image

Czudek po sestupu: Chyběly zkušenosti z Kooperativa NBL

26.07.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 885
vytvořeno 26.07.2017, upraveno 26.07.2017

Dlouhých pět let se vyhřívala reprezentace basketbalistů do 20 let na výsluní evropských šampionátů elitní divize A. Tahle pětiletka však o víkendu skončila sestupem do divize B. Stalo se po sérii šesti porážek s Řeky, Němci, Švédy, Francouzi, Ukrajinci a Italy. Závěrečná výhra nad Lotyšskem v souboji o konečné 15. místo už na osudu lvů nemohla nic změnit.

 

„Je to určitě zklamání,“ přiznal kouč Petr Czudek, který s asistentem Ladislavem Sokolovským v roce 2015 dosáhl v této kategorii s českým týmem na skvělé šesté místo a ještě loni na sedmé.

 

„I když se loni a předloni udělal úspěch, vždy byla v divizi A prvořadá záchrana. Systém turnaje je velmi divoký a nahrává velkým překvapením. A jako loni hráli o záchranu Francouzi, letos to byli až do posledního zápasu Italové, což se nečekalo,“ dodal trenér.

 

Podle něj českému celku chyběly oproti minulým letům silné individuality. „Letos kluci neměli na rozdíl od minulých dvou týmů tolik zkušeností z Kooperativa NBL, ale pořád to bylo o jednom zápase. A taky platí, že je jednodušší se zachránit v divizi A, než se dostat z divize B, kde k postupu mezi třemi nejlepšími musíte porazit kvalitní týmy.“

 

Czudkův výběr měl velkou smůlu v přípravě, kdy přetržené vazy kolena nepustily do turnaje křídelníka Šmerdu, stejný problém s vazy kotníku vyřadil i předpokládaného lídra a kapitána Puršla a dlouhodobé potíže s kolenem neumožnily start dalšímu podkošovému hráči Chaloupkovi.

 

„K záchraně jsme potřebovali mít všechny hráče zdravé. A i když jsme ještě měli čas tuhle situaci vstřebat, byly tyto absence velké a hodně citelné. S Chaloupkou a Puršlem nám odešlo nejméně 15 doskoků a v útoku jsme byli chudší o takových 15 až 20 bodů,“ litoval Czudek.

 

Tomu z loňské sestavy zbyl pouze pivot Roub a absence podkošových opor byla znát nejen na doskoku, kde tým skončil poslední, ale především v útoku, kde lvům patřilo s průměrem 59,4 bodu patnácté místo z šestnácti.

 

I přes tyto problémy měli lvi dvě šance se v divizi A zachránit. Nejprve stačilo vyhrát utkání o 9.-16. místo s Ukrajinou, jež Češi po boji ztratili o 7 bodů.

 

„Zaspali jsme v první půlce, kde jsme nebojovali a nehráli, co jsme si řekli. Až po poločasové bouřce jsme se vrátili do utkání, dokonce i vyrovnali, ale chybělo víc zkušeností zahrát v útoku i obraně to, co by na soupeře platilo,“ podotkl kouč.

 

Vzápětí se mladí basketbalisté dostali do situace, kdy museli vyhrát oba zbývající duely. Jenže hned napoprvé padli, byť těsně o dva body, s Italy.

 

„Italové by normálně v takovém utkání neměli co dělat, ale celý turnaj se hledali, a to i proti nám. Zápas dospěl do koncovky, kde nám byl necitlivě odpískán faul na útočním doskoku, a soupeř rozhodl šestkami. I od trenérů dalších týmů to bylo hodnoceno jako velká chyba rozhodčího, ale stalo se,“ pokýval hlavou Czudek.

 

Jeho týmu zásadně chyběly zkušenosti teenagerů z NBL, což podle Czudka kontrastovalo s řadou hráčů soupeřů, kteří už nakukují i do evropských pohárů. Turecký křídelník Korkmaz na začátku července dokonce podepsal kontrakt s Philadelphia 76ers z NBA.

 

„My ztráceli už v tom, že naši kluci zatím skoro nehráli ani NBL. Chyběly nám vyhranost a jistota, z nichž plyne sebevědomí. Bylo na nás znát, že jsme vystrašení, často jsme se zbavovali míčů a nechtěli na sebe vzít zodpovědnost. To ale bylo dáno právě malým počtem těžkých zápasů,“ dovozuje kouč, který však není zastáncem toho, aby v nejvyšší domácí soutěži mužů byly povinné kvóty právě pro mladé hráče, které by jim větší rozehrání umožnily. „Vynucovat hráčům minuty touhle cestou je nesmysl.“

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR