image

Křídla vidím jako hlavní sílu pro zakončení, říká o svých svěřeních z Kempu budoucích nadějí Roman Bednář

02.04.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1212
vytvořeno 01.04.2014, upraveno 02.04.2014

„Kempy budoucích nadějí“ napsaly v neděli a v pondělí své druhé pokračování. Projekt České basketbalové federace vzniká za spolupráce reprezentačního trenéra Ronena Ginzburga a ústředního trenéra mládeže pro kategorii chlapců Jana Slowiaka.

 

První kemp proběhl před měsícem ve Svitavách. Tentokráte se dočasným azylem pro vybranou skupinu hráčů a realizační tým stala pardubická Dukla. Pracovní skupina hráčů čítala, podobně jako při svitavské premiéře, 22 hráčů. „Hráči přijíždějí z velké části proto, že tam chtějí být. Jsou víc motivovaní než ti v klubu. Ne že by při práci v klubu hráči motivovaní nebyli, ale tady je to výraznější. Hraje v tom roli konkurence protihráčů a spoluhráčů ve skupině. Navíc jsou to opravdu talentovaní hráči, kteří vidí svojí basketbalovou budoucnost a chtějí pro její naplnění udělat vše, co je v jejich silách. Je to velice příjemná práce ve fajn prostředí,“ oslovil projekt Romana Bednáře, který stará o skupinu křídel. Trenérský tým doplňují ještě, kromě již zmíněných, Lubomír Růžička pro pivoty a Pavel Beneš pro rozehrávače.

 

Zatímco první kemp byl velkou neznámou pro obě strany, nyní už hráči i trenéři věděli, co je v Pardubicích čeká. „Všiml jsem si posunu v tom, jak hráči k tréninku přistoupili. Na prvním kempu byli trochu nervózní a nevěděli, co od toho mají čekat. Teď už to znali, věděli, do čeho jdou. V tomto směru byla práce intenzivnější a kvalitnější,“ potěšilo Romana Bednáře. To ale nebyla jediná věc, která mu během dvou dnů strávených v Pardubicích udělala radost: „Bylo vidět, že některé věci, které jsme zkoušeli na prvním kempu, zvládají lépe. Nevím, jestli si je během toho měsíce pilovali. Nedával bych za to zásluhu nám trenérům, ale hráčům. Nějaká činnost je zaujala, tak si jí párkrát vyzkoušeli.“

 

Filosofie realizačního týmu účastnícího se Kempu budoucích nadějí se liší od té klubové. „Hráčům můžeme spíše ukázat něco nového, co si mohou vyzkoušet. Vidět u nich vyloženě výkonnostní posun není za tak krátkou dobu reálné,“ vysvětluje Bednář.

 

Roman Bednář, působící v klubu Sokola pražského, pracuje během Kempu budoucích nadějí se skupinou křídel. „Pohledy trenérů mohou být různé. Já křídla vidím jako hlavní sílu pro zakončení ze střední a dlouhé vzdálenosti. Našim cílem je tak posilovat u nich instinkt střelce a to, že se od nich čeká skórování. Drilujeme tak, aby byla úspěšnost střelby co nejvyšší,“ vysvětluje, co především by si křídla z kempů měla odnést. „První dva kempy jsme věnovali zakončení po využití clony, aby hráči v plné rychlosti vybíhali clonu a okamžitě zaujali nebezpečné postavení. Snažím se jim postupně předkládat repertoár dovedností, aby si z něj mohli vybrat,“ doplnil Bednář.

 

Na prvním kempu 21, na druhém 22 účastníků. Pro trenéry, zdá se, skoro ideální skupinka. „Shodli jsme se, že budeme pracovat se skupinami po deseti. Někdy se nám to daří, někdy ne. Probíhá sezóna a hráči se omlouvají kvůli zranění nebo povinnostem v klubu,“ chápe, že ne vždy může hráč pozvánku na dvoudenní kemp přijmout. „Pokud bych chtěl, aby byl efekt maximální, pracoval bych se dvěma, třemi hráči. Optimum pro to, co se snažíme realizovat my, je sedm až deset hráčů. Chceme pracovat s větším počtem hráčů, abychom zajistili rozmanitost a abychom tu příležitost nabídli více hráčům,“ vysvětluje, proč je optimální právě desítka svěřenců.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR