image

Lvice se hned pětkrát postaví Japonsku, trenér Blažek bude testovat nováčky

29.06.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 505
vytvořeno 30.06.2014, upraveno 30.06.2014

Český národní tým žen odcestoval už v sobotu do Japonska, kde se v následujícím týdnu hned pětkrát utká s domácími basketbalistkami. Zakončí tak první fázi společné přípravy, po níž následuje skoro měsíční individuální příprava.

 

Nezvykle velké množství pěti přípravných zápasů čeká na české basketbalistky v zemi vycházejícího slunce. Situace je o to netradičnější, že obě reprezentace se vzájemně utkají i na konci září v rámci základní skupiny MS.

„Příprava se plánovala v období říjen, listopad. Evropa nyní hrála kvalifikaci na ME, takže se vědělo, že budeme muset hrát se soupeři, kteří se zúčastní mistrovství světa. Los MS proběhl až v březnu. Nakonec jsme měli v plánu soupeře, kterého máme i ve skupině na MS. Už bylo těžké plán měnit. Špionáž je ale stejně taková, že každý bude znát každého,“ uvedl trenér národního týmu Lubor Blažek důvody, proč se oba týmy dohodly, že z naplánované přípravy neustoupí.

 

Trenér Blažek má v širším kádru reprezentace k dispozici 17 hráček. Tři z nich v sobotu na palubě letadla mířícího do Japonska neseděly: „Jedeme ve 14 hráčkách, což není tak obvyklé. Nejela Ilona Burgrová, která je zatím zraněná, Tereza Vyoralová, která bude reprezentovat na ME U20, a Monika Satoranská. Ta má studijní povinnosti a dohodli jsme se, že v jejím věku je škola důležitá.“

 

V pětici zápasů můžeme najít dva spíše tréninkové a tři oficiální mezistátní utkání. Kromě toho se chystá tým nadále nabírat kondici, protože světový šampionát je ještě na hony vzdálený. Lubor Blažek přesto na dalekou cestu nevyrazil se svým týmem zbytečně a vytyčil si cíle: „Chtěl bych vyzkoušet nové hráče s neznámým soupeřem. Je zde řada hráček, které nemají kontakt s mezinárodními soupeři a budou to jejich první takové těžké zápasy.“

 

V letošní reprezentační sezóně se musí vypořádat se situací, na kterou nebyl u národního týmu zvyklý. Zatím skládal družstvo z hráček, které se většinou dobře znaly z klubové části sezóny. „Družstvo je tvořeno z devíti týmů. To nikdy nebylo. Pomalu se začne tvořit základ pro tým na MS,“ vysvětluje Blažek. I přes rozmanitost ve složení týmu prý vše funguje: „Zatím jsem spokojený. Stabilní kádr tvrdě pracuje a mládí, které přišlo, se k nim výborně přidalo. Družstvo je soudržné a přístup je dobrý. Atmosféra je příjemná a dobře se mi s družstvem spolupracuje.“

 

Zatímco jeden marod zůstal doma, dlouhodobě zraněná Jana Veselá by měla v Japonsku prakticky po roce odehrát svůj první zápas. „Jana se zapojuje do tréninku. Ještě to není tak, že by šla do každého kontaktu. Uvidíme její zapojení ve hře. Ona musí pomalu začít, aby ve druhé fázi byla na kontakt připravená,“ počítá s jejím zapojením do zápasového dění trenér.

 

Do Japonska už tým odletěl s novým vůdcem. Po Veronice Bortelové přebírají kapitánské povinnosti vyhlášené střelkyně: „Kapitánem týmu je Eva Vítečková a zástupce kapitána Kateřina Elhotová. Myslím, že je to dobrá volba a jejich spolupráce bude fungovat.“

 

První zápas odehrají Češky v Japonsku už zítra od 16 hodin místního času.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR