image

Další epochální závěr znamená postup do čtvrtfinále MS

02.07.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1960
vytvořeno 02.07.2014, upraveno 02.07.2014

 

České basketbalistky neumí na domácím světovém šampionátu do 17 let odehrát klidné utkání. V osmifinále s Itálií se několikrát musely dostávat ze skoro bezvýchodných situací. Co by však ostatní týmy vzdaly, to Češky před domácím publikem vybojovaly.

 

Zápas_4Do zápasu o postup do medailových bojů, které od pátku vypuknou v Plzni, vstupovaly české basketbalistky z výhodnější pozice než soupeř, když dokázaly v základní skupině dvakrát zvítězit a obsadily tak druhou pozici za suverénním Maďarskem. Italky na turnaji zatím vyzrály pouze na Egypt a postupovaly tak ze třetího místa skupiny B.

 

Právě vítězný zápas s Egyptem ale vlil Jihoevropankám sebevědomí do žil a výkonem daly zapomenout na střelecká trápení v úvodních dvou vystoupeních na šampionátu. Naopak! Střílely s výbornou úspěšností, především ze tříbodové vzdálenosti,.

 

„Dovolili jsme soupeři, aby nám vnutil svůj styl hry. Nebyli jsme v rytmu v útočných i obranných systémech tak, jak bychom měli být. My jsme obranářský tým. Dneska jsme dostali skoro 40 za poločas. Byla to tak mizerná obrana, jakou dlouho nepamatuju. O to je cennější, že jsme dokázali zvítězit. Doufám, že to je facka, že nejde podcenit jakéhokoliv soupeře,“ káral trenér Richard Fousek.

 

Češky se v útoku hledaly zejména proto, že Italky dobře bránily největší podkošovou hrozbu domácího týmu Julii Reisingerovou. „Itálie nemusela, hrála uvolněně a padla já tam jakákoliv střela. Je pak těžké se do zápasu vracet. Předvedli jsme katastrofální obranu a laxnost v útoku. Naštěstí si holky řeknou, že se kousnou a soupeře sežerou a zápas dokáží otočit,“ oddechl si trenér.

 

Když Italky dobře bránily podkošový prostor, otevíraly se pozice střelcům z perimetru. Z dlouhé vzdálenosti svůj tým několikrát podržela Michaela Matušková, která svými koši dodala další energii tradičně skvělému klatovskému kotli českých fanoušků.

 

„Uvědomila jsem si, že jsme na tom špatně. Já tuto roli střelce mám v týmu a řekla jsem si, že když to neudělá nikdo jiný, tak musím já. Zkusila jsem to a ono to vyšlo,“ usmívala se po zápase Matušková, která byla se 13 body druhou nejlepší střelkyní domácího týmu.

 

Češky opět ani za stavu, kdy na konci třetí čtvrtiny prohrávaly o deset bodů, nesklopily hlavu a dokázaly se vrátit do utkání. V oboustranně nervózní poslední desetiminutovce se poprvé od úvodu utkání dotáhly ve skóre, především díky skvělé obraně, v níž několikrát nenechaly soupeřky během 24 vteřin zakončit.

„Když jsme v problémech a já vidím na holkách, že jsou v tom správném rytmu, v jakém mají být, tak nemám obavy. Dneska jsme se přistihl, že si nejsem jistý, že v takovém levelu byly,“ přestával už trenér skoro věřit v obrat.

 

„Já holkám věřím vždycky. Opravdu jsem nikdy nepochybovala,“ nenechala na sobě znát kapitánka Karolína Malečková ani náznak, že by si snad připouštěla prohru.

 

Poprvé dostala domácí tým do vedení jako pravá kapitánka Karolína Malečková. Do konce zápasu zbývalo 68 vteřin a domácí už Italkám nedovolily vzít si zpět celozápasové vedení.

 

„Je mi líto, že opouštíme Klatovy, protože jsme zde zažili fantastické prostředí. Diváci v hale jsou úžasní, připravený servis od pořadatelů a naše soukromí v Žinkověch na ubytování. Teď se zde cítíme jako doma. Obrovský dím všem,“ ocenil trenér domácí prostředí na klatovském zimním stadionu.

 

České basketbalistky se nyní stěhují do Plzně k bojům o medaile. Prvním stupínkem je čtvrtfinále s Austrálií. V pátek od 18 hodin.

 

Česká republika – Itálie 61:57 (16:24; 33:39; 45:53)

Reisingerová 15, Matušková 13, Šoukalová 12, Šípová 11, Holešínská 4, Malečková, Hošková a Fadrhonsová po 2, Heroschová a Krejzová 0

TH: 14/9 – 11/8

Trojky: 4 – 5

Doskoky: 35 – 33

Zisky: 6 – 14

Ztráty: 18 – 18

Asistence: 14 – 11

Fauly: 15 - 14

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR