image

Efektivní Srbové byli nad síly českých Lvů, olympijský sen tak končí

08.07.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1068
vytvořeno 08.07.2016, upraveno 11.07.2016

Čeští basketbalisté dnes vstoupili do opravdu závěrečného boje o postup do Ria. V semifinále olympijské kvalifikace na ně ale čekal přetěžký soupeř, jehož sílu ještě umocnila výhoda domácího prostředí v zádech. Srbové byli před utkáním jeho velkým favoritem.

 

Srbský tým se na turnaji minutu od minuty zlepšoval a v předchozích zápasech dokázal dostát roli favorita, když porazil Portoriko i Angolu. Domácí dnes předvedli zatím svůj nejpovedenější vstup do utkání a přestože se je čeští basketbalisté snažili stíhat, úspěšnost střleby srbského týmu jim toho příliš nedovolila.

 

Srbové v první čtvrtině trefili tři trojky a také při střelbě za dva body byli velice efektivní. Když už střelu netrefili, tak si pomohli útočným doskokem. Nebylo tak divu, že i přes snahu dvojice Satoranský – Veselý české manko už po prvních deseti minutách přerostlo do dvouciferné hodnoty.

 

Ve druhé části hry Češi síly na palubovce opticky vyrovnali. Zastavili nakonec i nárůst soupeřova náskoku, i když chvílemi už Srbové vedli o 13 bodů. Do konce poločasu se ale Lvům podařilo stáhnout ztrátu pod deset bodů. Nebýt zbytečných chyb a ztrát míče, mohla být naděje pro druhou polovinu zápasu ještě o něco větší.

 

Po změně stran výrazaně nahlodal české odhodlání a především šance se zápasem ještě něco udělat Teodosić. Ten trefil tři trojky a domácí českým basketbalistům opět o něco utekli. Češi dokázali zareagovat a zónovou obranou domácí přibrzdit, vrátili se tak na ztrátu deseti bodů, ale pak Srbové opět ukázali přesnou mušku a i díky trojkám z protiútoku se vrátili na pohodlných plus 15. Za třetí čtvrtinu vysázeli šest trojek z devíti pokusů.

 

Srbové se dostali do velké pohody a před domácím publikem rozhodně kráčeli za vítězstvím, když dokázali svou hru ještě okořenit hezkými akcemi. Češi se jim snažili konkurovat, například akcí alley-oop mezi Welschem a Hrubanem, ale skóre narůstalo jasně ve prospěch domácích.

 

Český sen o olympijském Riu tak skončil dva kroky od kýženého cíle. Nutno podotknout, že Srbové byli v dnešním zápase opravdu těžkým soupeřem a výhru si zasloužili. Přesto Češi došli nejdále ve své samostatné historii a uplynulé dva roky se zapíší výrazným písmem do historie českého basketbalu.

 

Srbsko – Česká republika 96:72 (26:17; 45:36; 73:58)

Bodanović 21, Jokić 19, Teodosić 16, Raduljica 12 – Satoranský 14, Veselý 12, Auda a Welsch po 10, Hruban 7, Benda a Palyza po 5, Schilb 3, Pumprla, Houška a Kříž po 2, Šiřina 0

TH: 16/15 – 10/4

Trojky: 11 – 10

Doskoky: 35 – 28

Zisky: 10 – 6

Ztráty: 8 – 15

Asistence: 28 – 23

Fauly: 19 – 18

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR