image

Moc jsme si neodpočinuly, hodnotí dva týdny s reprezentací Petra Záplatová

24.02.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1018
vytvořeno 24.02.2016, upraveno 24.02.2016

České basketbalové reprezentantky pozvané do B-týmu pokračují ve dvoutýdenní přípravě. Po dvou přátelských utkáních v Polsku se ke druhé polovině celoevropské reprezentační pauzy uchýlily do Klatov, kde nejen trénují, ale měří také síly s chlapeckými týmy.

 

Náročnost náplně druhého reprezentačního bloku v aktuální sezoně určovalo především cestování. Nejprve přesun do polského Krosna zahrnující dva letecké spoje a jednu jízdu autobusem, odehrát dva zápasy a pak přes krátkou zastávku doma na západ Čech.

 

„Když jsme jely do Polska, tak mi trochu dalo to cestování. Pak jsem to odnesla i nachlazením. Více méně jsme ale na toto tempo zvyklé, takže myslím, že jsme to všechny zvládly dobře,“ hodnotí uplynulé dva týdny Petra Záplatová, jedna ze čtyř hráček, které absolvují obě části aktuální přípravy.

 

Společně s basketbalistkou pražských VŠ se v nominaci na obě akce objevily ještě Klára Vojtíková (SBŠ Ostrava), Michaela Gaislerová (U19 Chance) a Kateřina Rokošová (BA Sparta). Když se Záplatová ohlédne zpět k zápasům v minulém týdnu, má při jejich hodnocení celkem jasno: „Myslím, že se mnou budou všichni souhlasit, že v prvním zápase jsme se špatně adaptovaly na evropský basket. Polky byly v plné sestavě, v sobotu hrály kvalifikaci. Nastoupily na nás a my jsme se lekly. Ve druhém zápase se víc protočila sestava a hrály jsme vyrovnanější zápas, i když ten výsledek tolik nevypadal.“

 

Češky domácímu Polsku, které se připravovalo na další část kvalifikace o ME žen, jež se v roce 2017 uskuteční v Praze a Hradci Králové, podlehly v obou případech, ale hra mladého týmu, kde si hned devět hráček odbylo svůj reprezentační debut, měla i hodně pozitivních prvků. „Odvezly jsme si důležité zkušenosti. Bylo to naše druhé soustředění a před zápasem jsme měly společně dva tréninky, takže vystoupení v Polsku můžeme hodnotit pozitivně,“ věří Záplatová.

 

Petra Záplatová je zvyklá dirigovat tým z pražské Královky, ale teď si během dvou týdnů musela hned dvakrát zvykat na nové spoluhráčky. „V ŽBL hraji rozheru, ale v Polsku jsem byla na křídle, takže se mě to zase tolik nedotklo. Je chvilka na sehrání, ale extra rozdíl tam nevidím,“ nepřipouští si problémy se souhrou.

 

Zatímco hráčky, které zůstaly v klubech, mají nyní dvoutýdenní herní pauzu, na basketbalistky nominované do dresu s lvíčkem na prsou v každém týdnu čekaly dva zápasy. Žádná změna nepřišla ani v Klatovech. „Moc jsme si neodpočinuly. Dneska odpoledne sice máme volno, ale včera jsme hrály s dorostenci Plzně a to byl dost tvrdý zápas. Je to teď o tom nevypadnout z herní pohody během čtrnáctidenního volna,“ uvažuje Záplatová.

 

Právě chlapecké týmy Plzně a Písku do 17 let jsou sparing partnerem pro české basketbalistky v klatovské části přípravy. „Zápasy tady i v Polsku byly velmi tvrdé. Kluci jsou možná o level rychlejší. U kluků tolik nevíme, kam běhají. Je to více o pozornosti. Pro přípravu je to ideální soupeř,“ hodnotí Záplatová. Té se v Klatovech konec konců líbí: „Je to tu super, máme kousek jídelnu, halu. Nic nám nechybí.“

 

Až se zítra české basketbalistky rozjedou domů, uzavřou se brány reprezentačního týmu až do konce sezony. Další společná akce čeká na nominované basketbalistky zase až v květnu.

 

 

Kdo se účastní kempu v Klatovech

Rozehrávačky: Eliška Mircová, Petra Záplatová, Kateřina Zavázalová

 

Křídla: Tereza Sedláčková, Renata Pudláková, Michaela Krejzová, Mariana Opočenská, Tereza Šípová, Monika Verlíková, Beata Adamcová, Michaela Gaislerová, Lenka Šoukalová

 

Pivotky: Kateřina Rokošová, Klára Vojtíková

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR