image

Času bylo málo. Češi se zbavili únavy pozdě

25.02.2018 - Martin Peterka
počet přečtení: 770
vytvořeno 25.02.2018, upraveno 25.02.2018

Čeští basketbalisté v rychlém sledu pokračovali v kvalifikaci o světový šampionát 2019. Po přesunu přes celou Evropu nastoupili během 48 hodin ke druhému zápasu na hřišti soupeře, tentokrát na Islandu. Před zápasem ještě Češi zapózovali společně pro charitativní projekt Boccia Hjálpar českého rodáka Stanislava Doskočila.

 

Navzdory dlouhé cestě, která skončila až v den utkání v 1:30 v noci, nevstoupili čeští basketbalisté do utkání špatně. S islandskou obranou si dokázali poradit a dostat až k zakončení nebo si dojít pro faul. Islanďané tak měli brzy pět týmových faulů. To se paradoxně ukázalo jako česká nevýhoda. Lvi jen za první desetiminutovku zahodili sedm trestných hodů. To byla šance pro domácí, kteří druhou polovinu první čtvrtiny zvládli dobře a v posledních vteřinách si vybudovali vedení.

 

Islandský nápor nezastavila ani dvouminutová přestávka. Češi se jen těžko prosazovali v útoku, naopak Islanďané využívali četných okének v defenzivě Lvů. České fauly chodily až příliš pozdě, takže domácím nabízely příležitost k zisku jednoduchých bodů z trestných hodů. Českou hru zkonsolidoval až druhý oddechový čas v krátkém sledu. Svěřenci trenéra Ginzburga museli likvidovat až čtrnáctibodový náskok soupeře. Naštěstí se jim podařilo největší ztrátu v průběhu prvního poločasu do pauzy snížit na polovinu.

 

Po změně stran se Češi několikrát dokázali přiblížit na rozdíl jediného bodu, ale islandské vedení houževnatě odolávalo. Náskok kolem sedmi bodů si domácí drželi zejména díky přesné střelbě trestných hodů, kam je posílaly české fauly. Island navíc začal zlobit na útočném doskoku. O hratelnější výchozí pozici připravily Čechy neproměněné šance z blízkosti koše, jakkoliv byly znepříjemněny islandskou obranou.

 

První koš v poslední čtvrtině dali Češi až téměř po třech minutách. Když navíc Island vytasil svou obávanou zbraň, střelbu za tři body, vzrostlo české manko opět na dvoucifernou hodnotu. Snahu Lvů o obrat v zápase rázně odmítl Martin Hemrannsson, který byl k nezastavení a úspěšně zakončoval i přes českou obranu ze všech pozic. Češi nesklopili hlavu. Zaveleli k velkému návratu. Ondřej Balvín mohl svým druhým trestným hodem tři vteřiny před koncem vyrovnat, ale neproměnil. Ani další české polo-střely se neujaly, a tak si Lvi připsali první kvalifikační prohru.

 

Island – Česká republika 76:75 (19:14; 39:32; 59:54)

Hermannsson 26, Hlinason 15, Stefansson 11, Palsson 10 – Auda 23, Bohačík 19, Balvín 11, Vyoral 7, Schilb 5, Hruban a Kříž po 2, Pumprla 1, Palyza 0

TH: 20/15 – 24/14

Trojky: 11 – 7

Doskoky: 43 – 40

Zisky: 9 – 5

Ztráty: 11 – 14

Asistence: 18 – 18

Fauly: 25 – 19

 

Ronen Ginzburg: „Gratuluji Islandu. Myslím, že většinu zápasu jsme nehráli dobře. Možná kvůli včerejší dlouhé cestě a málo spánku, ale na to se nemůžeme vymlouvat. Jsem rád, že na konci zápasu jsme udělali změnu, byli agresivnější a ukázali charakter. Na konci to bylo o jednom bodu, to může být trestný hod, nájezd... Tato ztráta nás snad tolik neohrozí. Věřím, že doma oba zápasy na závěr kvalifikace vyhrajeme a i tak si vezmeme dost vítězství do další fáze.“

 

Patrik Auda: „Hodně nás to mrzí. Od začátku jsme věděli, že to bude těžký zápas. Island hraje dobře před domácím publikem. Vyhráli tady zápas proti Finsku dva dny zpátky. Od začátku bojovali. Podařilo se nám s nimi držet krok, ale ke konci třetí a na začátku čtvrté čtvrtiny dali několik důležitých trojek a odskočili na velký rozdíl, který se nám nepodařilo smazat.“

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR