image

Každý koš pomáhá 2011

01.04.2011 - Martin Peterka
počet přečtení: 2219
vytvořeno 01.04.2011, upraveno 01.04.2011

          Již pátý díl bude v těchto dnech psát basketbalový charitativní seriál Každý koš pomáhá. Do společné charitativní akce České televize a České basketbalové federace se opět zapojí kluby mužské Mattoni NBL i ženské Excelsior ŽBL a také basketbaloví rozhodčí.

          Příjemcem letošní pomoci se stane především roční Martínek Schindler, který potřebuje přístroj pro umělou plicní ventilaci. Bez něj si jej jeho maminka a tatínek nemohou vzít z nemocnice do domácí péče. Ventilátor chtěli zakoupit přes zdravotní pojišťovnu, ale to musí schválit komise Ministerstva zdravotnictví a na nejistý výsledek zdlouhavého procesu jeho rodiče už nemají sílu čekat. Rodiče čekali na Martínka dlouhých pět let. V průběhu těhotenství však došlo ke komplikacím, jejichž vyvrcholením byla nutnost předčasného ukončení těhotenství císařským řezem. Martínek se narodil přidušený, ale podle lékařů také velice životaschopný. Okamžitě u něj nastaly problémy s dýcháním a stal se závislý na umělé plicní ventilaci. V červenci byla Martínkovi provedena tracheostomie, od té doby vydrží pár hodin dýchat sám, ale ventilátor je zatím stále jeho nedílnou součástí a překážkou pro propuštění do domácí péče. A právě o to jeho rodiče usilují – aby se o svého synka při respektování jeho potřeb a vývoje mohli starat v domácím prostředí. A také začít žít jako rodina.

          Také v letošním roce si charitativní akce zachovává zapojením všech složek vrcholového basketbalu unikátní postavení v rámci českého, nejen sportovního, prostředí. I v pátém ročníku je základem charitativní akce princip „zaplacení“ každého dosaženého bodu. Mužské kluby se zapojí v rámci sedmého kola nadstavby Mattoni NBL a ženské týmy z Excelsior ŽBL odehrají pro Martínka jedno čtvrtfinálové utkání play-off. Klub přispěje za každý bod svého družstva v zápase částkou 100 Kč. Hráčky a hráči se podílí částkou 10 Kč za každý svůj vstřelený bod. Do charitativní akce se zapojil i Pražský basketbalový svaz, který na pomoc Martínkovi uvolnil 10 000 Kč. Donátory akce jsou Rokspol, a.s. a jeho produkt Detoxy color a Siemens Fond pomoci.

Aby byla pomoc basketbalového prostředí kompletní, mohou se zapojit i basketbaloví fanoušci a diváci. Možnost prezentovat své velké srdce budou mít přímo v halách, poprvé při All Stars Game v Pardubicích, nebo po celý měsíc dubem prostřednictvím dárcovských DMS ve tvaru DMS POMOCKOSEM zasílaných na číslo 87 777.

          To, že basketbalistům a ani fanouškům není pomoc potřebným cizí, dokazuje bohatá historie basketbalové charity. Poprvé byl koncept Každý koš pomáhá realizován v roce 2007, kdy se zapojily kluby Mattoni NBL a jejich fanoušci. O rok později rozšířily řady dárců i ženské kluby ŽBL. V roce 2009 bylo zapojení basketbalového prostředí již kompletní, když se připojili i rozhodčí. Nové dimenze pak basketbalová charita dosáhla v loňském roce. Kromě již tradiční akce Každý koš pomáhá, uspořádali reprezentační týmy mužů i žen sbírku pro rodinu Voříškových postiženou tragickými povodněmi na severu Čech. Mezinárodní rozsah získala charita basketbalistů při FIBA Mistrovství světa v basketbalu žen v České republice. Během šampionátu se díky štědrosti všech zúčastněných vybralo 681 325 Kč.

 

Televizní přenosy na ČT4 v rámci akce Každý koš pomáhá:

02.04.2011 (sobota) 16:30 Utkání hvězd

03.04.2011 (neděle) 13:45 Valosun Brno – KARA Trutnov (čtvrtfinále Excelsior ŽBL)

09.04.2011 (sobota) 14:30 BK Děčín – UNIBON Nový Jičín (7. kolo nadstavby A1 Mattoni NBL)

10.04.2011 (neděle) 14:55 BK Prostějov – ČEZ Basketball Nymburk (7. kolo nadstavby A1 Mattoni NBL)

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR