image

Lvi mají první výhru, v Brně porazili Japonsko

11.08.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 4172
vytvořeno 11.08.2015, upraveno 12.08.2015

Lvi v Brně urvali první výhru v přípravě. Před zaplněným hledištěm v tropickém vedru porazili Japonsko, které před třemi dny přehrálo Rakousko a připravuje se na mistrovství Asie.

 

Čeští basketbalisté vstoupili do utkání nervózně a chvíli jim trvalo, než před zaplněným publikem našli svůj, především útočný, rytmus. Pak je ale dostali do varu dva letecké kousky Jana Veselého, které ocenili také lidi v publiku. Lvi si tak vytvořili mírný náskok, který ale Japonci dokázali ještě do závěru první desetiminutovky stáhnout.

 

Střeleckou formu si ovšem do dnešního zápasu přinesl Luboš Bartoň, který jen za první poločas, ve kterém navíc odehrál šest minut, zatížil konto soupeře 11 body. Japonci se začali prosazovat proti české obraně ve hře 1 na 1 i díky střelám ze střední vzdálenosti. Češi si ale do ofenzivi přichystali dalších pár divácky atraktivních akcí, a tak v poločasové pauze vedli rozdílem 15 bodů.

 

Po změně stran si domácí basketbalisté vytvořili až jednadvaceti bodové vedení. Trenér Ginzburg pak prostřídal sestavu, které se ale přestalo dařit střelecky. Naopak Japonci získali jistotu při své výkladní disciplíně a zasypali český koš salvou úspěšných střel, díky kterým stáhli své manko na pouhých osm bodů.

 

V závěrečné čtvrtině si vzal slovo David Jelínek a dvěma trojkami odrazil nápor Japonců, když udržel jejich manko ve dvojciferných hodnotách. Závěr zápasu pak už byl jasnou záležitostí a 1700 lidí v hledišti mohlo aplaudovat první výhře českého národního týmu v přípravě na Eurobasket 2015.

 

Česká republika – Japonsko 86:71 (15:11; 42:27; 65:52)

Veselý 20 bodů a 13 doskoků, Bartoň 16, Jelínek 13, Hruban a Satoranský po 7, Schilb 6, Benda a Pumprla po 4, Auda 3, Welsch, Balvín a Šiřina po 2 – Joji 14, Ryumo 13, Yuta a Keijuro po 11

TH: 22/12 – 11/9

Trojky: 8 – 4

Doskoky: 45 – 20

Zisky: 10 – 8

Ztráty: 10 – 15

Asistence: 13 – 11

Fauly: 11 - 16

 

Luboš Bartoň o tom, zda se už podařilo zvýšit rychlost směrem dopředu, i proti rychlým Japoncům

"Myslím, že hrajeme pořád to samé, to znamená poměrně dobře v obraně, i když ne celých 40 minut. To nás provází zatím celou přípravu. A v útoku si už vyhovíme trochu víc, je vidět, že se do toho pomalu dostáváme, byť střelba je pořád nevyrovnaná. Máme ale stále tři týdny na vyladění, takže to vidím pozitivně."

 

O tom zda v Brně poprvé cítil střeleckou slinu

"Střelec je střelec a musí střílet, když přijde balon, a má na střelu pozici. Do teď mi to moc nepadalo, ani míč nepřicházel, nebo jsem nebyl moc na hřišti. Já to ale moc nehrotil, s basketem jsem začal před dvěma týdny a po dvouměsíční pauze to je znát. Fyzicky jsem připravený byl, ale u střelby se ten krátký čas v zápřahu ukáže."

 

O tom, zda hlavním prubířským kamenem budou až tři zápasy v Řecku, a o generálce ve Španělsku

"Určitě to budou ty hlavní zápasy. Chtěl bych aspoň jeden ze tří vyhrát. Pokud bychom uspěli dvakrát, bylo by to lepší pro naši psychiku, ale hlavně je důležité se zlepšovat, a i když prohrajeme, aby to bylo třeba tím, že nedáme dva trestné hody. Vidím to zatím dobře, příprava se dostává do druhé fáze, která je "šťavnatější", a to nejlepší přijde v generálce na Eurobasket proti Španělům. Na ten zápas se ohromně těším. Všichni už budeme v top formě. Šest z nás hrálo nebo hraje v ACB, takže španělské hráče známe. Jsou někde jinde než my, ale - můžeme s nimi hrát a trochu je potrápit, byť to bude těžké, hlavně u nich doma, se španělskými rozhodčími. (směje se) Víc než výsledek bude ale důležitý náš výkon."

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR