image

Češky domácí naháněly marně a na turnaji berou druhé místo

03.09.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 902
vytvořeno 03.09.2014, upraveno 03.09.2014

Po téměř celozápasovém nahánění domácí reprezentace podlehly české basketbalistky na závěr přípravného turnaje v Ankaře Turecku 54-61. Až do koncovky však držely celek hostitelů blížícího se MS v obavách o výsledek. Závěrečnou prověrku obstará 23. září v pražské Tipsport aréně ten nejsilnější možný protivník – tým obhájců trofeje USA.

 

TUR_po_turnajiTurecký celek se v utkání poprvé utrhl v posledních čtyřech minutách první čtvrtiny, kdy z 15-13 unikl na 20-13. V úvodu byla na obou obranách patrná tíha třetího zápasu ve třech dnech a Češky v několika případech nestíhaly dorotovat k úspěšným střelkyním. Turkyně navíc po velkou část první půle pálily jako automaty, přidávaly i koše s faulem, a když česká základní pětka částečně odpočívala, unikly po více než šestiminutovém suchu lvic až na 32-17.

 

Kouč Blažek postupně začal vracet do hry základní sestavu, změnil obranu na zónu, a protože Turkyním alespoň na čas přestala fungovat střelba, udržely se lvice v poločase na distanc (26-33).

 

Podkošové hráčky Hanušová, Pecková a Burgrová ve třetí čtvrtině přitáhly tým dokonce na rozdíl jediného bodu (40-41 po 29 minutách), poté ale opět zapnuly domácí opory a dotlačily svůj tým k vítězství. O většinu produkce se staralo trio Alben (13), Yilmaz (15), Sanders (16).

 

Na české straně, kde kouč Blažek dal větší minuty jen křídelnici Elhotové (35), Burgrová zapsala 14 bodů a Pecková 11.

 

„Prohra o sedm s Tureckem, navíc na jeho půdě, není špatný výsledek. Vydařil se nám druhý poločas, a to díky změnám v obraně, ale bohužel jsme měli horší procento střelby než soupeř, i když pozice tam byly, ale nepadlo nám to, což bylo to nejdůležitější. Byly tam i nějaké chyby v obraně, kdy jsme nechali soupeře zakončovat 1 na 0, ale i to je poučné. Poučili jsme se i z celkového pohledu, víme, co proti Turecku případně hrát na MS,“ připomněl trenér Lubor Blažek, že se oba týmy mohou za pár týdnů střetnout znovu.


„I přes porážku můžeme být na svůj výkon hlavně za druhý poločas hrdé. V první půlce jsme měly problém při řešení tureckých clon mezi rozehrávačkou a pivotkou. To domácí tým trestal, když měl výbornou úspěšnost střelby, hlavně v první čtvrtině. Druhá čtvrtka už byla z naší strany lepší. Ve druhém poločase jsme jejich clony začaly řešit ještě lépe, Turkyně s tím měly větší potíže, my snížily až na bod a v těchto momentech jim někdy pomáhali rozhodčí, s čímž se asi dalo počítat. I když je to po dlouhé době prohra, nemusíme být vůbec smutné, naopak, náš výkon se zápas od zápasu zlepšuje,“ chválila kapitánka Eva Vítečková.

 

 

Turecko – Česká republia 61:54 (24:17; 33:26; 44:40)

Burgrová 14, Pecková 11, Elhotová 6, Hanušová a Vítečková po 5, Veselá a Kulichová po 4, Bartoňová 3, Hejdová 2, Stejskalová, Vyoralová a Sedláková 0

TH: 10/7 – 12/9

Trojky: 2 - 3

Doskoky: 37 - 32

Zisky: 6 - 6

Ztráty: 10 - 11

Asistence: 20 - 14

Fauly: 15 – 18

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR