali se ještě vzchopit a zachránit zápas. Ve čtvrté desetiminutovce zřejmě na obě družstva dopadla vážnost okamžiku a diváci viděli spíše souboj obran a množství ztrát na obou stranách, než ofenzivní koncert. Závěr však byl z říše basketbalových snů. Dvě australské a jedna srbská trojka v poslední minutě čtvrtiny. Po trestném hodu Mičiće vedli Srbové o dva body, v následném útoku 19 před koncem faulovali Exuma. Nejlepší Australan utkání však pohrdl nabízenými trestnými hody. To Vasilje Mičić na druhé straně měl pevnější nervy a dvěma body z čáry trestného hodu zajistil svému týmu rozhodující náskok.

 

 

Semifinále II

Litva – USA 60:100 (16:25; 26:47; 44:72)

O favoritovi tohoto utkání nemohlo být pochyb. Američané na světovém šampionátu předvádějí takové výkony, že ani týmově se prezentující Litva nebyla před zápasem považována za výraznou překážku v americké cestě do finále. Hráči Spojených států od začátku utkání uplatňovali svojí fyzickou převahu. Litevci se raději uchýlili ke střelbě trojkových pokusů, než aby podstupovali souboje pod košem. V průběhu čtvrtiny jim taktika chvíli vycházela, čímž se dokázali dostat na dostřel. Pak ale úřadovali opět Američané a jejich celoplošná obrana, ze které získávali řadu míčů a jednoduchých košů. Už do poločasu získali takové vedení, že o jejich postupu do finále, kde se střetnou se Srbskem, nemohlo být pochyb. Ve třetí čtvrtině navíc odstoupil otřesený Grigonis. Ani jeho přítomnost by však s osudem utkání nic neudělala. Zatímco Američané měli v kádru hned pět dvouciferných střelců (nejlepším z nich byl Smart s 18 body), Litevci nikoho takového nenašli. V jejich dresu nejvíce nastříleli Dimša a Tarolis. Zítra si tak obhájci zlata zahrají s Australany o jiný cenný kov – o bronz.

 

Program zápasů o medaile – 7.7.2013

Austrálie

-

Litva

18:00

O 3. místo

Srbsko

-

USA

20:15

Finále

 

 

Výsledky a program skupiny o 5. – 8. místo

06.07.2013

Španělsko

-

Chorvatsko

75:64

(19:20; 38:36; 57:48)

06.07.2013

Čína

-

Kanada

100:110

(15:18; 32:32; 60:54; 78:78; 85:85; 94:94)

07.07.2013

Chorvatsko

-

Čína

13:15

O 7. místo

07.07.2013

Španělsko

-

Kanada

15:30

O 5. místo

 

 

 

Skupina o 9. – 12. místo – 6.7.2013

Írán

-

Argentina

79:68

(20:12; 39:26; 65:45)

Brazílie

-

Rusko

53:60

(14:19; 23:28; 34:43)

 

Konečné pořadí: 9. Rusko, 10. Brazílie, 11. Írán, 12. Argentina.

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR