image

Hyundai FINAL 4 - zlato pro Orly, bronz zůstal v Brně

21.02.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 1011
vytvořeno 21.02.2015, upraveno 21.02.2015

Finále Hyundai FINAL 4 prosti sobě svedlo dva aktuálně nejlepší celky Kooperativa NBL, které se turnaje v Brně při absenci Nymburka účastnily. Prostějov měl před finálovým soubojem skoro o tři hodiny kratší dobu na odpočinek, ale na jeho vstupu do utkání to vůbec nebylo znát. Orli drtili válečníky především na obranné polovině. Pro Válečníky byl navíc koš zakletý i z těch nejvyloženějších pozic.

 

To Prostějov dokázal skórovat i přes fauly soupeře a často si tak došel pro bonusový trestný hod. Kritickou situaci z pohledu Děčína, kdy Severočeši ztráceli už deset bodů, zavelel zažehnat trojkou Stria. Vlna euforie dovedla Válečníky až ke snížení na jediný bod. Pak zase otěže zápasu převzali Orli, tou dobou s Pavlem Slezákem na střídačce kvůli třem osobním chybám, a získali sedmibodové poločasové vedení.

 

Aktivita vydržela Prostějovu i přes poločasovou pauzu. Nadále nenechal Děčínu ani centimetr místa v ofenzivě. Válečníci ztráceli míče a byla jen voda na mlýn rychlé prostějovské hře. Hráči Ariete navíc vládli i na útočném doskoku, a tak nebylo výjimkou, když měli k dispozici druhé i třetí pokusy v jednom útoku. Třetí čtvrtina navíc patřila prostějovskému Talleymu, který měl lví podíl na více jak dvacetibodovém vedení Orlů. Děčín tak měl před sebou v podstatě nesplnitelný úkol. V dnešní aktuální formě byli Orli jednoznačně lepším týmem a Válečníci útlumu, ve kterém je utkání zastihlo, neměli šanci zápas zvrátit.

 

Hráči Ariete Prostějov tak pro svůj klub získali první pohár v historii. Válečníci si na svůj premiérový úspěch budou muset ještě počkat.

 

MVP turnaje Hyundai FINAL 4 byl vyhlášen Radek Nečas z vítězného celku.

 

Ariete Prostějov – BK Děčín 84:51 (20:12; 36:29; 63:35)

Talley 22, Švrdlík 13, Nečas 10, Tomanec 9, Slezák 8, Kouřil 7, Mrviš a Peterka po 6, Šteffel 3, Marko, Sehnal a Novák 0 – Jelínek 13, Kaša a Tucker po 8, Stria 6, Vyoral 5, Houška 4, Landa, Bažant a Linhart po 2, Hendrych 1, Kroutil 0

TH: 34/22 – 13/11

Trojky: 6 - 6

Doskoky: 39 - 34

Zisky: 15 - 8

Ztráty: 14 - 20

Asistence: 13 - 6

Fauly: 20 - 29

Diváci: 1100

 

Pavel Budínský, BK Děčín: „Ten výsledek je krutý. Jen chvilku jsme byli vyrovnaným partnerem. Bohužel jsme dnes hráli špatně. Prostějov hrál agresivně od začátku. My jsme vydrželi první poločas na sedmi bodech. Nástup do třetí čtvrtiny nás dostal na kolena a z nich jsme se už nezvedli. Máme zápasy, kdy nedáváme a pak těžko hledáme někoho, kdo by to otáčel. Soupeř naopak byl sebevědomý a hrál výborně. Gratulace.“

 

Zbyněk Choleva, Ariete Prostějov: „Já na ty trofej moc nejsem, ale je to vynikající pocit. Prostějov o ní dlouho usiloval a teď jí máme tady, byť si na ní hodně brousil zuby Děčín. Možná to přebrousil až moc. Přes Brno jsme možná dnes měli víc energie. Slavíme a jsme na to hrozně rádi. Je to teď pro Prostějov událost, ale sezóna nekončí a chceme být co nejvýš v Kooperativa NBL.“

 

 


 

 

V souboji dvou zklamaných týmů ze včerejších semifinále proti sobě nastoupili BK JIP Pardubice a mmcité Brno. Tempo na obou stranách ukázalo, že oba soupeři o pohár za třetí místo z turnaje Hyundai FINAL 4 opravdu stojí. O to víc musela mmcité mrzet absence rozehrávače Bennetta, který si na konci včerejšího střetnutí s prostějovskými Orli zranil kotník.

 

A právě absence prvního rozehrávače byla znát především ve druhé polovině první čtvrtiny, kdy Beksa dokázala využít několika laciných ztrát brněnského celku k pohodlnému skórování. Brno však Bekse stále šlapalo na paty, zejména díky úspěšným tříbodovým pokusům. Naopak trestné hody nebyly zrovna výkladní skříní mmcité. Pardubice opět táhl neomylný, a především nestárnoucí, Ell Sanders, který už do poločasu nasbíral dvojciferný počet bodů, stejně jako včera. Když se ani Východočeši nenechali zahanbit z dlouhé vzdálenosti, byla na konci prvního poločasu otevřena střelnice.

 

Stavidla útočné hře trochu uzavřela poločasová přestávka, po které se obou polovinách hřiště přiostřilo a souboj o bronz z Hyundai FINAL 4 začal nabírat na obrátkách na hřišti i v hledišti. Až šestibodový náskok si vytvořilo mmctié. O ten ale na přelomu čtvrtin přišlo, zejména zásluhou přesné mušky Jobi Walla. Brno se sice dokázalo vrátit do vedení, ale v rozhodující fázi se nemohlo spolehnout na svůj útok. V tu chvíli však vylepšilo trestné hody. Díky jejich proměňování dostávalo soupeře pod tlak. Kotasova trojka vykřesala Bekse jiskru naděje, tu však pěti body v řadě výrazně zchladil brněnský Prášil. V závěrečné šestkové loterii navíc Padrubice štěstí nenašly, a tak bronz zůstává v Brně.

 

BK JIP Pardubice – mmcité Brno 79:90 (24:19; 47:46; 65:68)

Kohout 19, Sanders 18, Wall a Kotas po 14, Půlpán 7, Pospíšil 4, Bohačík 3, Příhonský, Hezekiah, Šoula a Škranc 0 – Šiška a Zachrla po 18, Prášil 16, Krakovič 14, Šmíd 7, Norwa a Marić po 6, Dygrýn 5, Kozina 0

TH: 9/8 – 26/19

Trojky: 9 - 9

Doskoky: 31 - 35

Zisky: 7 - 8

Ztráty: 14 - 11

Asistence: 16 - 20

Fauly: 27 - 17

Diváci: 950

 

Lukáš Kotas, BK JIP Pardubice: „V podstatě jsme sem jeli pro vítězství a boj o třetí místo pro nás byl trochu zklamáním. Myslím si, že i tak jsme k tomu zápasu přistoupili dobře. Možná se projevila trochu větší únava. Rozhodla rozhodně větší bojovnost Brna.“

 

Filip Šmíd, mmcité Brno: „V prvé řadě bych chtěl poděkovat všem divákům. Myslím, že třetí místo je velký úspěch. Zahráli jsme výborný zápas už i včera, škoda, že to nevyšlo. Mohlo z toho být klidně druhé nebo i první místo. Náš tým má určitě sílu a 12. místo není odpovídající tomu, na co ten tým má a co dokáže. Jako držitelé Divoké karty a pořadatelé jsme to zvládli a neudělali ostudu.“

 

 

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR