image

Jak byl los přívětivý ukáže až šampionát, říká Lubor Blažek

15.03.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 852
vytvořeno 15.03.2014, upraveno 15.03.2014

V tureckém Istanbulu byly dnes rozlosovány základní skupiny Mistrovství světa v basketbalu žen 2014. Závěrečný turnaj na přelomu září a října přivítá právě Turecko. České basketbalistky se ve skupině A utkají s Brazílií, Japonskem a Španělskem.

 

České reprezentantky postoupily na světový šampionát jako šestý tým z loňského Mistrovství Evropy ve Francii. Pro dnešní los byl tým Lubora Blažka nasazen do druhého koše společně s Běloruskem, Srbskem a Tureckem.

 

„Známe soupeře, už to má nádech, šampionát se blíží,“ těší trenéra Lubora Blažka, že už ví, co ho na podzim na MS čeká. Spokojenost s losem neřeší: „Člověk by mohl dělat nespokojeného, ale je to mistrovství světa. Všechny týmy mají hodnotu. Hledat slabší soupeře nebo lepší variantu je těžké. Jak byl los přívětivý se ukáže až na šampionátu podle toho, jak ho zvládneme.“ Nakonec ale přeci jen najde skupinu, která by byla příjemnější: „Možná bych si dokázal představit situaci v pozici Srbska. Pocitově je to lehčí skupina.“ Srbky ve skupině D hrají s USA, Čínou a Angolou.

 

Češky v základní skupině A narazí na aktuální mistryně Evropy ze Španělska, dále je čeká souboj s Brazilkami, které braly bronz na Mistrovství Ameriky 2013. V základní skupině A je i Japonsko, se kterým mají české basketbalistky bohaté zkušenosti. Nejen že se s Japonkami utkaly v základní skupině MS 2010, ale také v play-off Olympijské kvalifikace. V obou případech dokázaly na asijské soupeřky vyzrát.

 

„Ve skupině máme dva mistry svých kontinentů a třetí tým z mistrovství Ameriky. Španělsko porážíme velmi těžko, s Japonskem sice máme dobrou bilanci, ale na šampionátu porazilo Čínu i Koreu. S Brazílií máme velkou porážku z MS 2006, ale i výhru z MS 2010,“ provedl Lubor Blažek rychlou sondu českých soupeřů.

 

Světový šampionát letos mění svůj model. Vítězové čtyřčlenných základních skupin postupují přímo do čtvrtfinále. Týmy na 2. a 3. místě sehrají jakési "předkolo" play-off, ve kterém se křížem střetnou týmy ze skupiny A a B, respektive skupiny C a D. Vítězové postupují do čtvrtfinále MS.

 

Česká základní skupina A se odehraje v Ankaře. Do případného kříže pro play-off by Češky šly s týmy ze skupiny B, kde změří síly Mozambik, Turecko, Francie a Kanada. Finálovou část turnaje hostí Istanbul.

 

„Turecko doma prohrávat nebude, Francie je silný tým. Pokud skončíme ve skupině na druhém místě, bude pravděpodobně rozhodovat zápas s Kanadou,“ spřádá už trenér národního týmu taktické plány. Koneckonců ani nepotřebuje velký scouting, aby dokázal soupeře popsat: „Všechna družstva známe velmi dobře. Mozambik navíc bude na turnaji v Karlových Varech i v Trutnově. Jedeme odehrát čtyři zápasy na turnaj do Japonska, s Japonskem se utkáme i na turnaji v Turecku. Pevně věřím, že se tedy připravíme dobře nejen po kondiční a herní stránce, ale také po taktické.“

 

Nepříjemným může pro národní tým být stěhování s Ankary do Istanbulu na druhou fázi turnaje: „Ankaru známe, hráli jsme tam Olympijskou kvalifikaci, ale radši bych hrál v Istanbulu. Přesun je trochu komplikace. Vypadá to, že je to nedaleko, ale ve skutečnosti je to pěkná vzdálenost.“ I v tomto okamžiku však Lubor Blažek přistupuje k šampionátu pozitivně: „Buďme ale rádi, že je český ženský basketbal na MS a že jsme kvalifikovaní na ME. Byl bych rád, kdyby se na MS objevila i nějaká nová tvář.“

 

 

Zápasy českého týmu

27.09.2014 Brazílie - Česká republika    
28.09.2014 Česká republika - Japonsko    
30.09:2014 Španělsko - Česká republika    

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR