image

Lvi zvládli zápas s Japonci a jsou v semifinále olympijské kvalifikace

06.07.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1297
vytvořeno 06.07.2016, upraveno 06.07.2016

Čeští basketbalisté dnes v Bělehradě nastoupili k zápasu o všechno. Stejně jako Japonci totiž v prvním zápase tříčlenné skupiny podlehli Lotyšsku a tak bylo jasné, že pouze vítěz dnešního zápasu si zajistí postup do semifinále olympijské kvalifikace, ve kterém čeká domácí Srbsko.

 

Češi do utkání vstoupili podobně dobře jako včera proti Lotyšsku. Rychle si získali výraznější vedení, když byli efektivní v útoku a naopak soupeř se chvíli zastřeloval. Japonci se pak ale zvedli, využili ztrát českého týmu a navíc trefili i dvě trojky, díky čemuž vyrovnali na 9:9. To byl ale signál pro hráče hrající v bílých dresech a především pro Lukáše Palyzu, aby dvě trojky soupeři vrátil. České vedení se poprvé v utkání na chvíli přehouplo do dvojciferné hodnoty.

 

Aktivní hra zdobila dál český tým. O nájezdy se postaral Tomáš Satoranský, ostatní si vzali na starosti střelbu z venkovního prostoru. Český náskok tak utěšeně stoupal až ke 20 bodům, ale pak přišel menší výpadek. Toho Japonci využili, našli okénka v české obraně začali být nepříjemní na české defenzivní polovině. Alespoň na 13 bodů vrátil český náskok další dalekonosnou střelou Palyza.

 

Japonci zůstávali i po změně stran nepříjemným soupeřem. Čeští basketbalisté se stále nemohli utrhnout na dvacetibodové vedení, které by odpor houževnatého soupeře mohlo zlomit. Místo toho japonský tým bránící nepříjemnou zónovou obranu dotáhl na rozdíl pouhých deseti bodů. V tu chvíli Tomáš Satoranský trefil v závěru útoku těžkou střelu a český náskok se i po trojkařském miniduelu japonských střelců s Lukášem Palyzou k těm 20 bodům přiblížil.

 

Japonci už věděli, že mají poslední šanci, jak zápas zvrátit a zůstat tak v boji o Rio. To už se jim ale nepovedlo, česká obrana se jim zavřela ještě o něco více než v předchozím průběhu utkání. Nic už na tom nezměnila ani závěrečná trojková kanonáda soupeře. Češi tak došli pro své první vítězství na turnaji a po jednom dni odpočinku je čeká semifinálový souboj se Srby.

 

Česká republika – Japonsko 87:71 (23:14; 48:35; 69:51)

Palyza 22, Satoranský 11, Pumprla 9, Benda, Auda a Veselý po 8, Hruban a Welsch po 7, Schilb 5, Houška 2, Šiřina a Kříž 0 – Tsuji 18, Hiejima 16, Takeuchi 13, Watanabe 10

TH: 12/4 – 14/10

Trojky: 9 – 9

Doskoky: 43 – 35

Zisky: 4 – 4

Ztráty: 6 – 10

Asistence: 29 – 14

Fauly: 16 – 19

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR