image

5. kolo ČP: Trojková smršť Děčína, Opava dál i bez Šiřiny

14.01.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 806
vytvořeno 14.01.2016, upraveno 14.01.2016

Po neúplném pátém dějství Českého poháru je až na jeden tým jasné, kdo si to ve čtvrtfinálovém kole rozdá o postup do Final-4, kde je zatím jediným jistým účastníkem domácí BK JIP Pardubice. Tři dvojice, z nichž se vyrekrutují tři zbývající účastníci závěrečného turnaje, tvoří Kolín – Prostějov, Jindřichův Hradec – Opava a Děčín – Litoměřice/Nymburk B. Rozhodlo se o tom v pětici utkáních pátého kola, o nichž si nyní povíme ve větších detailech.

 

Tahák na pražské Folimance otevřeli za mocné podpory z hlediště lépe hosté z Děčína (5-14 po 6 minutách), nedokázali však kapitalizovat úvodní výtečnou obranu (mimo jiné šestky do půle 14/7) a domácí ztráty (do půle 10) a USK (stále bez Aliče) se z šestek dostal zpět. Rozhodná fáze tak nastala až od poloviny třetí čtvrtiny, kdy se Válečníci po soustavě šesti distančních tref (z toho pět trojek, 8 bodů v řadě tu dal centr Houška) utrhli na 42-50. Naopak za domácí tu zpod koše i ze dvou šestek minul centr Josipovič. Domácí se dopouštěli dalších ztrát, nadále měli k dispozici jen těžké střely a hosté se tak dostali až do vedení o 20.

 

Pod výsledkem 53-69 (z toho druhá půle 23-40) se nejvíc podepsaly trojkové bilance (12/4 – 28/12), 17 ztrát USK, 9 brejkových bodů Děčína i jeho lepší doskok. 18 bodů vsítil Houška a 15 Pomikálek, přičemž oba zapsali trojkovou bilanci 4/3. Vyoral se blýskl 8 asistencemi. Na domácí straně se k Bohačíkovi (14) nikdo další výrazněji nepřidal.

 

"Začátek zápasu se nám nepovedl. Nezvykli jsme si na tvrdou hru Děčína. Poté kluci začali hrát a dostali se zpět do zápasu, a také vstup do druhého poločasu byl výborný a koncentrovaný, ale postupem času se koncentrace vytratila. Dělali jsme chyby v obraně, hlavně na obranném doskakování, kde nás hosté přejeli. V útoku jsme dělali hloupé ztráty, z čehož plynula sobeckost a vůbec neputoval míč z ruky," litoval soví asistent Pavel Miloš.

 

Opava nepřipustila druhou porážku sezony ve Svitavách, na výhru 85-90 se ale hodně nadřela. Zdaleka nejvíc na ní ovšem vyniká, že jí tým dosáhl i bez šetřeného rozehrávače Šiřiny. Oba další playmakeři Dragoun s Klečkou, který konečně v sezoně odehrál delší sekvenci, zapsali po 9 bodech i 4 asistencích a i přes společných 8 ztrát byli oba v plusu. Tým měl čtyři dvojcifery na čele se 17bodovým Gniadkem. Utkání rozhodl převahou v trestných hodech (28/22 ku 22/14) a menším počtem ztrát (16 ku 21), čímž (bez centra Kramného) kompenzoval opět ohromnou díru na doskoku (28 ku 44). Tuři nasbírali dokonce 20 útočných doskoků.

 

Domácí se díky Doaksovi se Špačkem dostali z úvodní 11bodové propasti, ale i dál byli po drtivou většinu utkání o několik bodů zpět, když závěr poločasu si pokazili několika ztrátami (37-44). Ještě minutu do konce Bašta trojkou snižoval na 79-83, ale Gniadek oplácel stejnou mincí a zbylý čas už i navzdory míjeným šestkám Slezané uválčili k výhře. Tury nejvíc potáhli Špaček (22, trojky 8/5, +14) s Barkerem (18+17 doskoků), ostatní zámořské akvizice zůstaly mnohem tišší.

 

"Domácí začali lehkovážně, zřejmě si mysleli, že se bez "Šíři" porazíme sami, ale opak byl pravdou, protože my jsme začali výborně. Utkání jsme zvládli. Naše touha po vítězství byla větší než u domácích. Hráli jsme s klidnější hlavou a závěr zkušeně zvládli," bilancoval kouč Opavy Petr Czudek.

 

O 27 střel z pole navíc měli domácí Lions v souboji s Ostravou (bez Číže a Bohačíka), jež ztratila 23 míčů (domácí 9), už do půle inkasovala 21 bodů z brejků a nakonec padla 92-77. Nic nepomohla trojková bilance 28/12, ani desetibodová převaha v šestkách. Nové akvizice Igrutinovič a centr Oluič zaknihovali po 13 bodech, Bratčenkov přidal 15 a Kerr 16. U domácích se 20 body zaskvěl Šoula (13 už do půle), 18 Zuzák a 16 Manley.

 

Domácí sice většinu utkání vedli, ale třeba ve druhé čtvrtině pustili náskok nad deset bodů a ve třetí čtvrtce šla NH po smršti tří trojek dokonce do vedení. Šoula se Zuzákem sice domácí vrátili do plusu, ale jejich tým se nebyl sto odpoutat na žádný větší rozdíl. Ještě 4:20 do konce bylo skore 75-70, pak už ale Zuzák s Manleym dvěma trojkami na 81-70 zaveleli k závěrečné zteči, jíž NH nedokázala odolat.

 

Snadnější práci měl na půdě lídra první ligy v Hradci Králové Prostějov, který se k výhře 70-101 prodral 29 body z brejků a trojkovou bilancí 31/15. Pozitivem domácích bylo 19 útočných doskoků.

 

O rozhodný pětitrojkový úder hostů v úvodních 4,5 minutách (3-18) se 12 body nejvíc postaral Slezák, který ze svých 4 trojek tři v řadě vsítil z brejků během pouhé minuty. Domácí pak dlouho drželi rozdíl těsně nad hranou deseti bodů, ale jen do stavu 37-48 v 18. minutě. Hosté se pak ještě do poločasu odpoutali na 37-59 a tím dali všem hradeckým nadějím sbohem.

 

Za domácí 21 bodů vysázel Šírek, 16 Majerík a 15 Macela, u hostů se činily dvě pětitrojkové mašiny Palyza (21 za 23 minut) a Slezák (17 za 17 minut). Ondřej Peterka dal hradeckému týmu vedenému otcem Lubomírem 5 bodů za 8 minut.

 

Kolín si v posledním středečním utkání na domácí palubovce bez problémů poradil s druholigovým Radotínem v poměru 93-38.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR