image

Češky v Ankaře přestřílely Japonsko

02.09.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1057
vytvořeno 02.09.2014, upraveno 02.09.2014

České basketbalistky dnes v rámci přípravného turnaje na MS v Ankaře narazily na Japonsko, tedy na soupeře, kterého znají velmi dobře. A to s ním ještě utkají i v základní skupině šampionátu. Tentokrát se představily v lepší formě než v pětici přípravných zápasů v Japonsku z konce června a soupeři před startem šampionátu vyslaly vzkaz o své síle.

 

JPN_Ankara_2014Podobně jako ve včerejším utkání trvalo českým basketbalistkám pár okamžiků, než se dostaly do utkání. Japonky hned z prvního útoku skórovaly za tři body a rychle si vytvořily sedmibodový náskok. Ani tentokrát si však lvice nenechaly svého soupeře utéct a jaly se Japonsko stíhat. Bodově se opět prosazovala Elhotová, ke které se později přidala celá podkošová sestava.

 

Osvěžení do české hry přinesla i Romana Hejdová. Podkošové hráčky českého týmu nadále využívaly svou výškovou převahu, ale nejen to. Alena Hanušová trápila obranu japonské reprezentace svými typickými nájezdy i přesnou střelbou ze tříbodové vzdálenosti.

 

„Začali jsme velice dobře a až překvapivě lehce jsme do poločasu získali skoro dvacetibodový náskok. Báli jsme se jejich tvrdé hry. Dobrou kombinační hrou jsme ale získávali pěkné střelecké pozice. V prvním poločase to byl skutečně střelecký koncert,“ pochvaloval si asistent trenéra Ivan Beneš.

 

Po změně stran Japonky zlepšily obranu a českým basketbalistkám zvlhl střelný prach. Naštěstí ani česká defenziva nebyla až na pár zaváhání prostupná, a tak Japonky, kterým se dnes netradičně tolik nedařilo z dálky, stahovaly český náskok pouze minimálně. Pak přišly opět chvíle Aleny Hanušové, která zatížila japonské konto dalšími body, včetně trojky v poslední vteřině.

 

Český náskok atakoval až třicetibodovou hranici, ale závěr patřil v oboustranně otevřené hře Japonkám, které alespoň kosmeticky upravily skóre do konečné podoby. „Ve druhém poločase jsme se nechali zase trochu ukolébat vyšším rozdílem a Japonky zvedly hlavu, ale pak jsme zase začali hrát tu naší aktivní hru v obraně i útoku. Zápas se pak už jen dohrával,“ popsal závěr zápasu Beneš.

 

„Klíčová byla naše obrana, kde jsme dokázaly eliminovat jejich hru 1 na 1 a dvojičky po pick and rollu. Dokázaly jsme na ně hrát rychlé protiútoky, díky nimž pro nás bylo snazší skórovat. Vycházela nám i střelba. Tím jsme se chytly a pak už jsme hrály v klidu,“ oddechla si nejlepší česká střelkyně Alena Hanušová.

 

 

Japonsko – Česká republika 51:67 (19:23; 28:47; 37:58)

Asako 12, Miyamoto a Tokashiki po 9 – Hanušová 21, Elhotová 13, Kulichová 10, Hejdová a Burgrová po 6, Veselá a Vítečková po 4, Stejskalová 3, Bartoňová, Vyoralová, Pecková a Sedláková 0

TH: 9/6 – 4/4

Trojky: 1 – 5

Doskoky: 32 – 35

Zisky: 11 – 10

Ztráty: 20 – 14

Asistence: 15 – 16

Fauly: 8 - 13

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR