image

Češi na ME U20 do boje o medaile nepostoupili, přesto chtějí udělat historický zápis

17.07.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 618
vytvořeno 17.07.2015, upraveno 17.07.2015

Patnáct minut naděje a pak demonstrace francouzské fyzické síly. To bylo z pohledu českého týmu čtvrtfinále na Mistrovství Evropy basketbalistů do 20 let. Češi si na této akci vyzkoušeli atmosféru play-off po 11 letech, ale do závěrečných bojů o medaile je nepustil atleticky velmi dobře disponovaný francouzský tým.

 

První čtvrtfinále na ME U20 začalo ve velkém stylu. Teprve až sedmý útok neskončil košem. Češi soupeře přibrzdili aktivní zónovou obranou, která Francouze donutila k sedmi ztrátám. Reprezentanti země galského kohouta se drželi díky velmi slušné střelba za tři body. Češi naopak v útoku předváděli nápadité kombinace, a tak bylo skóre po první desetiminutovce 22:21 ve prospěch Francie.

 

Zatímco Francie nasazené tempo držela, Češi si stále častěji vylamovali zuby na francouzské obraně, která je nejlepší na šampionátu z pohledu dosud obdržených bodů. Zónová obrana českých reprezentantů si vybírala daň v podobě zhoršené pozice pro obranný doskok. Francouzi, kterým pomáhala také fyzická převaha, získala pod českým košem pouze za poločas deset míčů! Když trefili i trojku s faulem, přehouplo se jejich vedení do dvojciferných hodnot.

 

„Na doskoku to byla kombinace více faktorů. Zaprvé naše nepozornost. Když proti nám hrají takto fyzičtí hráči a výborní skokani, musíme do toho dát více tělo a odstavovat je. Francouzi jsou fyzicky nadstandardní. Do této chvíle jsme se s takovým týmem nepotkali,“ potvrdil asistent trenéra Czudka Ladislav Sokolovský, že se proti silově i skokansky velmi dobře vybaveným Francouzům hrálo obtížně.

 

Obrat v obrazu hry nepřinesla ani poločasová přestávka. Češi sice opticky trochu vyrovnali hru, ale jejich manko nadále narůstalo. Francouzi využívali chyb při rotaci v defenzivě a zakončovali z bezprostřední blízkosti koše nikým neatakováni. Od dvacetibodového rozdílu uchránil Čechy Dragoun, který trefil dvě trojky, z toho jednu i přes faul soupeře.

 

„Snažili jsme se kluky přimět k jednoduchosti a vysvětlit jim, že driblinkové kudrlinky tady nebudou fungovat. Chtěli jsme hrát přímočaře do koše a když by pod košem někdo blokoval, tak vyhazovat míč ven. Nedokázali to vždy vstřebat. Bylo vidět, že když jsme hráli jednoduše, dali jsme snadný koš nebo měli otevřenou střelu. Ta francouzská dynamika ale byla skvělá. Mysleli jsme si, že jsme sami v koši a oni ještě stihli blokovat. Tím si kluci musí projít, ale je to zkušenost k nezaplacení,“ vidí v takové konfrontaci Sokolovský přidanou hodnotu pro další kariéru mládežnických reprezentantů.

 

Závěrečná čtvrtina už se nesla ve znamení dohrávání rozhodnutého zápasu, a tak nepřinesla příliš pohledný basketbal. Lavina chyb na obou stranách rozkouskovala hru, na jejímž konci se z postupu do semifinále radovali Francouzi. Pro Čechy však šampionát nekončí. Zbývají dva zápasy, v nichž mohou vylepšit zatím nejlepší český výsledek v kategorii do 20 let, kterým je 8. místo z roku 2004.

 

„Máme motivaci skončit co nejvýš a nepotřebujeme ani soutěži s tím, kdo kdy co dokázal. Rádi bychom zbývající zápasy vyhráli, ale bude to těžké. Dostali jsme se mezi osm nejlepších týmů v Evropě. Čekají nás už mnohem lepší týmy než v předchozím průběhu. Kluci motivaci mají, ale musí ze sebe vyždímat poslední zbytky sil,“ budou podle Sokolovského závěrečné dva zápasy hodně o morálu.

 

 

Francie – Česká republika 80:58 (22:21; 42:31; 65:46)

Yabusele 13, Sidibe a Cornelie po 11, Rozenfeld 10 – Peterka 11, Dragoun a Pecháček po 10, Svoboda 9, Škranc 5, Půlpán a Stegbauer po 4, Kroutil a Štěrba po 2, Kouřil 1, Šoula a Dedek 0

TH: 22/16 – 20/12

Trojky: 6 – 6

Doskoky: 41 – 22

Zisky: 6 – 9

Ztráty: 17 – 14

Asistence: 16 – 14

Fauly: 22 - 20

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR