image

Lvice U20 zvládly těžkou situaci a jsou v semifinále ME

15.07.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 992
vytvořeno 14.07.2016, upraveno 15.07.2016

Češky věděly, že musí Chorvatky porazit. Zvlášť když si oba týmy přinesly do čtvrtfinálové skupiny stejnou bilanci 0/1. Nutno podotknout, že to byl český koncert od začátku do konce, který navíc mladé Lvice obohatily výtečnou trojkovou střelbou. Koš soupeřek zasypaly 14 úspěšnými střelami z 23 pokusů. Jen Petra Holešínská se postarala o sedm z nich, a to na koš vypálila pouze desetkrát.

 

„Zápas se rozhodl v 1. čtvrtině, kterou jsme vyhráli 32:9. Chorvatky jsme nenechaly hrát jejich hru, která je založená na dlouhých útocích,“ pochvalovala si Eva Kopecká hru, kterou Češky předváděly. Chorvatky byly zcela zastaveny českou defenzivou. Vždyť jejich nejlepší střelkyně měla na konci zápasu na svém kontě devět bodů. Češky excelovaly především v lichých čtvrtinách – první vyhrály 32:9, třetí 32:10.

 

„Do zápasu jsme šli s tím, ze pro nás začalo play-off. Porážka by nás odsoudila nejspíš k bojům o 5.-8. místo. V zápase jsme dominovali od 1. vteřiny do poslední. Vítězství je důležité, nicméně ihned po zápase jsme začali myslet na další utkání, které je klíčové pro postup do semifinále,“ upozorňoval však asistent trenéra Tomáš Eisner, že nebyl čas na oslavu vysokého vítězství.

 

Česká republika - Chorvatsko 97:47 (32:9; 46:24; 78:34)

Holešínská 23, Mircová 16, Andělová 12, Šoukalová, Šípová a Beránková po 7, Rokošová 6, Kopecká, Gaislerová, Kracíková a Veselá po 4, Malečková 3 - Trehub 9, Kelava 8, Perisa 7

 

 

Situace ve čtvrtfinálové skupině byla před posledním dnem zcela jasná. Maďarky měly zajištěné první místo a o druhou postupovou příčku si to měly rozdat hráčky České republiky a Rumunska. Vítěz bere vše, poražený ztrácí naději na postup do divize A. Češky vstoupily do zápasu dobře a postupně si budovaly mírné vedení, ale ještě před závěrečnou čtvrtinou si nemohly být jisté vítězstvím. Jejich náskok měl hodnotu deseti bodů. Čtvrtá desetiminutovka ale definitivně rozhodla o postupu českého týmu.

 

"Během několika minut jsme si vytvořily mírný náskok, o který jsme ale přišly ve druhé čtvrtině kvůli nepřesnosti na doskoku a chybám v obraně. Po změně stran jsme proměnily několik střel, zlepšily obranu a soupeřky už jsme nepustily zpět do zápasu," oddechla si Michaela Gaislerová, že český tým neztrácel kontrolu nad zápasem.

 

Mladé Lvice se opět mohly spolehnout na střelbu za tři body. Celkem totiž trefily 11 trojek z 19 pokusů. Tím si vynahradily i padesátiprocentní úspěšnost při střelbě trestných hodů. Právě trojková střelba společně s doskoky byla rozhodujícím faktorem při cestě za vítězstvím. Rumunky totiž trefily pouze dvě trojky z 21 pokusů a pod oběma koši doskočily 42 míčů, což je o plných 12 méně než český celek.

 

"Ve velmi těžkém zápase, který rozhodoval o postupu do semifinále rozhodla naše bojovnost a nasazení. Z naši strany to nebyl žádný hezký basketbal, ale to většinou v těchto důležitých utkání bývá. Utkání se zlomilo až ve 4. čtvrtině. Velké poděkování patří našim fanouškům z řad rodičů, kteří vytvořili v hale výbornou atmosféru," vyzdvyhl asistent trenéra Tomáš Eisner podporu z hlediště.

 

Češky se tak v semifinále utkají v sobotu od 20:15 s Litvou. Vítěz si zajistí postup do divize A, poražený má ještě jednu šanci prohru napravit.

 

Rumunsko - Česká republika 52:75 (11:16; 24:31; 40:50)

Lenart 10, Aursulesei 9, Kelemen a Ferariu po 7 - Holešínská 24, Gaislerová 13, Šoukalová 8, Veselá 7, Kopecká 6, Rokošová 5, Andělová a Malečková po 3, Šípová, Beránková a Kracíková po 2, Mircová 0

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR