image

Češi dotáhli proti Rusku ztrátu, ale nakonec domácím podlehli

24.07.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1211
vytvořeno 24.07.2014, upraveno 24.07.2014

Ani ne 24 hodin po příletu do Moskvy a časovém posunu dvou hodin čekal na českou basketbalovou reprezentaci oříšek v podobě domácího výběru. Češi několikrát dokázali smazat manko, ale nakonec v závěrečných minutách silnému soupeři podlehli.

 

RUS_AudaČeští basketbalisté se na úvod turnaje přesunutého z Izraele do Ruska utkali s domácím výběrem, který nese označení „A“. V dresu domácích nechyběla jména jako Mozgov či Ponkrashov. Trenér českého výběru naopak mohl poprvé v přípravě počítat s rozehrávačskou jedničkou Tomášem Satoranským. Do Moskvy odletěl národní tým ve dvanáctičlenném složení. Stále se čeká na připojení Jana Veselého a doma zůstal Pavel Pumprla.

 

Po úvodní vyrovnané pasáži přišel nápor domácích, kteří si díky bodové šňůře 8:0 vypracovali výraznější vedení. To krátce po začátku druhé čtvrtiny zvýšili až na dvouciferný náskok. V tomto okamžiku čeští basketbalisté vyrovnali hru a začali náskok soupeře stahovat. Podařilo se jim to až na dostřel čtyř bodů. Z poslední akce prvního poločasu ale inkasovali a do druhé poloviny utkání tak vstupovali s mankem šesti bodů.

 

Pod košem nečekal jednoduchý úkol na Ondřeje Balvína, proti kterému se postavily dva zkušení pivoti, kteří stejně jako český obr měří 216 cm. „S Mozgovem to bylo něco jiného, než jsem zvyklý. Ona hraje hodně takový NBA styl. V obraně nechává hráče hrát a čeká na blok. To mu šlo dnes výborně. V útoku hraje hodně silově. Na to jsem zvyklý z ACB, že jdou hráči hodně do těla,“ bilancoval Balvín po zápase své souboje s hráčem Denver Nuggets, který nakonec byl se 17 body nejlepším střelcem utkání. Nelehký úkol měl autor dvanácti českých bodů Ondřej Balvín i v soubojích se Sokolovem: „To je zkušený pán. Umí se výborně dostat ke koši a dobře si kryje míč, takže zblokovat ho prakticky nemůžete.“

 

Nástup do druhého poločasu opět vyšel lépe domácím, kteří šli po koši Mozgova už do dvanáctibodového vedení. Stejně jako v předchozím průběhu ale Češi zmobilizovali své síly a nenechali soupeře utkání rozhodnout. „Podařilo se nám Rusy dotáhnout díky Patriku Audovi a Lukáši Palyzovi. Patrik výborně zabíhal za obranu a oni si ho špatně hlídali, takže dal asi šest bodů v řadě,“ ocenil Balvín výkon svého podkošového kolegy.

 

Závěrečná čtvrtina přinesla vyrovnaný boj, ve kterém se čeští basketbalisté dokonce dostali i zpět do vedení, kterého si naposledy užívali v samotném úvodu utkání. Závěrečné minuty ovšem patřily domácím, když Čechům nedovolili skórovat a došli si pro první výhru na přípravném turnaji.

 

„Změnili jsme obranu na zónu, ve které ještě nejsme tolik sehraní. Zkoušeli jsme jí jenom na pár trénincích. Tam se projevilo to, co nám dělalo problém v celém zápase. Rusové proměňovali otevřené střely. My jsme měli v obraně dobré rotace, ale jak se ještě pořádně neznáme, tak se stalo, že jsme k jednomu hráči nedorotovali. S tím nás trápili v podstatě celý zápas,“ označil český pivot slabé místo, které musí reprezentanti ještě do startu kvalifikace o Eurobasket dopilovat. Ta začíná 10. srpna.

 

Zítra se čeští basketbalisté utkají opět s domácím výběrem, který nastoupí pod hlavičkou B-týmu. Zápas začíná v 16 hodin moskevského času.

 

 

Rusko – Česká republika 75:68 (24:13; 43:37; 60:58)

Mozgov 17, Khvostov 16, Sokolov 8 – Auda 13, Balvín 12, Šiřina 9, Welsch 8, Hruban a Bartoň po 7, Satoranský a Palyza po 6, Švrdlík, Chán a Muirhead 0

TH: 16/13 – 17/9

Trojky: 6 – 5

Doskoky: 32 – 26

Zisky: 12 – 7

Ztráty: 21 – 17

Asistence: 19 – 12

Fauly: 20 - 19

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR