image

Generálka na MS U17 byla úspěšná

25.06.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1139
vytvořeno 25.06.2014, upraveno 25.06.2014

Klatovský zimní stadion zatím českým basketbalovým reprezentantkám do 17 let svědčí. V pondělí na něm dokázaly porazit Brazílii a i ve středu odcházely po utkání s Japonskem v lepší náladě. Asijského soupeře v generálce na světový šampionát porazily 84:64.

 

ReisingerovaPo generálce před sobotním startem Mistrovství světa v basketbalu žen do 17 let může být trenér Fousek spokojený. Alespoň s výsledkem. Češky totiž dokázaly ve svém druhém vystoupení na klatovském zimním stadionu vyhrát i svůj druhý přípravný zápas. Na palubovce, kde v sobotu vstoupí do světového šampionátu, jsou tak zatím stoprocentní.

 

Soupeřky ze Země vycházejícího slunce vytvářely od začátku enormní tlak na rozehrávku českého týmu. „Je to jiný herní styl, jakým se u nás v Evropě nehraje. Zvyknout si na to je těžké, proto je dobré, že jsme to odehráli. Problém je sebevědomí obejít hráčku 1 na 1. My jsme ty situace řešili špatně. Zbytečně jsme přicházeli o balóny. Není se děvčatům co divit, protože s tím se ještě nikdy nesetkala,“ kvitoval trenér Fousek cenné zkušenosti, které jeho tým v zápase nabral.

 

Receptem v postupném útoku byla důsledná hra do podkošového prostoru, která nejen že využívala českou výškovou převahu, ale otevřela i prostor ke střelbě z perimetru. Zápas začala v dobré střelecké formě Šípová a když se k ní především ve druhém poločase přidala Reisingerová, náskok českého týmu rostl.

 

„Japonky jsou vzrůstem malé a spíš než silové typy, jsou běhavé a atletické. Náš záměr byl využívat podkošové hráčky. Když jsme se na to soustředili a zklidnili útok, tak se nám podařilo jednoduché koše vsítit. Když nám bouchly saze, tak jsme dělali chyby. To nahrávalo Japonkám. Chtěli jsme hrát přes dlouhé, ne vždy se nám to dařilo,“ potvrdil Fousek, že hru měl tým co nejvíce směřovat na pivotky.

 

Stejně jako v pondělním utkání, rozhodly české basketbalistky o svém vítězství ve druhém poločase, když první dvacetiminutovka přinesla vyrovnaný souboj. „Jsem z toho překvapený. Oba zápasy jsme odehráli špatně první poločas. Nepamatuji se, že bychom za ty dva roky, co u družstva působím, takové problémy měli. Paradoxně jsme mívali nejslabší třetí čtvrtiny. Tohle je pro mě novinka. Trvá nám poločas, než si zvykneme na jiné herní styly. Možná potřebujeme dostat facku, abychom se zvedli. Je to dobře, že to přichází v přípravě a věřím, že na šampionátu se vrátíme, která nás zdobila a byla tak úspěšná,“ přeje si trenér.

 

Češky už zůstávají v Klatovech a budou ladit formu na sobotní start světového šampionátu. „Teď už moc práce neuděláme. Vždycky nás zdobila drzost až frackovitost a to nám teď chybí. Když se nedaří, mají hráčky sklopené hlavy. Budeme trénovat, ale musíme taky vše vyladit a získat sebedůvěru,“ vytyčil trenér hlavní úkoly pro následující dva dny.

 

Do MS vstoupí domácí hráčky utkáním v Klatovech proti Koree. Zápas začíná v sobotu v 18 hodin.

 

Česká republika – Japonsko 84:64 (19:20; 39:37; 66:51)

Reisingerová 22 a 17 doskoků, Šípová 16, Holešínská 12, Šoukalová 9, Hošková 7, Malečková 6, Krejzová 4, Fadrhonsová a Matušková po 3, Stoupalová 2, Heroschová a Gaislerová 0

TH: 31/22 – 25/16

Trojky: 6 – 2

Doskoky: 46 – 37

Asistence: 14 – 13

Zisky: 9 – 4

Ztráty: 16 – 22

Fauly: 21 - 24

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR