image

KKP je nositelem Zvláštního ocenění Českého klubu fair play

29.03.2013 - Martin Peterka
počet přečtení: 553
vytvořeno 29.03.2013, upraveno 29.03.2013

Společná charitativní akce českého basketbalového prostředí a České televize Každý koš pomáhá se dočkala vzácného ocenění. Za svoji pravidelnou a dlouhodobou pomoc potřebným udělil Český klub fair play KKP zvláštní ocenění.

 

Zvláštní ocenění Českého klubu fair play je mimořádným ohodnocením tradiční charity, která se každoročně vrací na české basketbalové palubovky. „Zvláštní ceny od Českého klubu Fair play si opravdu moc vážím. Důležité je, že tuhle cenu udělují osobnosti, které mají něco za sebou a nedají se ovlivnit. Cenu jsme přebírali se Zdeňkem Břízou, ale patří vlastně všem, kdo jsou ochotni a připraveni pomoci druhým. Co se mě osobně týká, úplně stejně mě těší takové to ocenění od srdce k srdci. Třeba od Petra Doležala z Chomutova, kanoistického trenéra osiřelé Dity Bolomské, nebo od kamarádky Jitky, která ocenila, že jsme na obrazovku přivedli téma posledních dnů člověka doma, mezi nejbližšími,“ řekl Jakub Bažant, jeden z duchovních otců myšlenky, že by každý koš mohl pomoci potřebným. „Toto ocenění je pro nás všechny opravdu výjimečné. Dokazuje, že akce Každý koš pomáhá se dostala do povědomí širší veřejnosti a výrazně tak překročila hranice basketbalového prostředí,“ neskrýval svoji radost předseda ALK Zdeněk Bříza.

 

Charitativní akce KKP začala psát svoji historii v roce 2007. „Já prostě mám občas takový nápad, jak by se mohl ještě více u nás zviditelnit basket, který miluju. Někteří nepřející, a hlavně líní, mým nápadům říkají fantasmagorie. Jedna taková fantasmagorie mě napadla v roce 2007, našel jsem "blázny" Zídka, Břízu a Staru, kteří jí se mnou uvěřili a vida, miminku je 7 let,“ vzpomíná s úsměvem na první kroky projektu Bažant. „Každý koš pomáhá si za těch sedm let získal pevné místo v programu basketbalových soutěží. Dokazuje to, že basketbal je nejen hrou vysokoškoláků, ale také mužů a žen, kteří mají velké srdce. Nesmíme ale zapomenout ani na rozhodčí a diváky, kteří také velmi výrazně přispívají k celkové částce,“ připomíná Bříza to, že KKP je charitou opravdu celého basketbalového prostředí.

 

Tvůrci charitativní basketbalové myšlenky jasně deklarují, že zisk zvláštní ceny Českého klubu fair play zdaleka není konečnou metou. „Naším cílem je i nadále pokračovat v každoročním vypisování akce Každý koš pomáhá. Systém, kterým se do projektu zařazují kluby i hráči, se nám osvědčil, a tak můžeme v následujících letech dál dělat radost a pomoci tam, kde je to potřeba,“ naznačil pokračování projektu Bříza. „Cílem je pokračovat v nasazeném tempu, k čemuž nás vlastně svým způsobem zavazuje i cena Fair play a navíc se pokusit iniciovat vybudování Domova pro všechny generace. Je to vlastně slib, který jsme dali fanouškům, ale pro jeho splnění budeme potřebovat co nejvíce posil z řad sportovců, sportovních klubů a sdružení a vůbec lidí dobré vůle,“ doplňuje ho Bažant.

 

„Za úplně největší přínos projektu Každý koš pomáhá považuji při vší úctě k finanční pomoci všech to, že jsme dokázali vzbudit soucit. Jeden z nejlepších lidských citů. A toho není nikdy dost,“ uzavírá Jakub Bažant.

 

Výsledky letošní sbírky, která se konala ve prospěch Karolínky Hájkové a kurzů plavání pro nevidomé, budou zveřejněny v příštím týdnu.

 

 

KKP_Fair_play

Foto: Václav Mudra

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR