image

Jedno trápení, jeden koncert a Češky jsou sedmé v Evropě

14.08.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 738
vytvořeno 14.08.2016, upraveno 14.08.2016

České basketbalistky do 16 let vezou z evropského šampionátu sedmé místo. Po čtvrtfinálové prohře se Španělskem o tom rozhodl víkendový program, ze kterého si mladé Lvice odnesly bilanci 1-1 po prohře s Chorvatskem a vítězství nad Běloruskem.

 

Čtvrtfinálová prohra se Španělskem vzala českým reprezentantkám naději na zisk medailí, které by pro družstvo dívek do 16 let byly čtvrtým medailovým úspěchem v řadě. Svěřenkyně trenéra Richarda Fouska přesto chtěly ve zbývajících zápasech zabojovat o co nejlepší umístění.

 

Sobotní program jim do cesty postavil chorvatský národní tým a pro Češky to bylo jedno velké trápení. Především na útočné polovině hledal tým marně svůj rytmus. Češky za celý zápas proměnily pouze 13 střel z pole, z čehož čtyři měly tříbodovou hodnotu. O moc lépe na tom nebyly ani soupeřky, ale ty tuto ztrátu alespoň částečně dohnaly z čáry trestného hodu, když proměnily 20 ze 30 možných. To bylo o devět více než Češky a přesně takovým rozdílem zápas skončil.

 

„Před utkáním se zdálo, že z holek čiší odhodlání a chuť zvítězit. Po několika minutách však bylo cítit, že od slov je daleko k činům. Náš výkon byl svázaný, plný chyb a nepřesností. Dát koš se zdálo takřka nemožné a s každou další minutou se tento stav prohluboval. Ve třetí čtvrtině jsme se dokázali přiblížit na 5 bodů a mohlo se zdát, že máme nakročeno k obratu. Bohužel šlo pouze a malý záchvěv a tak jsme si museli vypít pověstný kalich hořkosti do dna,“ mrzelo nepovedené vystoupení asistenta trenéra Davida Zdeňka.

 

V zápase o konečné 7. místo si Češky střihly reprízu souboje ze základní skupiny s Běloruskem. To, na co potřebovaly v sobotu bez 45 vteřin celý zápas, tedy nastřílet alespoň 35 bodů, zvládly tentokrát mladé Lvice už v první čtvrtině. Tím položily základ k vítězství a Bělorusky už nepustily do hry.

 

„Dá se říci konec dobrý, všechno dobré. Pro celý tým je pozitivní zakončit turnaj výhrou. Dnes jsme byli jednoznačně lepším družstvem. Hned první čtvrtina prakticky rozhodla. Ačkoliv ve druhé a třetí čtvrtině došlo k polevení, v poslední části holky potvrdily svou převahu a utkání dovedly k jednoznačnému vítězství,“ chválil David Zdeněk.

 

Češky se vrátily ke svému tradičnímu výkonu na doskoku a soupeřky přeskákaly v poměru 55 – 33, Bělorusky ani jednou nepustily do vedení a jednoznačně si tak zasloužily skončit na sedmém místě v Evropě.

 

„Všichni jsme jistě tajně doufali v umístění do 5. místa, ale bilance pěti výher, dvou porážek a konečné 7. místo je u tohoto týmu reálným odrazem výkonnosti. Ačkoliv se nenavázalo na úspěšná medailová umístění, holky pracovaly nejen na turnaji velmi dobře a svým vystupováním vzorně reprezentovaly Českou republiku,“ shrnul celý šampionát David Zdeněk.

 

Česká republika - Chorvatsko 41:50 (11:13; 17:24; 30:35)

Žílová 10, Jindrová 7, Kopecká 6, Ondroušková a Dudáčková po 4, Miklíková 3, Rosecká, Sklenářová a Galíčková po 2, Švagerová 1, Holubová a Pitrová 0 - Lazic 16, Muhl 12, Kostic 11

TH: 14/11 - 30/20

Trojky: 4 - 2

Doskoky: 53 - 50

Zisky: 12 - 17

Ztráty: 26 - 22

Asistence: 5 - 11

Fauly: 24 - 16

 

Česká republika - Bělorusko 84:58 (35:13; 49:30; 63:44)

Galíčková 14, Kopecká 11, Švagerová a Jindrová po 10, Dudáčková 9, Sklenářová 8, Ondroušková 6, Miklíková a Žílová po 4, Rosecká 3, Pitrová 2, Holubová 1 - Skiba a Haliakova po 11, Yakhnavets a Siarchenia po 8

TH: 25/16 - 23/18

Trojky: 6 - 4

Doskoky: 55 - 33

Zisky: 17 - 10

Ztráty: 19 - 27

Asistence: 19 - 10

Fauly: 24 – 21

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR