image

Hyundai FINAL 6 otevře východočeské derby

12.03.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 704
vytvořeno 12.03.2015, upraveno 12.03.2015

První čtvrtfinále ženského Poháru Hyundai Final 6 obstará východočeské derby. Tradiční soupeři Sokol Hradec Králové a Kara Trutnov se utkají o postup do semifinále, kde čeká druhý tým loňského ročníku BK IMOS Brno.

 

Při pohledu do tabulky Ženské basketbalové ligy by se mohlo zdát, že jednoznačným favoritem na vítězství budou Lvice z Hradce Králové, které okupují druhé místo. Trutnovu patří aktuálně šestá pozice. Je tu však několik ale. Stará pravda hovoří o tom, že v derby papírové předpoklady neplatí, stejně jako při pohárovém utkání, navíc na neutrální půdě.

 

S velkou šancí na vítězství a postup tak do utkání půjdou obě strany. Co máme od východočeského derby očekávat? „Zápas bude mít náboj, bude se rozhodovat hlavně v obraně. Hala v Ostravě je specifická. Spíš si myslím, že nebude tolik úspěšných trojek a důležité budou podkošové souboje,“ předpokládá trutnovská Milena Prokešová především boj o vymezené území. Kateřina Zavázalová z tábora soupeřek vyzdvihuje důležitost střetnutí: „Pro oba týmy to bude stěžejní zápas. Z Final 6 je pro nás ten nejdůležitější. Uvidíme, kdo v něm více zabojuje, komu to lépe padne a ke komu se na konci přikloní štěstí.“

 

Pro trutnovské basketbalistky přichází čas odvety, protože právě Lvice jim před rokem uzmuly bronz z Poháru až po prodloužení. Navíc před domácím publikem. „Vloni jsme tomu byly hodně blízko. Letos bych byla ráda, kdyby to bylo bez prodloužení a se šťastným koncem pro nás,“ plánuje si Prokešová. Nemůže však počítat s žádným podceněním ze strany soupeře: „V Hradci to funguje tak, jako ve většině ostatních týmů, že každý úspěch, kterým medaile v Poháru je, je ceněný. Půjdou do toho na sto procent. Jako my.“

 

To ostatně potvrzuje i Zavázalová, i když myšlenky Lvic směřují i k závěru základní části ŽBL a udržení druhého místa před play-off: „Český pohár je celkově spíš takové zpestření. Stěžejní je pro nás liga, která se hraje celý rok a usilujete v ní dlouhodobě o co nejlepší umístění. Úspěch z ligy je cennější, ale chceme i ten z Poháru. Ten by pro nás byl hodně motivační.“

 

Na vítěze derby čeká o den později IMOS Brno, který už není neporazitelným postrachem. To si letos už vyzkoušely Hradec i Trutnov. „S Brnem jsou to vždy náročné zápasy. Nikdy nevíte, jak utkání může dopadnou. Bude se hrát na neutrální půdě, tak uvidíme. Nejdříve ale musíme porazit Trutnov. To by pro nás byl ten zásadní krok dopředu,“ nechce na případné semifinále zatím myslet Zavázalová. „Je pravda, že Brno je schůdnější než USK. Pro naší dvojičku byl v tomto los přívětivější,“ přemítá nad rozlosováním Prokešová.

 

Ženská basketbalová liga měla o minulém víkendu volno. S nezvykle dlouhou herní pauzou však hráčky problém mít nebudou. Naopak jim přišla vhod. „Všechny týmy měly čas kvalitně potrénovat. Naopak jsme mohly doplnit fyzický fond. Spíš si myslím, že roli bude hrát prostředí než herní pauza,“ obává se Prokešová spíše specifického prostředí ostravské Bonver Areny. Podle Zavázalové může pauza hrát pozitivní roli i díky systému turnaje, kdy na vítěze čtvrtfinále čekají tři zápasy ve třech dnech: „Měly jsme dost času si odpočinout a na regeneraci. Na tři zápasy v řadě jsme připravené, máme natrénováno a nemělo by nás to rozhodit.

 

„Východočeské“ čtvrtfinále Hyundai FINAL 6 začíná v pátek v 16:30. Od 19 hodin pak nastoupí hráčky domácí SBŠ proti VALOSUNu KP Brno.

 

 

Více k Hyundai FINAL 6 najdete na www.final6.cz.

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR