image

MS U17 pohledem trenéra a kapitánky

07.07.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 3540
vytvořeno 07.07.2014, upraveno 07.07.2014

České basketbalistky na domácím Mistrovství světa v basketbalu žen do 17 let nakonec skončily bez medaile, přesto je čtvrté místo úspěchem. Svým počínáním na hřišti i mimo palubovku navíc parádně pobláznily nejen Klatovy a Plzeň, kde ke svým střetnutím se světovou špičkou nastupovaly.

 

Hodnoceni_MS_U17_1Včerejší těsná porážka v zápase o třetí místo od Maďarek vzala domácím hráčkám naději na medailový úspěch. „Po zápase bylo zklamání a slzy, ale až si za týden řekneme, že jsme čtvrtý nejlepší tým basketbalistek na světě, tak na sebe můžeme být hrdí a pyšní,“ hodnotil vystoupení svého týmu trenér Richard Fousek. Ostatně, hrdý na své svěřenkyně byl už v průběhu celého turnaje: „My jsme poráželi družstva z jižní i severní Ameriky, Austrálii, asijské týmy... Tohle družstvo je konkurenceschopné ve světové konkurenci, což je skvělá vizitka pro celé basketbalové hnutí.“

 

Pokud by měl trenér vybrat nejsilnější zážitek z devítidenního klání 16 nejlepších reprezentačních výběrů světa, pak má jasno: „Jednoznačně zápas s Austrálií, který byl skvělý, nádherný, úžasný. Austrálie a Amerika jsou dlouhodobě světová špička. Pro mě je obrovský zážitek, jak se holky dokázaly adaptovat na hru soupeře a pak ho přejet.“

 

To kapitánka Karolína Malečková se při hledání nezapomenutelné chvíle vrátila ještě do Klatov a závěru základní skupiny: „Celé mistrovství je jeden velký úspěch. Ale zapamatuji si asi to, jak jsme prohrály s Maďarskem a zvedly jsme se do zápasu s Kanadou a vyhrály ho.“ Psychická nezdolnost zdobila mladé lvice ve všech zápasech. „Síla tohoto družstva je v tom, že je psychicky silné. Nezlomí se, i když se zrovna nedaří a dokáže takové zápasy otočit,“ popsal Fousek největší zbraň čtvrtého týmu světa.

 

Na mládežnickém šampionátu by nemělo jít pouze o výsledky, ale také o možnost posunout hráčky dál směrem k budoucím basketbalovým kariérám. Co skončené MS přineslo domácím reprezentantkám? „Zkušenosti, kvalitní zápasy proti různým herním stylům. Dalo jim to možnost hrát před vyprodanou halou, což se jim do teď nestalo. A vlastně ani mě ne. Pro nás, co se pohybujeme v dorostenecké soutěži, je to novinka. Děvčata po turnaji ví, kde je tlačí bota. Pokud to pochopí a začnou na tom pracovat, tak je to další plus, které tyto zápasy přinesly,“ vyjmenoval přínos turnaje Fousek.

 

Hodnoceni_MS_U17_2Na fanoušky pěla ódy i kapitánka týmu a náklonnost k fandícímu publiku jí zůstala i po posledním zápase. „Nedokážu popsat, jak skvělé to bylo. Diváci nám fandili i v těch nejhorších chvílích. Lepší to snad ani být nemohlo. Sice jsme byly trochu nervózní, ale bylo to krásné,“ vzpomínala na vstup do turnaje. Právě v první den šampionátu nastartoval český výběr cestu za poblázněním basketbalové veřejnosti. „Měly jsme obavy, ale první den mistrovství se všechno změnilo. Viděly jsme tam fanoušky, to všechno překonalo naše představy. Jsme hrozně šťastné. A výsledky? Chtěly jsme do první osmičky a teď jsme čtvrté. Vyrovnaly jsme se se s různými styly hry,“ ocenila Malečková.

 

Kapitánka svému týmu věřila, a ten jí nezklamal: „Můžeme odejít s čistým štítem a vědomím, že jsme na hřišti nechaly všechno. S Itálií jsme to nevzdaly, se Španělskem to byl hrozný zápas, ale i tak jsme bojovaly do poslední chvíle. Chci pochválit i holky, které šly z lavičky a daly do toho všechno.“

 

Přesto se Češky nemohly radovat z medaile. Malečková ale už po posledním zápase věděla, jakého úspěchu se svými spoluhráčkami na domácí půdě dosáhla: „Myslím, že to je krásné být čtvrtý na světě. Kdo si to může říct? Jediný rozdíl mezi třetím a čtvrtým místem je ten, že nemáme medaili.“

 

 

 

Kompletní výsledky českého týmu na MS U17

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR