image

Lvice se v Bioparku učily od té nejpovolanější

07.06.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 624
vytvořeno 07.06.2017, upraveno 07.06.2017

České basketbalistky už nějaký ten pátek používají motto Bojuj jako lvice. Zcela jistě mu chtějí dostát také na domácím evropském šampionátu, který už na konci příštího týdne začíná v Hradci Králové a Praze. Dnes měly možnost se na vlastní oči něco přiučit přímo od té nejpovolanější.

 

Část dnešního odpoledne si ve finišující přípravě zpříjemnil národní tým v Bioparku ve Štítě, který chová zvířata získaná z cirkusů nebo soukromých chovů. Jedním z nich je téměř dvouletá lvice Lefinka. Právě za ní mířily kroky basketbalových Lvic.

 

“Je to krásné,” vydechla okamžitě po shledání s krásnou divokou kočkou rozehrávačka českého týmu Lenka Bartáková. Kromě návštěvy Bioparku byla hlavním cílem návštěvy adopce Lefinky a předání daru 16 000 Kč, na který se složily všechny hráčky a všichni členové realizačního týmu.

 

“Kdysi jsme adoptovaly žirafu ve Dvoře Králové, ale musím říct, že kočky mi jsou asi bližší. Je to nádherné zvíře. Pro mě to byl super zážitek,” nemohla mladou lvici dostat z hlavy Bartáková.”Všude máme napsané “bojuj jako lvice”, takže se k nám ta malá kočička asi hodí víc než žirafa,” usoudila.

 

Během téměř dvouhodinové návštěvy si české basketbalistky prohlédly i další zvířata. Nejvíce samozřejmě zapůsobily divoké šelmy, ale velké pozornosti si také užívaly králíčci či teprve čtyřdenní kůzlátko.

 

Nejvíce času ale strávily hráčky pochopitelně u “své” Lefinky. “Ještě nikdy jsem se takhle blízko nedostala, abych si jí mohla pohladit. Je tedy škoda, že už je tak velká, že nemůžeme dovnitř k ní. Prý už začala lovit, takže by to bylo nebezpečné,” mrzelo Bartákovou, že bližšímu kontaktu stála v cestě mříž.

 

Už i při hlazení přes mříže mohl někomu přejet mráz po zádech, ale Lefinka tušila, že ty vysoké dámy přichází s dobrými úmysly a na závěr jim ještě pár skoky popřála hodně stěstí před domácím publikem.

 

“Při zápase si asi na malou Lefinku nevzpomeneme, ale mimo basket si na to určitě budeme vzpomínat,” potvrzuje Bartáková, že malá lvice zanechala v srdci českých basketbalistek silnou stopu.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR