image

České finále na Easter Cupu vyhráli červení

09.04.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 1221
vytvořeno 09.04.2015, upraveno 09.04.2015

Česká reprezentace do patnácti let dominovala na turnaji Easter Cup Klatovy 2015. Oba výběry se po zásluze probojovaly do finále, kde zvítězil tým červených v koncovce 58:52.

 

Nejmladší reprezentanti se sešli již v úterý odpoledne, aby ještě v podvečer absolvovali úvodní tréninkovou jednotku, na kterou navázaly ještě dva středeční tréninky. Centrum míčových sportů v Klatovech nabídlo pro reprezentační výběr špičkové zázemí pro přípravu i pro odpočinek během zápasů Easter Cupu. Reprezentačního srazu se nemohl z osobních důvodů zúčastnit trenér Štěpán Vrubl. Vzniklou složitou situaci dokázalo vyřešit povolání Adama Konvalinky, který si v krátkém čase stačil vše zařídit tak, aby mohl převzít taktovku modrého výběru. Jedinou komplikací úvodního dne soustředění tak zůstalo zraněné koleno Roberta Králíčka (USK), které hráče nepustilo do plného tréninkového zatížení. Vzhledem ke zdravotnímu stavu jej musel po prvním dnu nahradit narychlo povolaný Štěpán Borovka (Sršni Písek).

 

„Celé soustředění včetně turnaje proběhlo na velmi vysoké úrovni. O reprezentační hráče se organizátoři postarali s maximální péčí a patří jim zaslouženě poděkování. Turnaj Easter Cup včetně tréninkových jednotek by měl být zařazen pravidelně i v dalších letech do harmonogramu přípravy reprezentačních výběrů do patnácti let,“ zhodnotil přípravu výběru šéftrenér mládeže Jan Slowiak.

 

Po dvoudenním soustředění, kterého se zúčastnilo 24 hráčů, byly připravené dva týmy na turnaj Easter Cup. Kapitánem modrého týmu byl zvolen rozehrávač Lukáš Bobek (Liberec), kapitánem červeného celku pivot Filip Hauzer (Sokol Pražský).

 

Oba výběry podle očekávání prošly turnajem bez zaváhání do finále. Hra obou celků navíc měla stoupající tendenci s tím, jak se hráči postupně sehrávali. Sobotní finále přineslo očekávaný souboj dvou výběrů a zaplněná hala mohla aplaudovat některým velmi pěkným basketbalovým momentům. Modrý tým vstoupil do zápasu s nižší koncentrací a velmi rychle nabral několikabodovou ztrátu, kterou zastavil až timeout Adama Konvalinky. Náskok červeného výběru se postupně snižoval až do závěrečné čtvrtiny, ve které dokázal modrý výběr otočit výsledek ve svůj prospěch. Na situaci naopak reagoval timeoutem Martin Jindra. Červení trefili 2 otevřené trojky a o osudu utkání tak bylo rozhodnuto, i když modrý výběr se snažil výrazným tlakem ještě v koncovce zápasu reagovat. Na konci zápasu svítil na tabuli konečný výsledek 58:52 pro červený výběr. Nižší počet bodů souvisí se skutečností, že první 3 čtvrtiny zápasu se hrálo na hrubý čas, pouze závěrečná čtvrtina klasicky na čistý čas.

 

Jan Slowiak o turnaji

„S průběhem turnaje i tréninkovým kempem jsem velmi spokojen. Je pochopitelné, že na turnaji jsme odehráli i zápasy proti soupeřům, které neměly reprezentační parametry, ale to není vůbec podstatné. Všichni hráči měli během pěti dní dostatek prostoru ukázat své basketbalové schopnosti a potenciál. Ve finále předvedli hráči basketbal s oboustranně vysokou úrovní hry, jediným drobným nedostatkem byla užší rotace modrého výběru, který odehrál finále s menším počtem hráčů.

 

Podstatnou informací pro realizační tým je skutečnost, že základní osa týmu s perspektivou do budoucna se jasně profilovala. Ročník 2000 je kvalitní s osobnostmi na každém postu a to na tréninkovém kempu navíc chyběl Vít Krejčí hrající ve Španělsku. Kvalita ročníku je podpořena množstvím hráčů pro širší výběr, které budeme nadále sledovat. Jediným rizikem se zdá, že několik perspektivních hráčů hraje ve svých klubech na jiné pozici, než je jejich budoucnost v mezinárodním basketbalu.

 

Pětidenní kemp splnil očekávání a věřím, že všichni hráči s větší motivací budou na sobě pracovat, protože přímá konfrontace s těmi nejlepšími hráči v ročníku jasně ukázala nejenom jejich silné, ale i slabší stránky.

 

Závěrem děkuji pořadatelům za vytvoření výborných podmínek pro přípravu, ale i klubům za pochopení při uvolnění hráčů pro tento reprezentační sraz přesto, že většina hráčů je ve svých klubech maximálně vytížená.“

 

 

Výsledky a nominace najdete zde.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR