image

Lvice U18 prokázaly pevné nervy a udržely divizi A ME

31.07.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1115
vytvořeno 31.07.2016, upraveno 01.08.2016

 

Dvě těsné prohry v prvních dvou kolech play-off odsoudily české basketbalistky na Mistrovství Evropy do 18 let k bojům o záchranu až do poslední chvíle. Chtěly-li udržet příslušnost k divizi A i pro příští sezonu, nesměly si v posledních dvou zápasech dovolit jediné výsledkové zaváhání.

 

Pro první zápas „buď a nebo“ přisoudil Češkám systém turnaje Nizozemky. Oba celky už se v předchozím průběhu ME setkaly v základní skupině a mladé Lvice vzájemnému střetnutí jednoznačně dominovaly. Jenže sobotní odpoledne mělo přinést jiný příběh.

 

České basketbalistky musely v utkání přežít dva velké ofenzivní výpadky, které je málem stály zápas a především pak naděje na záchranu v divizi A. Lvice navíc významně ztrácely na doskoku. Celkem Nizozemky doskočily 53 míčů a české basketbalistky o plných 17 méně. Tento handicap dokázaly částečně vynahradit pečlivou hrou, protože se dopustily deseti ztrát, kdežto soupeř 17.

 

Nicméně ještě tři a půl minuty před koncem ztrácely sedm bodů a s vyhlídkami na vítězství to vypadalo velmi špatně. Jenže za zbývající čas dovolila česká defenziva soupeřkám pouhé dva body. To byl základ pro boj o velký obrat. Dva body Zítkové a Krejzové a celkem pět bodů Vitulové dovedlo Češky ke kýženému cíli. Poslední koš zápasu na 74:73 zaznamenala Vitulová 21 vteřin před koncem. Češky pak přežily dva střelecké pokusy soupeřek a získaly tak možnost bojovat o udržení s izraelskou reprezentací.

 

Krátce po nedělním poledni se tak mělo rozhodnout o tom, který ze dvou soupeřů zůstane v divizi A i pro příští rok a který se bude muset stěhovat o patro níž. Češky do zápasu vstoupily dobře a už během první čtvrtiny si vypracovaly náskok, na kterém mohly postavit zbývající čtvrtiny zápasu. Jenže Izraelky včas zažehnaly hrozící problém a průběh utkání vyrovnaly.

 

Začala přetahovaná o každý bod, kterou ve druhém poločase umocnily pevnější obrany než v úvodních 20 minutách. Nicméně Izraelky téměř celou čtvrtou desetiminutovku byly přibližně o čtyři body vpředu. Až v samém závěru dostala Češky do jednobodového vedení Gallasová, jenže Saar drzou trojkou ihned vrátila dvoubodovou výhodu na izraelskou stranu. Češky od sestupu v tu chvíli dělilo 20 vteřin. Míč si vzala opět Gallasová a v nájezdu byla faulována. Poprvé měla šanci prokázat pevné nervy. Dvěma trestnými hody vyrovnala. Izraelská ani česká střela za tři body už v koši neskončila, a tak veledůležité utkání muselo rozhodnout dodatečných pět minut.

 

Prodloužení už začaly lépe Češky. První koš dostaly až v jeho polovině. V té době už měly k dispozici šestibodový náskok. Jenže ani to nemuselo stačit. Vždyť soupeřky 56 vteřin před koncem snížily na rozdíl jediného bodu. Oba celky pak zaznamenaly nepřesné střely, a tak Izraelkám nezbylo nic jiného než osm sekund před koncem takticky faulovat. Druhá šance pro Gallasovou a její pevné nervy. Opět úspěšná. Češky tak vedly o tři body a nic na tom nezměnila ani závěrečný pokus Saar za tři body. Svěřenkyně Kena Scalabroniho tak zvládly kritickou situaci a po vítězství 87:84 udržely divizi A i pro příští rok.

 

Na rozdíl od včerejšího zápasu se dnes české basketbalistky dopustily 22 ztrát, což je dvojnásobek než soupeř. K vítězství je ale dovedla neobvyklá dominance na doskoku. Zatímco soupeřky doskočily 28 míčů, Češky jen pod svým útočným košem získaly 27 doskoků. Celkem doskočily 66 míčů. Významně se na tom podílela Hošková, která si připsala neskutečných 12 útočných doskoků a celkem pak double-double za 17 bodů a 18 doskoků.

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR