image

Češky v přípravě na MS U17 dvakrát přehrály Francii a trenér pak vybral dvanáctku pro šampionát

15.06.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1796
vytvořeno 15.06.2014, upraveno 15.06.2014

Poprvé v přípravě na domácí světový šampionát hráček do 17 let narazily české basketbalistky na stejně staré soupeřky. Ve Zlíně přivítaly Francii a v obou zápasech jí dokázaly porazit. V tom prvním jednoznačně, ve druhém po boji.

 

Dvě rozdílná utkání se stejným koncem sehrály české reprezentantky do 17 let s Francií, která na loňském Mistrovství Evropy basketbalistek U16 uhrála páté místo, čímž si zajistila právo startovat na letošním světovém šampionátu. „Ta dvě vítězství jsou velmi cenná,“ byl s výsledky spokojený trenér Richard Fousek.

 

V pátečním měření sil mu radost udělal i herní projev týmu chystajícího se na světový šampionát, který od 28. června do 6. července hostí Klatovy a Plzeň. „První zápas jsme odehráli zhruba tak, jak jsme si představovali. Podali jsme kvalitní výkon v průběhu celého zápasu a neměli výpadky, které nás do té doby provázely. Dařilo se nám v útoku i v obraně, hráli jsme rychlý protiútok a měli vyšší úspěšnost střelby. Pozitivem je, že si zahrály všechny hráčky. Porazit Francii o 30 bodů je známka kvality,“ těšilo po vítězství 75:43 Fouska.

 

Ve druhém utkání už Češky musely o vítězství bojovat až do posledních chvil. „Z naší strany došlo možná k menšímu podcenění. Měli jsme špatnou obranu, prohrávali na doskoku a nehráli tak rychlý protiútok. Špatně jsme pokrývali francouzskou spolupráci s pivotkami. Museli jsme se dostat do tempa. Zápas dospěl až do klasické vyrovnané koncovky, kde už to bylo pouze o tom, kdo dá a kdo ne. Nám se podařilo zápas urvat,“ mohl se trenér spolehnout na bojovnost svých svěřenkyň.

 

„Když se nám ve druhém zápase nedařilo, snažili jsme si ho namodelovat jako kdybychom hráli o postup mezi osmičku. To jsme si řekli v poločase. Je možné, že se tím družstvo naburcovalo. Výkon ve druhém poločase byl naprosto jiný,“ pochvaloval si Fousek vyrovnaný průběh zápasu a možnost simulace zápasu, který bude rozhodovat o úspěchu a neúspěchu na světovém šampionátu.

 

Původně bylo plánované měření sil obou soupeřů i na neděli, ale nakonec zůstalo jen u dvojice přípravných zápasů. Realizační tým ale rychle zareagoval a chybějící zápas nahradil. „S Francií jsme chtěli hrát tři zápasy, ale oni chtěli přijet pouze na dva. Ve středu tak ve Zlíně odehrajeme ještě přípravný zápas s Čínou do 18 let,“ upřesnil Fousek další plán českých basketbalistek před blížícím se světovým šampionátem.

 

Trenér Fousek dnes také určil dvanáctku hráček, které dá důvěru pro domácí MS. V týmu je deset vicemistryň Evropy do 16 let z loňského roku.

 

 

 

Nominace ČR na MS U17

 

Rozehrávačky: Petra Holešinská (BK SŠMH Brno), Karolína Malečková (BK Lokomotiva K. Vary), Michaela Matušková (Sokol Hradec Králové)

Křídla: Karolína Fadrhonsová (BA Sparta Praha), Michaela Gaislerová (BK Strakonice), Lucie Hošková (BK SŠMH Brno), Lenka Šoukalová (BK SŠMH Brno)

Podkošové hráčky: Magdalena Heroschová (Valosun KP Brno), Michaela Krejzová (USK Praha), Julia Reisingerová (BA Sparta Praha), Natálie Stoupalová (BK SŠMH Brno), Tereza Šípová (USK Praha)

 

 

Přípravné zápasy s Francií

 

13.06.2014

Česká republika - Francie 75:43 (20:10; 40:23; 53:35)

Fadrhonsová 14, Hošková 13, Šípová 9, Reisingerová 8, Stoupalová, Holešinská a Matušková po 6, Malečková 5, Šoukalová 4, Gaislerová a Krejzová po 2, Rokošová 0

 

14.06.2014

Česká republika - Francie 77:71 (19:22; 44:43; 56:57)

Reisingerová 19, Šípová 18, Holešínská 14, Krejzová 8, Fadrhonsová 7, Šoukalová 4, Matušková 3, Heroschová 2, Malečková a Hošková po 1, Gaislerová a Stoupalová 0

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR