image

Hruban: Že nejsme horcí favoriti? Jen dobře. Pro všechny!

14.02.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 371
vytvořeno 14.02.2017, upraveno 16.02.2017

Jsou to přesně tři roky, kdy basketbalisté Nymburka naposledy účinkovali v závěrečném turnaji Českého poháru. Teď jsou zpátky a hned v pátečním semifinále Hyundai FINAL 4 (15:00) je čeká nad jiné očekávaný zápas. V něm je vyzve našlapaná pardubická Beksa, jež v této sezoně jako jediná na domácí scéně dokázala tuzemské hegemony setnout, byť i Děčín a Kolín byly ve stejném období docela blízko.

 

„Osobně jsem rád, že si o pohár zase zahrajeme,“ říká před soubojem na hostitelské prostějovské palubovce křídelník ČEZ Basketball Nymburk Vojtěch Hruban.

 

„FINAL 4 by mělo být zajímavým turnajem. Je to zase něco jiného než dlouhodobá soutěž a bude to trochu hop, nebo trop,“ dodává reprezentant. A pochvaluje si, že při zpomalení frekvence zápasů v Lize mistrů nebude mít jeho tým díky FINAL 4 dlouhou herní pauzu.

 

A ještě si něco může přivydělat na prémiích za případný triumf. Tedy pokud to má každý hráč zaneseno ve smlouvě. „Kdo v ní má za pohár dohodnuté prémie, tak by inkasoval i za vítězství ve FINAL 4. I z toho pohledu je lepší pohár hrát, protože nehrát, tak to ve smlouvě samozřejmě nikdo mít ani nemůže. Hlavně je ale vždycky příjemné si o nějakou trofej zahrát,“ podotýká Hruban.

 

Jen pro doplnění – vítěz Českého poháru bere 80 tisíc korun, poražený finalista 60, třetí nejlepší 40 a čtvrtý tým 20 tisíc korun.

 

Pro Nymburk FINAL-4 přichází v napjaté fázi sezony, a to uprostřed dvojzápasu předkola play-off Ligy mistrů, které pro české šampiony nezačalo v sardinském Sassari vůbec dobře. Na ostrovní půdě padli vysoko o 22 bodů, což uvrhlo domácí odvetu (21. února) do velmi komplikovaného světla.

 

Podle Hrubana by ale po stránce koncentrace na pohár a tři dny po poháru na úterní odvetu se Sassari nedělalo rozdíl, pokud by na ostrově Středočeši uhráli přijatelnější výsledek.

 

„První zápas prostě dopadl, jak dopadl, a my máme po poháru několik dní na regeneraci. Ty dva zápasy ve dvou dnech v rámci FINAL 4 nejsou nic tak super náročného, abychom se pak nedokázali od soboty do úterý připravit na odvetu v Lize mistrů. Máme dost široký kádr na to, abychom vše zvládli v plné síle. A pokud jde o koncentraci, složitější by to bylo jen v případě, že by pohár byl už před prvním zápasem se Sassari. Nebyl by tam takový čas na skauting soupeře. Teď už ale víme, co od něj čekat, a skauting tak bude asi kratší.“

 

Na rozdíl od některých minulých ročníků s účastí Nymburka není semifinále letošního Hyundai Final-4 považováno za žádnou formalitu. I řada různých hráčů už se dokonce vyjádřila tak, že dává šanci na vítězství Pardubicím.

 

„A to je jenom dobře – ať pro pohár, nebo i pro ligu a celý český basket,“ vypálí okamžitě k tématu žhavého semifinále Hruban.

 

„Dlouho tady nebyla situace, že bychom nemuseli být favority, nebo nemuseli vyhrát. I pro nás to je daleko příjemnější, protože odpadá ten pocit, že nemůžeme vyhrát, ale v podstatě jen prohrát, protože jinak by to byla pouze splněná povinnost. O to větší radost by pak byla z výhry.“

 

Forwarda mrzí jen to, že k očekávanému duelu dvou top týmů české kotliny dojde už v půlfinále. „Trochu škoda to je. Pardubice jsou teď suverénně druhým nejsilnějším týmem v Česku a ve finále by ten náboj byl ještě o něco větší. Pardubice měly letos smůlu na los, ale jestli to bude, nebo nebude v semifinále zajímavější, se teprve uvidí. A myslím, že i tenhle zápas bude stát za to,“ věští dvoumetrová nymburská opora.

 

Pokud vám uniklo složení druhé semifinálové dvojice, tu tvoří moravské duo Prostějov a Opava.

 

Když se nymburský celek v prosinci před pardubickou Beksou sklonil, chyběl mu ústřední hráč Howard Sant-Roos. Ten by ale na páteční duel měl být připraven.

 

„Dalším rozdílem je to, že se nebude hrát v pardubické hale na Dašické, která je dost specifická, a neznám nikoho ze soupeřů, komu by se v ní hrálo dobře. A pokud do Prostějova nepřijedou velké zástupy pardubických fanoušků, bude soupeři chybět i domácí podpora, což je další zásadní rozdíl,“ upozorňuje nymburský křídelník a už na dálku protivníka varuje:

 

„V prosincovém zápase jsme neměli dobrý vstup. Teď ale začneme mnohem koncentrovaněji a připraveněji.“

 

Pokud by šlo cokoli vyvozovat z posledního zápasu v lize, kde mistr udělil kolínským Medvědům 11 bloků, a jen mimochodem – čtyři měly podpis Vojtěcha Hrubana -, mají se Pardubice nač těšit.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR