image

Druhá půle patřila Austrálii a Lvice budou hrát na MS U17 o 5. - 8. místo

29.06.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 644
vytvořeno 30.06.2016, upraveno 30.06.2016

Dvakrát do téže řeky nevstoupíš. To je staré dobré pravidlo, které už několikrát potvrdilo svou platnost. Dnes se ho na MS U17 pokusily vyvrátit mladé české basketbalistky. Ve čtvrtfinále totiž narazily na Austrálii. Stejně jako před dvěma lety. Tehdy přes Australanky postoupily do bojů o medaile. Jenže starou dobrou pravdu neošálíte.

 

Svěřenkyně trenéra Richarda Fouska se o to pokoušely. Dokonce po dobrém úvodu vedly 6:0 a daly tak vzpomenout na výhru z přípravného utkání v Děčíně. Jenže pak převzaly iniciativu soupeřky a začaly Češkám zatápět především na defenzivní polovině. Mladé Lvice však ještě dokázaly zareagovat a malé vedení soupeřek několikrát dotáhnout. I proto v poločase ztrácely pouhé čtyři body.

 

Do druhé půle tedy vstupovaly oba celky s tím, že osud zápasu je zcela otevřený. Jenže následných 20 minut patřilo australskému soupeři. Ten takřka nedovolil Češkám skórovat a naopak sám navyšoval náskok až ke 20 bodům. To už nemohly zastavit ani oddechové časy trenéra Fouska. Australanky začaly zápas kompletně ovládat a své vedení navýšily na konec až na 30 bodů.

 

„Takový zápas se hodnotí těžko. Už od přípravy v Děčíně, kde jsme odehráli tři utkání s výsledky -9, +8 a -20, jsme předpokládali, že Australie bude atakovat nejvyšší pozice. Soupeř disponuje na všech pozicích vyváženým kádrem a prezentuje se pestrou týmovou hrou,“ mluvil po zápase s těžkým srdcem asistent trenéra Robert Landa.

 

Australanky vyrhály díky přesnější mušce, ale také díky převaze v podkošovém prostoru. Vládly na doskoku, kde získaly o plných 12 míčů než Češky. Českým basketbalistkám navíc znepříjemňovaly také zakončení z vymezeného prostoru, když rozdaly osm bloků.

„Naší největší bolestí bylo bohužel opět krytí vnitřního prostoru, kdy naše děvčata dovolila soupeři spoustu jednoduchých zakončení,“ vytýkal Landa.

 

Češky tak sice prohrály ve čtvrtfinále, ale šampionát pro ně ještě nekončí. Stále mohou bojovat o páté místo na světě, což rozhodně není k zahození. Na svěřenkyně trenéra Fouska čekají v Zaragoze ještě dva zápasy.

 

„Asi jsme si nemohli vybrat těžší cestu mistrovstvím, ale ve zbylých dvou utkáních chceme uhrát top 5 na světě,“ věří Landa, že tým do dalších zápasů půjde se zdviženou hlavou.

 

Austrálie – Česká republika 83:53 (11:12; 31:27; 56:38)

Magbegor 20, Simmons 17, Shalley a Simons po 10 – Brabencová 12, Šípová 8, Vitulová a Kopecká po 6, Smutná, Tomancová a Kopecká po 5, Pospíšilová, Šotolová a Rašková po 2, Szcotková a Rylichová 0

TH: 25/18 – 21/19

Trojky: 3 – 2

Doskoky: 45 – 33

Zisky: 7 – 9

Ztráty: 21 – 19

Asistence: 17 – 9

Fauly: 20 – 24

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR