image

Češky i podruhé vyzrály na Slovensko, tentokrát se jim výhra počítá do turnaje ve Varech

30.05.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 947
vytvořeno 30.05.2015, upraveno 30.05.2015

Již podruhé se v KV Areně střetly české basketbalistky se Slovenskem. Zatímco čtvrteční souboj se nezapočítával do Mezinárodního turnaje KV, ten dnešní byl střetnutím týmů, kterým se vstup do turnaje výsledkově nepovedl.

 

Slovenky oproti prvnímu zápasu nasadily hráčku UMMC Jekatěrinburg Kristi Toliver. A byla to právě ona, která dělala domácím hráčkám největší problémy především střelbou ze střední a dlouhé vzdálenosti. Jinak se ale Slovenky prosazovaly z vymezeného území, i díky lepšímu doskakování. Na české straně sekundovala naturalizované slovenské reprezentantce Alena Hanušová, která soupeřkám hrozila především ze střední vzdálenosti.

 

„Využívaly hodně pick-and-roll na středu, kdy pak Toliver buď šla do nájezdu, což se nám podařilo elminovat, ale horší bylo, když střílela za tři. Na to si malé musely dávat pozor. Byla jejich nejlepší střelkyně, ale ostatní hráčky zase daly méně. Ubránily jsme zbytek a že dá jedna hráčka třeba 30 bodů, na tom nezáleží, když bude jediná,“ popsala Alena Hanušová, jak se hra Slovenska s přítomností Toliver na hřišti změnila.

 

Ani jeden z týmů se nedokázal během prvních 20 minut dostat do trháku. Češky zažehnaly nástup soupeřek, když se jim stejně jako včera povedla v závěru prvního poločasu bodová šňůra 7:0. Finiš však tentokrát načasovaly příliš brzy a Slovenky si dokázaly ještě vzít zpět alespoň část svého vedení.

 

České basketbalistky předvedly povedený vstup do druhého poločasu a vytvořily si vedení, které v jeho průběhu navýšily až na šest bodů. Zlepšily především doskok a nenechávaly tak soupeřkám další možnosti zakončení. „Trenér nás upozorňoval, že prohráváme doskok o pět a že mají hodně útočných doskoků. Snažily jsme se tomu vyvarovat, protože nebyly vyšší než my. To by bylo špatné, kdyby nás přeskákaly,“ těšil zlepšený doskok Hanušovou. Pak ale přišly chyby v české rozehrávce a slovenské koše s faulem, díky kterým soupeřky vyrovnaly. Stejnou mincí ale v poslední vteřině třetí čtvrtiny oplatila Slovenkám Kateřina Elhotová.

 

Češky pokračovaly ve zlepšené hře i v poslední čtvrtině a vytvořily si až desetibodové vedení. V rozletu je přibrzdilo zranění Ilony Burgrové, ale Slovenky si nepustily k tělu. V závěrečných vteřinách odmítla trojkou a trestným hodem velké drama Bartoňová. Závěr poznamenalo vyloučení trenéra hostí Maroše Kováčika.

 

Střelecký souboj dvacetibodových Hanušová – Toliver vyhrála na body slovenská basketbalistka, ale týmové vítězství bere česká reprezentantka se svými spoluhráčkami. „Nijak jsme se na to nekoukala, ale je to hezké, když dám skoro stejně bodů, jako taková hráčka, kterou je Toliver,“ usmívala se po zápase česká pivotka.

 

Česká republika – Slovensko 74:67 (18:17; 33:36; 54:51)

Hanušová 20, Vyoralová 11, Veselá a Bartoňová po 10, Elhotová 9, Borteová a Brugrová po 6, Záplatová 2, Hejdová, Pochobradská, Pecková a Hindráková 0 – Toliver 25, Bálintová 14, Hruščáková 10

TH: 15/12 – 18/12

Trojky: 6 – 7

Doskoky: 25 – 32

Zisky: 3 – 6

Ztráty: 11 – 15

Asistence: 15 – 5

Fauly: 18 - 18

 

V prvním dnešním zápase porazily Turkyně Lotyšsko 57:54 (Yilmaz 14, Sanders 13, Alben 12 – Steinberga a Vitola po 9, Eglite a Liepkane po 6). Češky tak v případě vítězství nad Tureckem mohou brát první místo v turnaji. „Turecko patří mezi jedny z nejlepších basketbalových zemí, mezi kandidáty když ne na zlato, tak na medaili a postup na OH. Pokusíme se hrát, co můžem. Bude to pro nás ale už čtvrtý zápas v řadě a bude to těžké,“ neskládá před zítřejším zápasem zbraně Hanušová.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR