image

Italové i podruhé nad síly lvů

02.09.2012 - Martin Peterka
počet přečtení: 1072
vytvořeno 02.09.2012, upraveno 02.09.2012

Itálie – Česká republika 68:56 (20:14; 42:26; 57:38)
Aradori 14, Gallinari 10, Datome a Chiotti po 8, Mancinelli a Cousin po 7, Hackett 6, Gigli a Cincarini po 4, Cavaliero, Poeta a Vitali 0 – Benda 12, Bartoň 10, Houška 9, Balvín a Satoranský po 7, Welsch 5, Pumprla 4, Čarnecký 2, Hruban, Jelínek, Kudláček a Švrdlík 0
TH: 16/13 – 13/6
Trojky: 3 - 2
Doskoky: 34 - 34
Asistence: 12 - 13
Fauly: 17 - 17

 

V domácím zápase se jako první do vedení dostali Italové. Premiérové české body zaznamenal Welsch. Více střelecké přesnosti prokazovali v úvodu domácí hráči. Kromě střelby ze střední vzdálenosti se jim dařilo českou obranu překonávat nájezdy a sběhy. Skóre na české straně držel především Benda, který si z prvních deseti bodů připsal hned osm. Italové dokázali bleskově trestat ztráty českého týmu. Dlouhé čekání na český koš ukončil až necelých 30 před koncem čtvrtiny Bartoň.

 

Čeští basketbalisté měli, stejně jako v domácím utkání, problémy překonat italskou obranu. Předlouho čekali na první koš ve druhé

čtvrtině. Nepomohly tomu ani dva trestné hody Pumprly. Bodovou šňůru domácích utnul až po necelých pěti minutách druhé čtvrtiny Houška. Díky protiútokům a kombinacím až pod koš, ale i díky první úspěšné tříbodové střele zápasu si Italové během této fáze hry vypracovali náskok až 14 bodů. Po dalším koši Houšky to vypadalo, že by se Češi mohli vrátit do hry. Domácí ale využili okének v české obraně a dál si budovali pohodlný náskok. Pomohla jim k tomu i výborná procentuální úspěšnost střelby 60%. Naopak Češi se v útoku trápili – trestné hody 8/2 a střelba za tři body 2/0.

 

Na začátku druhého poločasu to byli Italové, kdo se hůře prosazoval. Zvládl to až Gallinari. Češi se díky pěti bodům Satoranského a třem Houšky dotáhli po čtyřech minutách hry až na deset bodů. Pokus Čechů o návrat do utkání ale rázně utnul opět Gallinari, tentokrát dlouhou trojkou. Po této střele se zápas vrátil k obrazu z prvních dvou čtvrtin. Italové těžili z chyb českých hráčů a zakončovali rychlé protiútoky. Jejich vedení se opět vyšplhalo až ke dvaceti bodům.

 

Před poslední čtvrtinou už byl zápas de facto rozhodnutý. Řešilo se tedy pouze skóre, které by mohlo být důležité pro Českou republiku směrem k postupu ze třetího místa. Krátce po začátku čtvrtky se domácí ujali dvacetibodového vedení. Češi ale ještě dokázali zlepšit obranu a přeci jen se trochu víc prosazovat v útoku. I díky závěrečné trojce Bartoně stáhli svoji ztrátu na dvanáct bodů.

 

Pavel Budínský: „Nejprve bych chtěl pogratulovat Itálii. Zasloužili si vyhrát, protože byli jednoduše lepší. Byl to těžký zápas. Italové mají fyzicky dobře disponované hráče pro agresivní obranu. Klíčem k italskému vítězství bylo prvních pět minut druhé čtvrtiny, kdy jsme neskórovali. V poločase jsme prohrávali o 16 bodů. Chtěl bych ale dát kredit svým hráčům, protože prvních pět minut ve druhém poločasu jsme hráli dobrou obranu. Bohužel jsme ale neskórovali. Konečný výsledek je podobný jako v zápase v Chomutově. Chtěl bych ocenit italskou obranu. Byla to dobrá zkušenost pro náš tým, pěkná atmosféra a diváci.“

 

Kamil Švrdlík: „Pro nás to byl těžký zápas. Snažili jsme se dokázat, že můžeme Itálii porazit po prohře doma. Nešlo to tak, jak jsme chtěli. Nebyli jsme dostatečně agresivní a produktivní, abychom Italy přestříleli. Přehrát Itálii v domácím prostředí po takovém začátku je těžké.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR