image

Lvice ve druhém poločase převálcovaly Německo

11.11.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 1247
vytvořeno 11.11.2017, upraveno 14.11.2017

České basketbalistky zvládly vstup do kvalifikace o ME 2019, když v Německu dokázaly překonat úvodní nervozitu i houževnatou a místy dost tvrdou hru domácího týmu.

 

Úvod zápasu vyšel o něco lépe českým basketbalistkám, které zejména díky přesné ruce Kateřiny Elhotové získaly drobné vedení. Už první minuty ale ukázaly, že to Lvice v Saarlouis nebudou mít lehké. Zaplněná hala fanaticky hnala domácí hráčky dopředu a ty jim začaly dělat radost.

 

Tvrdá obrana Němek přibrzdila českou ofenzivu a naopak to byly domácí hráčky, kdo trestal každé okénko v české obraně. Ta většinou fungovala dobře, ale pak vždy na vteřinku polevila a to bylo smrtící. Němky získaly až osmibodový náskok. V tu chvíli bil trenér Svitek na poplach. Lvice jeho pokyny vyslyšely a šňůrou 12:0 otočily opět skóre ve svůj prospěch.

 

Škoda, že dobré české minuty netrvaly dlouho. Tvrdě hrající Němky si vymodlily dva útočné fauly Češek a samy se za druhou čtvrtinu dopustily pouze dvou týmových faulů. Hlavně ale dokázaly nacházet skulinky v českém podkošovém prostoru a poměrně snadno docházely pro další a další dva body. Poločasovou remízu zajistila vteřinu před koncem Kia Vaughn.

 

Úvod druhého poločasu zastihl Lvice ještě nepřipravené, ale pak se začaly soustředit na obranu. V defenzivě dokázaly přitvrdit a domácím hráčkám dobře vstupovaly do přihrávek, čímž Němky nutily k chybám. Po dobré obraně přišel na řadu také útok. Rozstřílela se Romana Hejdová a Češky šly do desetibodového vedení. O to na chvíli přišly, ale skvěle sehraný poslední útok třetí čtvrtiny jim ho vrátil.

 

Dobrou formu si Češky přenesly i do závěrečného dějství. Obrana Lvic dovolila první koš domácím až téměř po šesti minutách hry. Za tu dobu si Češky vybudovaly náskok, kterým rozhodly o svém vítězství. Vzhledem k systému kvalifikace však bylo nutné hrát stále naplno a snažit se vyhrát co nejvyšším rozdílem. To se jim díky dominanci ve druhém poločase povedlo.

 

Německo – Česká republika 56:89 (18:14; 36:36; 52:64)

Greinacher 12, Ilmberger a Brunckhorst po 11 – Hanušová 21, Elhotová 20, Hejdová 11, Vaughn a Pecková po 10, Záplatová 5, Bartoňová, Elhotová Kar., Bartáková, Voráčková, Šujanová a Štěpánová po 2

TH: 14/9 – 10/7

Trojky: 5 – 10

Doskoky: 25 – 31

Zisky: 5 – 10

Ztráty: 20 – 13

Asistence: 14 – 24

Fauly: 13 - 19

 

Štefan Svitek: „Výhra se nerodila až tak snadno. V prvním poločase jsme byli trošku nervózní. Když jsme nervozitu setřásli, hráli jsme s německým družstvem vyrovnaný zápas. Dostali jsme dost košů v posledních sekundách jejich útoků. Toho jsme se chtěli vyvarovat. Dnešní zápas nám vyhrála naše dobrá obrana ve druhém poločase. Ukázala se zkušenost našich hráček a zvýšili jsme obrátky v obraně. Donutili jsme je k těžkým střelám a ztrátám. Počítali jsme s tím, že se zápas nevyhraje hned v první čtvrtině.“

 

Romana Hejdová: „První poločas byl z naší strany víc nervóznější. Dostaly jsme strašně moc střel v poslední sekundě, což nás hodilo dolů. Ve druhém poločase jsme začaly koncentrovaně od začátku. Ve své podstatě jsme ani nevěděly, co budou Němky hrát. Nevím, jestli jsme se v prvním poločase oťukávaly co a jak. Ony hrály hodně 1 na 1. Nebylo to z jejich strany moc kombinační. Ujely nám vždycky v prvním kroku nájezdu. Ve druhém poločase jsme si na to daly pozor. Řekl, že nevyhrajeme útokem, ale obranou. Te ve druhém poločase byla stokrát lepší než v prvním.“

 

Vstupenky na utkání Česká republika - Švýcarsko jsou v prodeji v síti Ticketportal.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR