image

Lvice B v přátelském utkání nestačily na domácí Polsko

16.02.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1439
vytvořeno 16.02.2016, upraveno 16.02.2016

České reprezentantky bez svých tradičních opor nestačily ve svém prvním mezinárodním přípravném zápase na domácí Polsko. Tým trenéra Ivana Beneše prošpikovaný hráčkami, které na sobě měly seniorský reprezentační dres vůbec poprvé, podlehl celku chystajícímu se na dva důležité kvalifikační zápasy o Eurobasket Women 2017.

 

České basketbalistky jako jediné v Evropě nemusejí do kvalifikace nastoupit, protože v červnu 2017 budou domácím týmem. To dává realizačnímu týmu možnost v přípravných zápasech a sérii soustředění prověřit širší okruh mladých nadějných hráček. Takovým případem je i utkání v Polsku, kde hned devět hráček absolvovalo své první reprezentační utkání mezi seniorkami.

 

Lvice do zápasu nevstoupily dobře. Domácí Polky si rychle získaly vedení, které už do konce zápasu neztratily. První úspěšnou střelkyní v českém dresu byla Karolína Elhotová, kterou pak v doručování bodů vystřídala Tereza Vyoralová. Rozehrávačka ZVVZ USK Praha, která je ve věku 22 let nejzkušenější hráčkou ve výběru Ivana Beneše, využila minuty odehrané například na loňském evropském šampionátu a s osmi poločasovými body byla lídrem národního týmu.

 

Češky limitovaly ztráty a neúspěšnost v útoku. To vygradovalo ve trápení ve druhé čtvrtině. Lvice téměř sedm minut marně hledaly recept na domácí obranu. To Polky využily, aby si vybudovaly téměř nedostižný náskok. Lvice nakonec s nulou na kontě ve druhém dějství neskončily, ale sedm bodů nebylo dobrou vizitkou.

 

Do druhého poločasu vstoupily české basketbalistky mnohem lépe. V dobrém střeleckém výkonu pokračovala Vyoralová, která přidala dvě trojky. Přidala se k ní i Pavla Švrdlíková a ve chvíli, kdy Češky omezily ztráty, stáhly své soupeřky na 12 bodů. Polky pak ale znovu zabraly a odskočily zpět na výraznější rozdíl. Přesto si Češky připsaly dílčí úspěch v podobě vítězné čtvrtiny.

 

V závěrečném dějství už si fanoušci útočného basketbalu příliš neužili. Z českého pohledu může být zajímavé to, že Tereza Vyoralová zaokrouhlila svůj příspěvek na 20 bodů. Druhé vzájemné utkání se hraje zítra dopoledne, ale tentokrát za zavřenými dveřmi.

 

Polsko – Česká republika 72:52 (24:13; 39:20; 58:40)

Stankiewicz a Kobyn (10 doskoků) po 14, Koc 9 – Vyoralová 20, Elhotová Kar. 11, Švrdlíková 10, Křivánková 4, Bartáková a Sedláková po 3, Gaislerová 1, Záplatová, Sládková, Stoupalová a Vojtíková 0

TH: 19/14 – 22/19

Trojky: 4 – 3

Doskoky: 37 – 36

Zisky: 18 – 9

Ztráty: 19 – 25

Asistence: 19 – 11

Fauly: 22 – 20

 

Kateřina Sedláková: „Utkání bylo hodně tvrdé. V prvním poločase jsme se hledaly, ale v tom druhém už jsme se s tím vypořádaly. V této sestavě jsme poprvé hrály mezinárodní utkání a spousta holek s ním předtím nepřišla do kontaktu. Dobře jsme se s tím popraly, ale myslím, že jsme měly na lepší výsledek. Snad zítra. Byla tu hezká atmosféra od diváků až po pořadatele.“

 

Ivan Beneš: „Polsku se zatím v kvalifikaci daří, podává velmi dobré výkony a potvrdilo to i v dnešním zápase. Nezvládli jsme tlak soupeřek v obraně v první čtvrtině. Těžko jsme se prosazovali a naopak jsme jim umožnili skórovat z rychlých protiútoků. Poměrně brzy Polky získaly náskok deseti bodů a začaly hrát v pohodě. My jsme se v prvním poločase nemohli vyrovnat s rychlostí a agresivitou. Po změně stran jsme se dostali do zápasu a družstvo zaslouží za druhý poločas pochvalu – bojovalo a stahovalo náskok soupeře. Druhý poločas jsme prohráli o bod. Přijeli jsme s mladým družstvem pro zkušenosti, které sbírá měrou vrchovatou, i když to bylo s porážkou. Organizačně všechno klapalo od ubytování a jídlo až po samotný zápas. Přišlo hodně lidí, bylo to v televizi... Pro region a město to byla propagace polského basketbalu.“

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR