image

International basketball tournament Karlovy Vary

22.04.2011 - Martin Peterka
počet přečtení: 1427
vytvořeno 22.04.2011, upraveno 22.04.2011

          Bude to již více jak půl roku, přesto to všichni máme ještě v paměti. Karlovarská KV Arena hostila na začátku října 2010 vyvrcholení světového šampionátu v basketbalu žen. České basketbalistky dokázali pobláznit nejednoho fanouška při své cestě až do finále světového turnaje. Nyní se špičkové ženské basketbalové týmy opět podívají do lázeňského města, a to v rámci Mezinárodního basketbalového turnaje žen Karlovy Vary.

            České basketbalistky se vracejí na místo činu, kde se jim podařilo zaznamenat jeden z největších úspěchů české basketbalové historie. Ne, na pořádání dalšího mistrovství světa je ještě brzy. Do KV Areny míří od 27. do 29. května přípravný turnaj ženských basketbalových celků. To, že se jedná o přípravné zápasy, nic nemění na kvalitě basketbalové podívané. Karlovarský basketbalový divák je po říjnovém představení zvyklý na vysokou úroveň předváděné hry. Jako účastníci turnaje tak byly vybrány týmy, které jsou schopny těmto vysokým nárokům vyhovět.

            Kvalitní obsazení turnaje se podařilo zajistit díky účasti týmů z Lotyšska, Polska a Ruska. Chybět samozřejmě nesmějí ani domácí basketbalistky České republiky. Diváci tak budou mít možnost vidět v akci hráčky, které se budou účastnit i letošního Mistrovství Evropy. To od 18. června hostí tři polská města – Bydgoszcz, Katowice a Lodz. Kvalitu soupeřek ocenil i trenér českých reprezentantek Lubor Blažek: „Podařilo se zajistit skvělé obsazení. Všechno to jsou kvalitní týmy. My sice nebudeme v plné basketbalové síle, protože s basketbalem začínáme pořádně v podstatě týden před turnajem, přesto turnaj bude důležitou součástí přípravy. Po této fázi totiž dojde k prvnímu zúžení nominace.“ Boj hráček o nominaci na evropský šampionát je zárukou kvalitních zápasů. Polkám půjde o svědomitou přípravu na domácí turnaj nejlepších evropských týmů. Hráčky Lotyšska se budou snažit navázat na dobrá umístění z posledních kontinentálních šampionátů, kdy skončily postupně šesté, čtvrté a sedmé. Ruský tým, pravidelný sběratel medailí z vrcholných akcí, bude určitě chtít odčinit loňské karlovarské zaváhání, kdy vypadl již ve čtvrtfinále MS. No a konečně české basketbalistky budou chtít opět využít podpory karlovarského publika a předvést mu atraktivní basketbal, stejně jako v říjnu.

            Když už jsme psali o přípravě na Mistrovství Evropy, vězte, že tento turnaj je velice důležitý pro všechny výše zmíněné týmy. Letošní evropský šampionát totiž slouží jako jediná možnost kvalifikace do Londýna na Olympijské hry 2012. Oba finalisté postupují přímo na londýnský turnaj. O zbylá volná místa se utkají týmy, které skončí na třetím až pátém místě, v dodatečné kvalifikaci se soupeři z ostatních koutů světa. Je tedy důležité, aby byla příprava českého týmu kvalitní, čemuž může napomoci i podpora ze strany fanoušků přímo v KV Areně. Do KV Areny se těší i český trenér Lubor Blažek: „Vracíme se do prostoru, který pro mě osobně, ale i pro tým, znamená nádherné vzpomínky. Zažili jsme zde nejkrásnější chvíle v kariéře.“ S podobnými pocity se do karlovarské areny vrací i nejlepší střelkyně českého týmu na loňském MS Eva Vítečková: „Do reprezentace se těším na holky a na celou atmosféru nároďáku. Doufám, že u nás bude probíhat příprava v pohodě, stejně jako vloni.“ Hráčky určitě budou během tří dnů strávených v herním rytmu v KV Areně vzpomínat na loňské stříbrné chvíle. „Poslední dobou si na MS vzpomenu jen když mi to někdo připomene, ale pořád je to docela často,“ dodává s úsměvem česká ostrostřelkyně.

            KV Arena s kapacitou 7 000 diváků byla vstřícným hostitelem Mistrovství světa. Nyní bude zaujímat stejnou pozici ve vztahu k účastnicím Mezinárodního basketbalového turnaje žen Karlovy Vary. Cílem je založit tradici, která by špičkové ženské basketbalové týmy přiváděla do karlovarské sportovní dominanty každý rok. Turnaj tedy nebude jen o basketbalových utkáních přímo na ploše KV Areny, ale jsou plánovány i další doprovodné akce. Zájemci si budou moci připomenout okamžiky z loňského šampionátu prostřednictvím putovní fotografické výstavy, která tentokráte zakotví na karlovarské Tržní kolonádě. Otevřena bude 14 dní před zahájením turnaje. V průběhu přátelského turnaje bude přemístěna do prostor uvnitř KV Areny.

            V rámci výstavy velkoformátových fotografií budou i oficiálně přivítány výpravy zúčastněných družstev primátorem Karlových Varů Ing. Petrem Kulhánkem. Stane se tak 27.5. v 11 hodin.

 

 

Přehled zápasů Mezinárodního basketbalového turnaje žen Karlovy Vary

27. 5. 2011 Česká republika – Polsko (16:00)

                    Rusko – Lotyšsko (18:30)

28. 5. 2011 Česká republika – Lotyšsko (15:00)

                    Rusko – Polsko (17:30)

29. 5. 2011 Polsko – Lotyšsko (15:30)

                    Česká republika – Rusko (18:00)

 

- všechny zápasy se odehrají v KV Areně

- cena vstupenky – dvojzápas 90 Kč

                             - permanentka na celý turnaj 230 Kč

- vstupenky budou od 1. května k dispozici v sítích Ticketportal a Ticketpro

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR