image

Vzestup mládežnického basketbalu je výzva také pro nový Výbor

24.05.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 1291
vytvořeno 16.05.2017, upraveno 25.05.2017

Valná hromada České basketbalové federace si zvolila své vedení. V pozici předsedy ČBF zůstává ve třetím volebním období v řadě Miroslav Jansta. Ve své činnosti ve Výboru ČBF budou pokračovat Jiří Zídek, Zdeněk Bříza, Ivan Zach a Petr Vrážel. Poprvé naopak byli zvoleni Tomáš Kotrč, Daniel Kurucz, Petr Čeněk a Josef Mayer.

 

V předchozích dvou čtyřletých obdobích pracoval Výbor České basketbalové federace vždy ve stejném složení. Miroslav Jansta byl do čela basketbalové federace poprvé zvolen v roce 2009, kdy bylo hlavním úkolem uspořádat domácí MS 2010. Ostatně, v podobné pozici dostal aktuální Výbor mandát i letos, když už za měsíc Česká republika přivítá ženské ME.

 

Zpátky k uplynulým osmi letům... Po úspěšné organizaci MS získala Česká basketbalová federace pořadatelství dalších mládežnických šampionátu evropského či dokonce světového významu. To už úzce souvisí s hlavním cílem Výboru ČBF v minulých volebních obdobích, tedy s rozvojem mládežnického basketbalu a minibasketbalu.

 

„Když jsem v roce 2010 přišel k mládežnickému basketbalu na ČBF, tak na Strahově nebyl nikdo, kdo by se o něj systematicky staral, věnoval mládeži či dokonce organizoval rozvojové programy. Prezentace minibasketbalu byla nulová,“ vzpomíná na své začátky nynější předseda Komise basketbalu dětí a mládeže Jiří Novotný.

 

Od té doby ušel mládežnický basketbal velký kus cesty. Na celkový obraz minibasketbalu a mládežnického basketbalu měl vliv speciální marketing pro tuto oblast, komunikace akcí v televizí, rádiu a dalších médiích, ale také kultivace akcí typu MČR, Národních finále či Festivalů. Jedním z hlavních cílů je také komunikovat s rodiči, kteří jsou při vytváření basketbalového prostředí důležitým prvkem.

 

„Jsem velmi rád, že díky podpoře a činnosti Výboru ČBF v uplynulých letech se podařilo vytvořit takové finanční, materiální a personální prostředí, které vede k rozvoji minibasketbalu a mládežnického basketbalu,“ oceňuje Novotný. Vzniknout tak mohla řada projektů, z nichž některé svým dosahem daleko překonávají hranice České republiky. „Třeba mezinárodní projekt Jr. NBA League, který do České republiky přináší jednu z nejznámějších světových sportovních značek je výjimečným počinem,“ chválí si.

 

„Alfou a omegou všech rozvojových programů jsou ale prostředky, především ty finanční. Bez nich bychom měli na stole jen hodně nápadů bez možnosti je realizovat. Věřím, že jsou to vše investice, které se českému basketbalu a potažmo i sportu vrátí,“ uzavírá předseda KBDM s tím, že projekty realizované v mládežnickém basketbalu mají přesah i do prostředí stojící mimo bezedné koše.

 

Přehled realizovaných projektů v mládežnickém basketbalu a minibasketbalu podle zaměření

Školní basketbal

- zlepšení spolupráce a komunikace se základními školami

- návštěvy škol za přítomnosti reprezentantů ČR a sportovní dopoledne pro děti ZŠ

- soutěže pro ZŠ typu Jr. NBA League

 

Silná regionální struktura

- posunutí výběrů ČBF do kategorie U14

- kempy a turnaje pro regionální výběry dívek a chlapců (až 500 dětí každý rok)

- obsazení regionálních pozic (trenéři, asistenti)

 

Metodická podpora klubům

- výjezdy lektorů do ČBF do klubů – ukázkové tréninky v klubech

- příručky pro trenéry se zaměřením na děti a mládež

Materiální podpora

- míče, mobilní i stahovací koše, tréninkové pomůcky každý rok do klubů ČBF

 

Finanční podpora

- příspěvky klubům na pořádané turnaje a kempy

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR