image

Adoptovali si 12 Italek, fandili a teď jsou nejlepší

30.06.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 493
vytvořeno 30.06.2017, upraveno 30.06.2017

Základní a mateřská škola Josefa Gočára z Hradce Králové byla vyhlášena vítězem projektu Adopt Your Team, který proběhl v rámci právě skončeného EuroBasketu žen v České republice. Vítězná škola byla vybrána z celkového počtu 40 škol, do hal projekt přivedl téměř 6 000 dětí.

 

Projekt Adopt Your Team se obnovil po svém velkém úspěchu na světovém šampionátu 2010. Přihlášené školy si měly možnost vybrat jeden z účastnických týmů šampionátu a adoptovat ho. Každá škola pak měla podle svého uvážení možnost k lehké změně výuky, kdy se žáci dozvídali více o „své“ zemi, vytvářeli transparenty a následně dostali volné vstupenky na zápasy, kde měli týmu vytvořit domácí prostředí. Každý z týmů nakonec našel minimálně dvě školy, které mu v hledišti fandily.

 

Vítězná škola adoptovala celek Itálie, který se ze skupiny v Hradci Králové dostal až do čtvrtfinále v Praze. Nakonec Italky skončily sedmé a jen těsně jim unikl postup na Světový pohár v basketbalu žen.

 

„Do výuky byla zařazována témata týkající se Itálie – její historie, geografie, kultury, kuchyně, sportu a také základní slovíčka z italštiny. Při hodinách výtvarné výchovy vznikaly transparenty, vlajky, komiksy a mávátka pro samotné fandění na stadionu. Dále v rámci výtvarné výchovy vznikaly i návrhy, jak zajímavě nakreslit italskou vlajku na obličej. V občanské výchově vymýšleli žáci i jiné pokřiky, které bychom mohli použít na stadionu. Anketu mezi pokřiky vyhrál česko-italský pokřik, který jsme využívali při příchodu a odchodu na stadion – „Uno, due, tre, Gočárovka jde!“ Samozřejmostí bylo zařazení basketbalu do hodin tělesné výchovy, kde si žáci připomněli pravidla basketbalu a sehráli mezi sebou i několik zápasů,“ popsal projekt jeden z iniciátorů a učitel na vítězné škole Lukáš Procházka.

Že se Gočárovka, jak se škole říká, do projektu zapojila naplno, vypovídá i fakt, že ve škole vyrostla nástěnka mapující dění kolem šampionátu a vytvořila i propagační fotografie a video.

 

„Na fotografii se shromáždilo přes 500 žáků školy na školním hřišti v přesně zadaných barevných tričkách a vytvořili tím živou italskou vlajku. Propagační video bylo natáčeno s žáky volitelných předmětů informatika a výtvarné činnosti. Hlavním cílem videa bylo ukázat hráčkám, že naše škola leží jen pět minut chůze od zimního stadionu v Hradci Králové, který byl dějištěm šampionátu, a tím je pozvat na návštěvu naší školy a setkání s žáky. Video dostalo název Five minutes,“ pokračuje Procházka.

 

Spousta věcí k projektu probíhala ještě před začátkem turnaje, ale s blížícím se startem se příprava vítězné školy stala výrazně intenzivnější.

 

„Během velkých přestávek jsme společně s žáky nacvičovali pokřiky a mexickou vlnu na utkání. Na páteční zápas proti Bělorusku dorazilo i několik klonů víly Shiny – žákyně druhého stupně v bílém oblečení s mávátky,“ prozrazuje Procházka.

 

Důležitým krokem v projektu byl i výběr správného týmu k „adoptování“. Na Gočárovce to nechali na školním parlamentu, který je tvořen samotnými žáky.

 

„Zástupci parlamentu ve svých kmenových třídách vyvolali hlasování o tom, který tým by chtěli adoptovat. Vítězným týmem se stala Itálie, což zástupci školního parlamentu sdělili řediteli školy,“ pokračuje.

Žáci poté dostali možnost komunikovat přímo s hráčkami, které po utkáních děkovali svým fanouškům za podporu.

 

„Přímá komunikace s italským týmem probíhala po jednotlivých utkáních, kdy hráčky italské reprezentace přišly poděkovat našim dětem za jejich úžasnou podporu v průběhu jednotlivých utkání,“ říká Procházka.

 

Projekt se ve škole uchytil a byl o něj stále větší a větší zájem. Když se Italkám podařilo postoupit do čtvrtfinále do Prahy, rozhodli se zástupci školy jet podpořit svůj tým i do O2 areny.

 

„Po návštěvě prvního utkání italského týmu mezi žáky stoupal zápas od zápasu zájem a nadšení, které vyvrcholilo naší cestou do Prahy. Nikdo z nás ani na chvíli nezapochyboval o tom, že bychom nechali italský tým v Praze bez naší podpory,“ líčí Procházka.

 

Sám Procházka si projekt i po jeho skončení velmi pochvaluje. Stejný názor měl i zástupce FIBA. Výkonný sekretář FIBA Europe Kamil Novák na tiskové konferenci označil projekt za největší úspěch šampionátu: „S Českou basketbalovou federací jsme dělali projekty, abychom dostali diváky do hal. To byl velký úspěch. Nejen v Hradci, kde hrála Česká republika, ale i na Královce. Dokonce můžu říct, že jsem viděl emoční slzy u cizinek, které zjistily, že v hledišti sedí 50 nebo 100 dětí, které jim fandí. To bylo velice hezké a pro týmy příjemné.“

 

„Hlavní pozitivum spatřujeme v tom, že si žáci v průběhu šampionátu upevnili týmového ducha, zdokonalili spolupráci napříč třídami, vzájemně si pomáhali a získali silné zážitky, což se pozitivně odrazilo i na celkovém klimatu školy. Nejen při přípravě žáků na jednotlivé zápasy byla cítit jejich sounáležitost se školou, kterou touto formou reprezentovali,“ uzavírá Procházka.

 

Nejlepší vyhlášené školy

3 nejlepší školy, které fandily v Praze:

ZŠ a MŠ Borotín

ZŠ Novoborská

ŽŠ a MŠ Petřiny JIH

 

3 nejlepší školy, které fandily v Hradci Králové:

ZŠ a MŠ Josefa Gočára

ZŠ Pohádka – Mandysova

ZŠ Sever

 

Celkově nejlepší škola: ŽŠ a MŠ Josefa Gočára

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR