image

Drama s vítězným koncem. Lvi jsou dál stoprocentní

23.02.2018 - Martin Peterka
počet přečtení: 699
vytvořeno 23.02.2018, upraveno 23.02.2018

Čeští basketbalisté jsou dál v boji o MS 2019 stoprocentní. Dnes se ale v Botevgradu při utkání s domácím Bulharskem řádně zapotili. V průběhu druhé čtvrtiny by na jejich vítězství vsázel jen málokdo.

 

Oba celky si na začátku utkání otevřely střelnici za tři body. Čtyři úspěšné trojky na každé straně jsou toho jasným důkazem. Nejprve se střelecky dařilo českému týmu, který si vybudoval až osmibodový náskok i díky devíti bodům Jaromíra Bohačíka. Své si navíc řekl pod košem Ondřej Balvín, zejména po vystřídání Vangelova. Po oddechovém času ale domácí zabrali v ofenzivě a byli to oni, kdo sázel trojky. Českému náskoku neprospělo ani pět ztrát za první desetiminutovku.

 

Hned zkraje druhé čtvrtiny Češi nasbírali tři týmové fauly, ale brzy se ukázalo, že to není zdaleka jediná komplikace. Česká defenziva se totiž v tomto hracím období zcela rozpadla. Navíc pokračovala nejistota na útočné polovině. To dávalo Bulharům šanci na rychlé kontry a dobrou kombinaci pod českým košem. Domácí ofenziva se nezastavitelně valila na české Lvy a nebýt vydařených akcí na konci poločasu, mohla být česká ztráta téměř dvacetibodová.

 

Změna stran přinesla i tolik očekávanou změnu hry českého týmu. Zlepšená obrana a větší odpovědnost v útoku dostaly české basketbalisty znovu do hry. Ve třetí desetiminutovce dovolili domácím jen osm bodů a dostali se jim na dostřel, i když tolik kýžené vedení ještě odolávalo. Svěřenci trenéra Ginzburga v závěru zkušeně využili dva týmové fauly, po kterých zbrzdili poslední útok domácích a nedovolili Bulharům navýšit náskok.

 

Úvodní vteřiny čtvrtého dějství přinesly zpět vedení českému týmu. Na hřišti se bojovalo o každý centimetr palubovky. Lvi si dvakrát vybudovali čtyřbodové vedení, ale Bulhaři vždy dokázali odpovědět trojkou a nenechali tak Čechům ani malý trhák. Domácí dokonce dotáhli až na remízu. Každý jejich úspěch na chvíli probudil bulharské publikum. V závěrečné šestkové loterii byli úspěšnější Češi.

 

Bulharsko – Česká republika 76:78 (17:20; 48:37; 56:54)

Marinov P. 15, Bost a Marinov S. po 13 – Bohačík 24, Schilb 13, Balvín 9, Vyoral 8, Auda a Šiřina po 6, Kříž 5, Hruban 4, Peterka 3, Palyza a Pumprla 0

TH: 25/20 – 15/8

Trojky: 12 – 10

Doskoky: 29 – 39

Zisky: 9 – 6

Ztráty: 12 – 22

Asistence: 20 – 12

Fauly: 26 - 22

 

Ronen Ginzburg: „V poločase jsem řekl, že musíme hrát tvrdě, protože soupeř je hodně agresivní. Viděli jste to už na začátku první čtvrtiny, kdy jsme hráli my agresivně a dvakrát třikrát jsme je ubránili na 24 vteřin. To jsme potřebovali i ve druhém poločase. Udělali jsme také nějaké změny, více jsme využívali Blakea na pozici čtyři. To nám otevřelo dveře k tomu, abychom hráli jednoduchý basketbal. Někdy to funguje.

V posledních vteřinách už jsem věřil ve vítězství. Když se ale vrátím do prvního poločasu, věděl jsem, že pokud se jinak nenastavíme v hlavě, bude to dlouhá noc. Cítil jsem, že to dnes není náš den. Jenže v tomto týmu máme charakter, máme ho i v České republice. Lidí často říkají, že čeští hráči charakter nemají, ale já vím, že ano.“

 

Jaromír Bohačík: „Je to úžasné. Vyrovnané zápasy jsou vždycky emotivnější a případná výhra je pak o to sladší. Já jsem rád, že jsme se ve třetí čtvrtce byli schopní vrátit zpátky a trošku jsme zlepšili obranu. Každá výhra venku je opravdu těžká a dnes se to potvrdilo. Ve druhé čtvrtině už jsme se trošku dívali po tabuli, jaký je rozdíl. Každému to vrtalo v hlavě. Nebyli jsme schopni ubránit. To je základ a každý to ví. V šatně jsme se nabudili a přišli na druhý poločas lépe připravení. Věděli jsme, že je to o obraně. Speciálně když Ondra nebyl na hřišti, tak jsme toho moc neubránili.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR