image

Kávová královna Edita může pro Valosun dobýt první trofej

23.02.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 580
vytvořeno 23.02.2016, upraveno 23.02.2016

Až nadejde neděle a její čas velké kávy a čokolády, bude to neklamné znamení, že se blíží zápas. Jeden z těch největších v klubové historii Valosunu KP Brno – semifinále pohárového Hyundai Final-4 (od 14:30) proti Hradeckým lvicím. S těmi má tým basketbalové vicemistryně světa Edity Šujanové v letošní sezoně těžce nevyřízené účty. Doma padl 68-81, venku 59-71. A atraktivní pohárové semifinále na prknech karlovarské Haly míčových sportů bude ideální platformou pro vendetu.

 

Poslední ligový střet je sotva týden starý, oba celky tak mohou jen zlehka oprášit své taktické záměry. „Z posledního vzájemného zápasu se musíme poučit a dát si pozor hlavně na hradecký doskok a protiútoky, což budou jedny z klíčových faktorů,“ vystihla power forwardka vše podstatné.

 

V obou vzájemných duelech ligové sezony, poznamenaných oboustranně vysokým počtem ztrát, Hradec vyhrál právě i díky lepšímu doskoku. Vyjma lepšího lovu odražených míčů a větší střelecké vyrovnanosti Hradce ale mezi oběma soupeři není velkých rozdílů. Bilanci v Bonver ŽBL mají Lvice jen o chlup lepší (14-5 proti 12-7), když jejich průměrné skore rámují cifry 72-62, zatímco Valosun dává 76 a dostává 65 bodů.

 

Vzhledem k přetěžkému semifinále Brňanky nemyslí hned na sladkou trofej, jež se při neúčasti ZVVZ USK Praha zdá být na první pohled mnohem blíž. „Chceme jít krok za krokem. Nejdřív musíme zvládnout Hradec a potom můžeme přemýšlet o titulu. Ambice ale máme vysoké,“ hlásí s 28 minutami nejvytíženější a s 15 body střelecky nejproduktivnější hráčka Valosunu. Výrazněji ji už pak doplňuje jen kolegyně z křídla Veronika Vlková, doručující tucet bodů na utkání.

 

Zkušená 30letá power forwardka se zkušenostmi ze Slovenska, Maďarska, USK, Strakonic i obou brněnských celků má předem jasno v tom, co by pro Valosun znamenalo získání pohárové trofeje.

 

„Pro spoustu holek u nás by to byl důležitý bod kariéry a pro klub by to znamenalo velkou radost, spojenou s vůbec první trofejí jeho historie. Při neúčasti USK navíc všechny cítíme ještě větší motivaci.“

 

190 vysoká opora Brňanek sama už těžko může něčím přebít stříbro z MS 2010. „Už mám pár takových vítězství za sebou, v poháru, myslím, dvě. Titul je ale pokaždé jiný. Navíc já už jsem teď v jiné pozici a pohárový úspěch by byl opravdu hezký.“

 

Pokud k němu dojde, zavázala se Edita k jedné nevšednosti, kterou už před časem trochu potrénovala. Svou podstatnou roli by při ní sehrál půllitr pěnivého moku. K tomu ale vede ještě dlouhá cesta lemovaná dvěma potřebnými vítězstvími.

 

A ještě jedna věc je před Hyundai Final 4 jistá. Až se budou Brňanky za pár dnů blížit k lázeňskému sídlu na západě Čech, ovládnou mysl Edity Šujanové - tak jako vždy v dosahu Karlových Varů - vzpomínky na největší událost jejího sportovního života – šest let starý světový šampionát, při jehož vrcholu si „čokoládová“ dlouhánka pověsila na krk svou nejcennější medaili…

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR