image

Mohla tam být kterákoliv z nás, říká členka All Star týmu z Olympic Hopes Eliška Žílová

13.01.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1077
vytvořeno 14.01.2016, upraveno 14.01.2016

Jedna výhra ze tří zápasů na turnaji Olympic Hopes. To je začátek reprezentace dívek do 16 let, která si tak z klání na konci loňského kalendářního roku odvezla třetí místo. To uhájila před domácím Slovenskem, které se jí v prvním utkání podařilo přetlačit.

 

České basketbalistky dokázaly uspět hned v prvním zápase turnaje, ve kterém vzdorovaly domácímu výběru. Následně podlehly Polsku a v souboji o druhé místo také Maďarsku. Po celý turnaj trápila mladé reprezentantky úspěšnost střelby. Polky navíc dominovaly na doskoku, když si jich proti českému týmu připsaly hned 50. Do stejné mety chyběl mladým lvicím v závěrečném zápasu turnaje jediný doskok. Přesto na Maďarsko nestačily.

 

„Ve všech zápasech se nám nedařilo správně zahrát rychlý protiútok. Polky na nás navíc celý zápas hrály zónu. To nás zaskočilo a nenašly jsme na ní recept,“ přemítá nad důvody dvou porážek Eliška Žílová. Hráčka USK Praha byla jako jediná česká zástupkyně zvolena do nelepší pětky turnaje. „Vůbec jsem to nečekala, že bych to mohla být já. Udělalo mi to obrovskou radost, že jsem se tam dostala jako jediná z družstva,“ váží si individuální pocty. Tu ale přisuzuje přínosu celého týmu: „Nedokážu to odhadnout, asi se na volbě podepsaly všechny výkony, nejen můj individuální, ale i spoluhráček. V podstatě tam mohla být kterákoliv z nás.“

 

Pro šestnáctileté basketbalistky to byly první zkušenosti s reprezentačním dresem. Už za půl roku je přitom čeká evropský šampionát. Na ten pojedou vlastně jako obhájkyně titulu, protože hráčky ročníku 1999 v Portugalsku získaly vloni historické zlato. Podle Elišky Žílové je to velká motivace. Nejen samotné působení starších reprezentačních kolegyň na šampionátu, ale také cesta, jako se ke zlatu dostaly: „Vloni skončily na Olympic Hopes druhé a do Evropy se zlepšily. Vím, že když budeme makat jako ony, máme na víc. I když jsou jenom o rok starší, jsou pro nás velkým vzorem a chceme navázat na jejich úspěchy.“

 

Přejme mladým reprezentantkám, aby našly podobnou cestu. Nezbytným předpokladem pro to je však dobrá parta. Ta podle Elišky Žílové dostala na turnaji kvalitní základ: „Máme suprovou partu. S holkami se známe i z klubových soutěží. Vzájemně se podporujeme a nikdo není v partě odstrčený.“

 

 

Slovensko - Česká republika 56:65 (14:19; 27:31; 39:54)

 

Česká republika - Polsko 47:62 (17:15; 22:34; 41:51)

 

Maďarsko - Česká republika 61:48 (16:13; 29:24; 43:31)

 

 

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR