image

Lvi vrátili Lotyšům prohru i s úroky, mají historické 7. místo i účast v olympijské kvalifikaci

18.09.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 1011
vytvořeno 18.09.2015, upraveno 18.09.2015

V rychlém sledu následoval třetí zápas ve třech dnech, který už ale pro lvy byl za všech okolností poslední na letošním Eurobasketu. V sázce bylo kýžené sedmé místo, ale také vylepšení bilance na tomto turnaji s Lotyšskem.

 

Obrany obou týmů si v začátku zápasu vybraly volno a tak mohli diváci sledovat ofenzivní basketbal se velkým počtem bodů na obou stranách. Zraněného Petra Bendu nahradil v základní sestavě Patik Auda, který svými nájezdy sbíral fauly soupeře. Přesto si úvodní náskok vytvořil soupeř. Ve chvíli, kdy Češi zpevnili obranu a mohli vyrážet do rychlých protiútoků, dokázali překlopit vývoj skóre na svojí stranu.

 

Češi pokračovali ve zlepšené obraně i po krátké přestávce. Po nepřesných střelách Lotyšů si dokázali pohlídat obranný doskok. V útoku pak zvládli nepřítomnost Tomáše Satoranského, který po druhém faulu krátce po začátku druhé čtvrtiny střídal. Malá sestava bez Jana Veselého odehrála velmi dobrou partii. Bodově útok podpořili Jelínek, Hruban či Houška. Nevýhodou bylo, že Češi brzo nasbírali čtyři týmové fauly, a tak Lotyši mohli korigovat alespoň z trestných hodů.

 

Lvi do druhého poločasu nastoupili s odhodláním neztratit nic ze svého náskoku a ještě více zavřeli obranu. Výpomoc a týmová spolupráce na defenzivní polovině nutila Lotyše ke ztrátám. V útoku pak Češi předváděli líbivé kombinace a své vedení po 30 minutách zápasu navýšili až na 35 bodů. A to ještě Pavel Pumprla nestihl v poslední vteřině zakončit rychlý protiútok.

 

Lotyši vytáhli obranu, což prostřídané české sestavě chvíli dělalo potíže, ale nedovolila soupeři snížit manko pod 30 bodů. O vítězi utkání tak bylo rozhodnuto a Češi mohli ještě pobavit diváky svojí hrou. Vítězství znamená pro Českou republiku nejen historické sedmé místo na Eurobasketu, ale zároveň možnost zahrát si příští rok olympijskou kvalifikaci i jistou účast na Eurobasketu 2017.

 

Lotyšsko – Česká republika 70:97 (23:28; 36:57; 45:80)

Timma 11, Meiers 10, Peiners 8 – Veselý 24, Satoranský 16, Auda 13, Hruban 11, Houška a Jelínek po 10, Pumprla 7, Bartoň 4, Welsch 2, Šiřina a Schilb 0

TH: 21/16 – 26/21

Trojky: 4 – 2

Doskoky: 43 – 32

Zisky: 7 – 3

Ztráty: 20 – 11

Asistence: 16 – 28

Fauly: 23 – 18

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR