image

Čerstvý otec a pokořitel pětitisícovek Luboš Stria ví, co je důležitější než titul

10.02.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 585
vytvořeno 10.02.2016, upraveno 10.02.2016

Nejvyšší bosenská hora Maglič s 2386 metry, Kaznok Pass v Tádžikistánu s 4040 metry, Pik Učitělj v Kyrgyzstánu s 4770 metry a indický Kanji La Pass dokonce s 5470 metry. Když vezmete nadmořskou výšku těchto vrcholů, většinou se nacházejících v nejopuštěnějších koutech této planety, snáz pochopíte, proč křídelník děčínských Válečníků Luboš Stria má v kolonce Největší individuální úspěch uvedeno zdolání právě těchto úctyhodných hor. Je to originální a zároveň pravdivé. Co je jedno vítězství nebo jeden titul proti tomu shlížet na svět z vrcholu pětitisícové hory?

 

„Tohle stoprocentně platí. Ty výstupy beru jako obrovské životní zkušenosti, které mi daly daleko víc než basketbalová vítězství i ligové finále. Tohle všechno sportovní výsledky přebíjí, protože v horách mnohdy šlo o život a jde o opravdu silné zážitky, které v sobě budu mít už navždy,“ vyznává se 34letý forward, který se po zklamání ze sezony klidně sebere, a pěšky vyrazí na nekonečné stovky kilometrů dlouhou Svatojakubskou cestu. Vztah k cestám, lesům a horám má tak nějak přirozeně - jako rodák z Podkrkonoší. Odmala po kopcích hodně nachodil s bratrem a vždycky tam hledal to, co v životě potřeboval nejvíc.

 

„Neříkám, že z basketu podobně silné zážitky nemám, ale vždycky když se kluci trápí při náročné letní přípravě, já si vzpomenu na určité části z výstupů na ty vysoké hory, v hlavě se tam přesunu a pak si říkám, jak jsem šťastnej, že jsem na pohodové letní přípravě,“ dodává dva dny před startem pardubického Hyundai Final 4, pro změnu jednoho z vrcholů basketbalové kariéry.

 

Jeho klub na turnaji bude mocně útočit na vytouženou první trofej své historie. Basketbalový horolezec však ví, že ani případný titul by jeho zážitky z blízkosti nebe nemohl přebít. A právě v těchto dnech má ještě jeden velký trumf, který je nad celým sportem. Dokonce kvůli němu chyběl v utkání v Opavě na konci ledna.

 

„Chtěl jsem být u narození syna. I to je pro mě důležitější než výhry a prohry z basketu,“ zdůrazní veterán, který potomkovi dal hebrejské jméno Natanael, což znamená Boží dar. „Jsem hodně věřící člověk a tohle jméno pro nás se ženou je takové symbolické. Je to můj první syn a byl to neskutečný zážitek.“

 

I Luboš Stria si nicméně dobře uvědomuje, co má nyní on i jeho klub před sebou. BK Armex Děčín prochází aktuálně nejhvězdnější dvouletkou svých dějin a po loňském finále v poháru i v lize a dlouhém kralování letošní ligové sezoně touží dát na své snažení i titulové razítko.

 

„Po té trofeji určitě prahneme. Byli jsme už v několika finále, ale ta třešnička tomu pořád chybí. Na vítězství máme morální i fyzické síly a uděláme pro něj všechno. Chceme to vyhrát pro sebe, pro fanoušky, pro klub. Jiný cíl nemáme, vše ostatní by byl neúspěch,“ podotýká před pátečním semifinále s Opavou (od 17:00) Stria.

 

Jeden z nejzkušenějších Válečníků souhlasí, že týmu rozhodně pomůže loňská bolavá zkušenost z finále s Prostějovem, v němž Děčín zcela vypadl z role. „Víme, co jsme tam udělali špatně. Na to finále jsme byli absolutně přehecovaní a přemotivovaní, což byla naše největší chyba. Sevřelo nás to a nebyli jsme schopní ničeho. V případném boji o titul by nám to tedy určitě pomohlo. Nejdřív nás ale čeká těžký zápas s Opavou.“

 

Ta sice půjde do semifinále oslabena o stěžejního power forwarda Gniadka, ale i Děčín počítá před Final 4 ztráty. Čerstvě se dohodl na odchodu s méně vytěžovaným guardem Bosákem a power forwardem Kašou, navíc naposledy v lize týmu chyběl i křídelník Pomikálek. A Slezané mají i jednu psychologickou výhodu – poslední dva zápasy nad Děčínem vyhráli, dokonce i v seslabené sestavě.

 

„Nemyslím si ale, že na nás Opava díky tomu umí. My s ní měli dva slabší zápasy a byly z toho těsné prohry. Doma jsme hráli tragicky, s 27 ztrátami, a teď v Opavě jsem chyběl, tak to nemohu zhodnotit. Věřím ale, že jsme komplexnější, že máme víc co nabídnout a uspějeme. Víme, že Opava v Pardubicích umí vyhrávat, ale to my taky. A samozřejmě Gniadek bude soupeři jako důrazný hráč chybět,“ analyzuje křídlo.

 

Jeho tým zažíval dlouho fantastickou sezonu, téměř bez zakolísání. Před Hyundai Final 4 se ale válečnický stroj začal zadrhávat a během tří týdnů padl už třikrát za sebou venku, což Armex stálo i vedení v Kooperativa NBL.

 

„Jak všichni vidí z výsledků, máme určitý útlum, který se snažíme řešit. Nejsme uvolnění a nehrajeme jako na začátku sezony. Něco nám chybí, právě jsme o tom v týmu mluvili. Myslím, že díky tomu, že vidíme, co děláme špatně, se z toho rychle poučíme a v krátkodobém turnaji, jakým je Final 4, předvedeme úplně jinou a opět silnou tvář. Věřím, že do Pardubic pojedeme v plné síle a budeme to válcovat jako praví Válečníci.“

 

I když z pardubických hal se mu Dukla i Tipsport aréna zamlouvají víc, na stánek v Dašické má Stria dobrou vzpomínku z letošní sezony díky výhře nad Beksou. Navíc do města perníku se prý chystá velká armáda severních fanoušků. „Slyšel jsem, že se vypravují autobusy a doufám, že jich bude co nejvíc. Kdyby jich přijelo deset, nebylo by to vůbec špatné.“

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR