image

Češi na úvod nestačili na Poláky i s Gortatem

01.08.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 1064
vytvořeno 01.08.2015, upraveno 02.08.2015

Čeští basketbalisté vstoupili do zápasové přípravy porážkou v Polsku. Tradičnímu soupeři pro přátelské zápasy podlehli před zraky téměř vyprodané arény ve Walbrzychu 52:70.

 

První přípravný zápas obou týmů doprovázely pochopitelně počáteční nepřesnosti. Těch polských dokázaly Češi využít k ziskům a snadnému skórování. I díky povedeným kombinacím v útoku si vytvořili až šestibodový náskok. Pak ale přišla trojková smršť v podání domácího celku. Tři trojky během tří útoků uzavřely první čtvrtinu tříbodovým vedením Poláků.

 

Ve druhé desetiminutovce už trenér domácích vypustil na hřiště i hvězdného pivota Marcina Gortata. Další úspěšné střely a nepřesnosti v české ofenzivě dovolily domácím navýšit náskok. Oba trenéři pravidelně točily se sestavou, aby v prvním přípravném zápasy dostali do hry co nejvíce hráčů.

 

Po změně stran se Češi dlouho hledali v útoku, když jim do koše nepadaly ani otevřené střely. Díky tomu se náskok domácích přehoupl přes deset bodů. V závěru třetí čtvrtiny ale lvi přeci jen našli alespoň částečně ofenzivní tvář a snížili své manko i díky druhé úspěšné trojce Lukáše Palyzy v utkání.

 

V závěrečném dějství Češi ještě dotáhli na rozdíl sedmi bodů, ale v útoku je nadále srážela nízká úspěšnost střelby. Když se přidaly i ztráty a nabídky Polákům do rychlého protiútoku, bylo o osudu utkání rozhodnuto.

 

Polsko – Česká republika 70:52 (17:14; 34:25; 49:40)

Berisha 11, Waczyński a Karnowski po 10 – Houška 9, Satoranský, Jelínek a Auda po 8, Palyza 6, Benda, Balvín a Hruban po 4, Welsch 1, Šiřina, Bartoň a Vyoral 0

TH: 29/20 – 13/10

Trojky: 8 – 2

Doskoky: 38 – 36

Zisky: 12 – 11

Ztráty: 15 – 18

Asistence: 12 – 8

Fauly: 17 - 26

 

Lukáš Palyza: „Trenéra už nějaký rok znám, takže jsem věděl, co nás bude čekat. V minulých týdnech jsme v trénincích měli i hodně hry a střeleckého tréninku. Je pravda, že nám dneska moc nešla střelba, tak možná v některých částech hry bylo znát, že jsme měli dva týdny kondiční přípravu.

 

Poláci hráli to, co jsme od nich čekali. Myslím, že jsme nehráli až tak špatně. Výsledek je možná trochu zkreslený. V první půlce jsme se drželi na pěti bodech. Ve druhé půlce jsme měli ještě dobré záblesky. Výsledek o 20 neodpovídá. Je potřeba si to probrat, najít si věci, které nešly a do zítřka je zlepšit.

 

Atmosféra byla výborná. S německou ligou bych to nesrovnával, tam je ještě o stupeň lepší. Na to, že to bylo přátelské utkání, tak to bylo nad poměry. Zítra hrajeme za zavřenými dveřmi, tak to bude pro hráče těžší. Před vyprodanou halou se hraje vždy skvěle.“

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR