image

Vítězství nad Íránem o deset bodů postup nezajistilo

29.06.2013 - Martin Peterka
počet přečtení: 803
vytvořeno 29.06.2013, upraveno 29.06.2013

Írán – Česká republika 50:60 (9:20; 21:32; 29:42)

Fotoutannik 13, Mashayekhi 12, Bagheridoudakani 10 – Peterka 19, Šafarčík a Křivánek po 11, Slanina 10, Feštr 6, Kouřil 2, Aušprunk 1, Šoula a Pecháček 0

TH: 25/14 – 15/9

Trojky: 2 – 7

Doskoky: 40 – 50

Zisky: 9 – 6

Ztráty: 11 – 13

Fauly: 20 - 20

 

Úvod byl z české strany nervózní, hrálo se o hodně. Od prvního okamžiku však čeští reprezentanti bojovali, po ztrátě se rychle vraceli a dokázali tak zažehnat několik přesilových situací soupeře. Dlouho se skóre drželo na nízké úrovni. Od stavu 8:9 však Češi začali získávat míče v obraně, nutit soupeře k těžkým střelám a sami zakončovali rychlé protiútoky, o které se snažili od začátku utkání. Do konce čtvrtiny už soupeři nedovolili skórovat a sami zaznamenali 12 bodů.

 

Češi opět přestali ve druhé čtvrtině proměňovat své střelecké pozice. Soupeř jim navíc nenabízel možnosti k rychlým protiútokům, ze kterých padla většina českých bodů v první desetiminutovce. Náskok však svěřenci Petra Jachana drželi díky obraně obrannému doskoku. Jen vzhledem k tomu, že potřebovali zvítězit výrazným rozdílem, byla škoda, že své vedení nezvyšovali. Ke zteči zavelel opět trojkou Martin Peterka a Češi se vrátili do dvouciferného vedení.

 

Po 24 minutách hry se Češi dostali na kýžený sedmnáctibodový náskok a obrazně řečeno tak zápas začal od nuly. Čeští reprezentanti se ale zalekli šance, která se jim otevírala, a především v útoku se začali trápit. Český útok byl bez pohybu, hráči s míčem se dostávali do sevření soupeřovy obrany. I tak dokázali ve čtvrtině zvítězit a nesli si do poslední čtvrtiny náskok 13 bodů, který by ale na jistý postup nestačil.

 

Celou poslední čtvrtinu se Češi pohybovali na hraně postupového rozdílu skóre. Když bylo nejhůř, zvedl českou reprezentaci kapitán Petr Šafarčík. Ten v poslední desetiminutovce nastřílel tři trojky. Poslední tři minuty se však Čechům nevydařily. Zbytečně ztratili míč, soupeř trefil těžké střely a svěřenci Petra Jachana se dostali pod tlak. Ten neustáli a vyhráli pouze o deset bodů. To v součtu s vítězstvím Litvy nad Argentinou znamená, že Češi do osmifinále neproklouzli.

 

Petr Jachan: „To vítězství dnes bylo medvědí. To znamená, že jsme ten zápas vlastně prohráli. Musím říct, že dneska jsme spěli celý zápas k jedinému cíli – uhrát 16 bodů. To jsme ztratili v závěru. Domnívám se, že hráči by si dnes to vítězství tím rozdílem zasloužili. Odevzdali maximum. V závěru rozhodovaly skutečné maličkosti – jedna naše ztráta a některé situace v obraně, které jsme v průběhu utkání řešili lépe. To utkání jsme mohli rozhodnout dřív, ale soupeř nás trošku dostal zónou. Tam jsme pak měli problém s driblinkem, když nás tvrdě napadali. Hra byla tvrdá, měli jsme problém se s tím vypořádat. To byl zlomový moment. Ten závěr už byl skutečně vabank. Teď jsme smutní a zklamaní. Musím všem poděkovat za podporu, že nad námi nezlomili hůl. Bohužel jsme se nedokázali odvděčit kýženým šestnáctibodovým vítězstvím.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR