image

Lvi podlehli domácímu Německu. Rozhodl nástup do druhé půle

07.08.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 1141
vytvořeno 07.08.2015, upraveno 07.08.2015

Čeští basketbalisté pokračují v přípravě zápasy v Německu. Trenér Ginzburg má k dispozici již Jana Veselého či Blake Schilba, zato stále schází Pavel Pumprla. To Němci se v dnešním zápase museli obejít ještě bez své největší hvězdy Dirka Nowitzkého.

 

Češi vstoupili do zápasu velice aktivně a záhy vedli 5:0 díky nájezdu Audy a trojce Satoranského. Český rozehrávač přidal ještě jeden úspěšný tříbodový pokus, ale to už domácí otočili skóre ve svůj prospěch. Největší problémy české defenzivě dělaly nájezdy Schrödera, který buď skóroval nebo si došel pro faul.

 

Češi ovšem oproti minulému týdnu v Polsku zlepšili střelbu a za první poločas se do ní pouštěli přednostně než do zakončení zpod koše. Celkem tak za prvních 20 minut vystřelili celkem 18 trojek, přičemž proměnili osm pokusů. To soupeř byl v této statistice mnohem skromnější s jednou trojkou ze čtyř vystřelených. Němci ale vládli pod košem, ať už bodově, nebo na doskoku.

 

Po změně stran se ze šatny vrátilo vyměněné německé družstvo. Domácí nenechávali lvům volné střely a nejen že dál hrozili nájezdy, ale zároveň se rozstříleli z dálky. Dlouhé čekání na český koš ukončil až po pěti a půl minutách Patrik Auda. Spolupořadatelé Eurobasketu získali pevnou půdo pod nohama a jejich vedení dosáhlo dvouciferné hodnoty. Češi ale dokázali ještě zkorigovat i díky trestným hodům Veselého či koši s klaksonem Hrubana.

 

Dlouho pak Češi drželi své manko okolo deseti bodů, ale domácí precizní hra na obou polovinách hřiště je nenechala přiblížit se na dostřel. Němci pak opět utekli až na rozdíl 13 bodů, ale stejně jako v druhém utkání v Polsku, i dnes Češi v závěrečných minutách vylepšili hru. Ovše stejně jako v Polsku bylo času málo a k vítězství tentokrát bylo o kus dál.

 

Německo – Česká republika 68:61 (14:13; 33:34; 52:45)

Schröder 17, Benzing 12, Lo 9 – Satoranský 14, Auda 7, Šiřina a Veselý po 6, Schilb, Welsch a Jelínek po 5, Hruban, Bartoň a Palyza po 3, Benda a Balvín po 2

TH: 31/21 – 20/13

Trojky: 5 – 10

Doskoky: 40 – 29

Zisky: 7 – 7

Ztráty: 16 – 13

Asistence: 9 – 14

Fauly: 22 – 23

 

Jiří Welsch: „Myslím, že jsme odehráli velmi dobrý první poločas, který se nám podařilo vyhrát. Naše hra byla kolektivní jak v obraně, tak v útoku a vytvářeli jsme si dobré střelecké pozice. Zápas se rozhodl na začátku druhého poločasu, kdy Němci nastoupili s mnohem větší agresivitou a rychlostí hry. Nám se pět minut nepodařilo skórovat a ze stavu plus jedna jsme šli do asi mínus 11. Největší problémy nám dělal jejich rozehrávač Schröder, měli jsme problémy zastavit jejich akci pick and roll. Snažili jsme se mu zavřít jeho stranu, ale velmi dobře napichoval obranu. Nám se rozpadla útočná hra a tak, jak jsme si vytvářeli pozice v prvním poločase, tak ve druhém jsme to nedokázali zopakovat.

 

Zítra se musíme pokusit hrát rychleji. Jsem tým, který aby skóroval a vyhrál, si potřebuje vytvořit více příležitostí v rychlém protiútoku a skórovat jednoduché koše. Musíme se lépe vyrovnat s jejich agresivní hrou v obraně, ale i v útoku. Oni staví tvrdé clony a myslím, že jsme na to nebyli dneska dobře připravení.

 

Obrana je celkem solidní. Máme tým, který je hodně agresivní a výškově vyrovnaný téměř na všech pozicích. Měli bychom v obraně ještě více využívat přebírání. Občas nám vázne komunikace. Pouštíme na stranu, kde není připravený pivot atd. To se ale samozřejmě změní s větším počtem tréninků a odehraných přípravných zápasů. Někteří hráči se připojili později, pořád je na čem pracovat.“

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR